Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 528 ggr
[copicaddicted]
0

knäpper från nosen?!

Jag hade en hona förut som hade ett liknande knäppande, men då led hon av en stor knöl/cysta på strupen så för hennes del var det obvious vad som var fel.

Jag köpte en hane på Arken Sundsvall för nån månad sen för att charlie skulle ha en kompis. Det har ekat tomt i hela västernorrland på bebishanar så jag hade inte mycket annat val.

NU har jag börjat höra ett knäppande från hans nos med. Det låter inte från lungorna utan det låter mer som att det verkligen är från nosen och det verkar inte heller ha nått samband med andningen. För det låter inte i takt med hur han andas.

Igår märkte jag att även min 1vecka gamla hane har samma, det knäpper från nosen med samma problem som Arken hanen.

Vad är det frågan om? FÅr jag hela sveriges mest underliga sjukdomsfall på marsvin eller va rackarns är det frågan om? Räcker det inte med att min snällaste och goaste hona visar tydliga tecken på att hon börjar få hormonella problem?

Spott, fnys fräs. Nån som har en aning om VARFÖR dom har det där knäppandet från nosen? Ideer iaf?