Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3216 ggr
Alexandra1
0

Tvåvånings bur

Är det nån som har erfarenhet av två våningsburar åt marsvin? Kollade att zooplus sålde såna och hade kanske tänkt köpa en. Men jag tyckte de såg lite farliga ut för marsvin, rampen till andra våningen gick jätte högt och jag undrar om de kan trilla ner därifrån?

Tacksam för svar :)

Fridaaaa
0

Tycker det är bättre med stor yta än 2 våningar, för det har dom mer "nytta" av än 2 våning :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexandra1
1

Sant :) men jag har inte plats för en sötrre bur. Tänkte att om den gick uppåt så skulle den rymmas :P Men jag vill ju inte att dom skadar sig :(

bohan85
0

jag har ramp till min övervåning, den är skyddad från sidorna så de kan inte trilla ner åt sidorna när de går upp eller ner. Däremot skulle de kunna trilla ner i hålet där rampen kommer upp men det har inte hänt. De har lärt sig att där är en ramp

westblom
0

jag var inne på att köpa våningsbur jag också men de blir så krångligt när man ska göra rent i buren som står underst,det är ju bara en liten lucka att öppna,jag vill kunna öppna hela framsidan när man ska göra rent

Alexandra1
0

okej det har jag heller inte tänkt på att hur de går till när man ska göra rent. Tråkigt om man måste montera ner hela buren varje gång.

westblom
0

aa,det går ju inte att öppna buren som står underst eftersom den övre står ju på denFlörtmen man kanske kan ta bort allt utom bur  botten längst ner,om du förstår vad jag menar,då lyfter man av övre buren och även gallret till den undre de kanske går att göra så

[Hejsanhoppsan1470]
0

Jag har tänkt skaffa en två vånings bur från zooplus tror nog marsvinerna är tillräckligt smarta att tänka på att ta det för siktigt

Fridaaaa
0

#7 Tänk på att ta så stora mått du kan ändå :) Marsvin brukar vilja ha mer springyta än våningar :)

kodex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt en egen våningsbur av två billybokhyllor :) Måtten på varje yta är så stora som jag kunde få plats med i mitt rum. Marsvinen ÄLSKAR det! De älskar att springa upp och ner för rampen och de tycker det är skitbra med två våningar då man kan få lite mer andrum och avskildhet om man vill det, från de andra eller från någon som är extra jobbig någon dag…

Fridaaaa
0

#9 Vad är måtten på den? Den ser stor ut :D Och mysig :P

kodex
0

Varje våning är 159x76 cm (innermåtten)

Fridaaaa
0

#11 Okej :D stort och bra, lyxliv :D