Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2677 ggr
Abico
0

Hemska listan...

Här kommer Sunes lista över hemska saker -.-

• Gräsmattan

• Min dator

• Vatten

• Plast samt trähus i buren

• Min farmor och farfar

• Hundar

• Katter

• Små fåglar, främst nyfikna gråsparvar

• Hårtorken

Har man iFokus mesigaste gris eller vad? XD

Kram Hanna och Sune

Hanna 

paronskrutten
0

Absolut^^

Helena

[Liinda]
0

hehe ja nog låter det som en liten fegis:P

Abico
0

Jag ska genast låta framföra till Sune att han är iFokus mesigaste marsvin ^^ Oj, vad han ska bli stolt.
Så ska han åka med mig till mormor och morfar i trollhättan på torsdag och bo där ett par dagar. Får väl se vad han tycker om det. Dock är han inte det minsta rädd för bilar :O Sune älskar att åka bil, då sitter han och snattrar glatt hela tiden och bar aligger ner och myser.

Kram Hanna och Sune

Hanna 

dannebacken
0

Men…ska du till Trollhättan får du komma hit och hälsa på ju…har ju alldeles nya bebbar att titta på också. Adress och tel.nr om du får tid över finns på min hemsida http://hem.passagen.se/dannebacken

/Sandra i Trollhättan

Abico
0

#4 - Det vore ju jätte trevligt. Men enligt hitta.se är det en bra bit mellan Von döbelns väg och Slättbergsvägen. Sedan tvivlar jag på att mormor och morfar släpper iväg mig, överbeskyddande morföräldrar du vet -.-'

Kram Hanna

Hanna 

dannebacken
0

Hmm, VonDöbelns väg, ligger den i Strömslund tro…kollar telefonkatalogen…japp!det gjorde den. Då är det ju samma buss i alla fall. Nr 22 går mellan Strömslund och Halvorstorp om du kan övertala dem. Annars får du väl ta med dem ;)

Abico
0

#6 - Okej. Fast nu har morfar planerat att ta med oss till Nordens Ark och sen så ska jag och syrran iväg och shoppa på typ. överby ( XD ) någon dag. Så jag lär väl ha fullt upp.
Men jag ska tänka på det.

Kram Hanna

Hanna 

dannebacken
0

Vill bara varna dig då om du går in i djuraffären på överby, de har (fullt allvarligt) försökt sälja ett dött marsvin till min väninna.

paronskrutten
0

VA?

Varför det??!

Helena

dannebacken
0

De visste inte att han var död. När min väninna påpekade att han borde rört på sig när de lyfte ner buren från hyllan sa de bara: "han sover, vill du ha honom?" Väninnan:"Jag vill att ni rör honom för jag tror han är död…" affären"Nejdå, han bara sover, skall vi lägga ner honom i en låda åt dig? .Till sist fick hon dem att "peta" på honom, och då sa de "Oj, han var visst död!" Är tyvärr inte det enda negativa jag hört om den affären, da har även sålt kaniner och fåglar som dött på vägen till bilen och affären har då hela tiden hävdat att det var de som köpte dem som gjort ngt fel…hur mkt hinner man göra fel i ett fullsmockat köpcentra under en promenad på högst 100m???

paronskrutten
0

Näe, dom borde stämmas (!)

Helena

ciss
0

Sjuukt ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

dreamiz
0

#10 Herregud det låter ju inte riktigt klokt!

dannebacken
0

Nej. Tyvärr är det bara två av tjejerna som verkar så okunniga, och dessa "missöden" (jag kallar dem grymheter) inträffar nästan enbart när det är de två som jobbar ihop. Tycker dock det verkar som om de är fler på varje skift nu, så förhoppningsvis rättar det till sig.

Elli-Ella
0

söt:)

Sosso
0

Hahahha va gulligt XD

Abico
0

#8 - Jisses :O
Jag vart faktiskt inne och köpte en klosax till Sune, då dom bara hade gigantiska tångar här hemma. Jag tyckte det såg väldigt trångt och otrevligt ut hoss djuren. På Scalaren här hemma så har dom fåglar i ett rum och gnagare i ett annat, men på överby hade dom alltihop i ett väldigt litet rum :/
Dock tyckte jag dom hade ett bra utbud av tillbehör till djuren, för övrigt så vart det inget vidare. Dom borde satsa på bara tillbehör.

Kram Hanna

Hanna 

FeliciaS
0

#17 Alla djuraffärer borde satsa på enbart tillbehör. Djur kan man köpa från uppfödare, bättre liksom :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

parsley
0

Varför tycker Sune inte om att ha trähus i buren?

dannebacken
0

Jodå, de har ett bra utbud, men det är ganska dyrt väl…kanske har en sned uppfattning, men en bur som jag tog 400 för i min affär tog de tex 895 kr för…tror ju ändå att vi köpt in dem för samma pris. Jag tycker också att djuraffärer bara skulle sälja tillbehör, var därför jag startade min affär som enbart säljer foder och tillbehör till marsvin. Djur kan jag hänvisa till uppfödare istället.

/Sandra

parsley
0

Många zoo-affärer är svindyra på burar med risk för att folk köper för små burar till sina djur bara för det blir billigare.

Abico
0

#18 - Jag håller helt med. Fiskar, möjligen, kunde dom få ha.
#19 - Den som vet det får gärna ringa ^^' Han har aldrig gillar hus i buren överhuvudtaget, går inte in i dom utan ligger bara utanför och blänger på dom. Då tyckte jag att han lika gärna kunde få bo utan hus och få mer springyta istället. Det kan ju hända att det hänt något med honom när han var liten, djuraffärs köpt så jag vet tyvärr inget om hans bakgrund.
#20 - Har du egen affär? Vart då, det vill man ju kika in :)

Kram Hanna

Hanna 

dannebacken
0

Jag har en pytteaffär i "garderoben" hemma i huset…nja, det är en klädkammare med egen altandörr så det är mer som ett extra rum. Säljer mest foder men även lite tillbehör till marsvin och har faktiskt några stamkunder. Håller det i väldigt liten skala, så många (inkl skatteverket) skulle nog mer räkna det som hobby, men det är ju för att jag har affären för att jag vill att folk som handlar här skall kunna få bra och utförlig hjälp isf att jag ska tjäna massa pengar. Är nog den enda djuraffären jag vet om som har djurskyddslagen upptejpad på väggen ;). Tar också emot marsvin för olika skönhets-/hälsobehandlingar och även i liiiiten mån inackordering.

FeliciaS
0

#23 Trevligt :) Säljer du Oxbow foder?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dannebacken
0

#24 Nej, jag hade funderingar på det, men det blev inte av. Skulle behövt köpa så mycket att det hade nog hunnit bli gammalt innan jag fått sålt det.

parsley
0

Besöker Sune möjligen några utställningar, så man ev kan få stifta bekantskap med detta märkliga djur?

Abico
0

#23 - hah, okej. Hittils är du den enda jag känner till med djurskyddslagen upptejpad på väggen ;P Jag ska hålla utkik om jag ser någon mer djuraffär -.-'

#26 - Nej, jag har aldrig ställt ut honom. Och jag tror inte det komemr ske heller, han skulle bara bli nervös av all uppståndelse och det vore inte snällt mot min lillepöjk. Han är inte så jätte märklig, bara mycket speciell XD

Kram Hanna och Sune (som lyckades kissa ner matte två gånger igår kväll, och sedan var mycket nöjd med sig själv ^^')

Hanna 

paronskrutten
0

Haha, alltid lika nöjda när dom har kissat på en

Helena

Abico
0

#28 - Japp :P

Hanna 

MikaelaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Dålig) komentar

Thea-Cazzy
0

#0 Konstigt….. Våra hade trott att dom var i himlen om dom fick vara ute på hela gräsmattan ;P

Abico
0

#31 - Haha, han har kommit över den skräcken lite nu. Igår var han ute och racade en stund XD

Hanna 

Thea-Cazzy
0

#32 Det låter lite mer likt ;P haha

Abico
0

#33 - Haha, jo. Jag tog bort hans älskade transport bur och ställde dit en mindre korg att gömma sig i. Då hittade han ut ^^

Hanna 

Thea-Cazzy
0

#34 Vi har en sån här plastbur med gallerlock. Så det går att ta av locket, så det tänkte vi göra och ställa det på gräsmattan. Men vi måste först vänja dom lite mer vid gräs.

Vi vågar inte ha någon hage, för där finns samanlagt 11 katter runt omkring, hehe ^^

Abico
0

#35 - Okej, här finns det ett par katter också. Men det finns alltid någon härhemma som har koll över gräsmattan när Sune är ute.

Hanna 

Thea-Cazzy
0

#36 Ja, vi hade ju varit hos dom hela tiden. Men om man hade haft dom i koppel hinner man inte reagera om katten sitter i en buske och bara hoppar på dom :(

Abico
0

#37 - jo, det är klart. Fast jag andvänder in te sele till Sune, han (liksom alla mina andra marsvin) kryper ur den innan jag satt ner honom i gräset.

Hanna 

paronskrutten
0

Sune är slank^^

Helena

Abico
0

#39 - Jo, han är klen -.-' Har försökt göda upp honom så han blir lite biffigare, men det funkar inte riktigt XD
Det konstiga är att alla min marsvin (Utom min gigantiska, osmidiga hona Busan) har lyckats ta sig ur den selen lika lätt. Vad är det för vits med en marsvinssele, där marsvinen inte ens sitter fast -.-

Hanna