Färghjälp ungar
Jag tyckte först att jag hade fått 1 lemonagouti/cream och 1 lemonagouti med olika nyanser. Men nu är nyanserna extremt olika.
Den till vänster är väldigt ljus och väldigt varm i tonen, den till höger är mörk och kall.
Mamma lemonagouti, pappa chocolate magpie.
Kan den vänstra vara creamagouti fastän den är så mörk runt ögonen, eller är de båda lemon trots den stora skillnaden?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Åh, sånt fusk med en cinnamon! Nästa rex kommer definitivt bli den färgen! Och så kul att CB visade sig bära choklad :-D Jag har bara mobilen så svårt att se bilder men kolla öronen. Är öronen mörka så är den troligen svartbaserad och är de ljusa choklad. Jämför med silvern och cinnamonen
#1 Ja jag blev väldigt överraskad! Han är så fin! :)
Jag tycker det ser mörkt ut, inte alls som på cinnamonen som är rosa runt ögon etc… Är de båda lemon då med så stor nyansskillnad?
Magbild!
Lyan, kan högerungen vara solid?
Magarna skiljer sig markant… tycker jag 
Kan du inte lägga in en bild där bådas öron syns 
#5 Öronen är absolut svartbaserade. Ögonen är svarta och inte rubin. Eyelinern är svart. Jag ville få det till chokladbaserat eftersom det är så stor skillnad på dom men båda måste vara svartbaserade. Det enda jag tror är att tjejen till höger är Solid Agouti och därför har en så mycket mörkare ton än tjejen till vänster, för hon saknar verkligen bandfärgade partier. Det måste ju vara så?
Bild på den ljusas öron/ögon:
Den mörkas ögon/öron:
Jämför också lemonungarna på denna bilden. Början på Magbandet syns tydligt på vänsterungen medan högerungen inte har något.
Sicka stora tassar
Sorry det var öronen vi skulle titta på
Japp det är de…
Finns Babinski i pappans släkt? Babinski är född hos mig, men flyttade till Chokladfabriken och har fått några kullar där. Hennes mamma är Amiras Änga som var solid grey golden argente. Babinskis ena bror blev solid goldenagouti med goldenfläck på huvudet.
Spännande isåfall. Kommer nu inte riktigt ihåg vem som är pappa till din kull, var det Samsung?
#10 Jo det stämmer, Samsung är pappa. Kan det komma därifrån då?
Jag vet ju tyvärr inte vad CB bär på utan det kommer ju som lite överraskningar. Att hon bar på choklad var det ingen som trodde. :)
#12 Okej, då är det kanske CB som bär det ändå.
Jag har hela dräktigheten varit säker på vad som kommer i kullen. Det fanns bara silveragouti eller lemonagouti med mer eller mindre vita fläckar. Så kom både cinnamon och solid agouti som stora överraskningar!
Extra roligt är att alla ungar är olika. Lätt att skilja på dom. ;)
Solidagouti syns om det finns förutom om djuret av rött, ee, eller också är tan samtidigt då solid plus tan ger en "falsk" agouti. Samsung kan inte bära varken solid, tan eller agouti för då skulle han varit det själv. Sannolikheten att CB är både solid och tan är i princip obefintlig så ungen ska inte kunna vara solid. Tycker faktiskt att bägge ungarna ser konstiga ut. Den mörka är för mörk och den ljusa är för ljus. Det kan heller inte bero på sk sepia eftersom Samsung är crcr. Knasigt
#14 Amen vad säger du nu? Nu fattar jag ingenting… är ingen av dom lemon och inte solid agouti? Vad sjutton är dom då? 
Jo, lemonagouti är de men inte solid. Det jag menar är att den ljusa liksom har för mycket magband, det går hela vägen ner på frambenen och det är ovanligt ljust. Medans den mörka verkar vara ovanligt mörk men det syns i #8 att där ändå finns ett svagt magband. Jag har haft en hane som hade både blaskbottenfärg och mörk bottenfärg. Det syntes en tydlig linje på ryggen. Så även om det inte är vanligt med så stor variation i en kull så är det inte omöjligt. Hade varit bra om idipidi hade dykt upp. Hon har mycket mer erfarenhet än vad jag har.
#16 Hmm okej.. Ja den ljusa har även en cream tass så magbandet och creamtassen sitter ihop..
Förhoppningsvis kanske det kan synas bättre vad dom nu är när de blir lite äldre?
Oj, missade att där var en creamtass. Då var inte utbredningen så extrem som jag fick för mig :-P men jag tycker ändå att den ser väldigt ljus ut
Enligt Narnias som avlar solid ser hon onekligen ut som en solid…
Jag har mailat till Ida för att fråga också. ;)
Försökte även få iväg ett mail till Amiras som avlar solid, men det mailet kom tillbaka så mailadressen på SMF stämmer nog inte där.
Och nu har även Ida bekräftat att hon är solid lemonagouti, dock väldigt ljus. Så nu andas jag ut och låter henne få vara en väldigt söt solid lemonagouti. ;)
Här fanns ju bilderna också! Har jätteproblem med internet och lyckades bara få ner några enstaka av de stoora bilderna du skickade. Spontant efter att ha sett magbilden tänkte jag solidagouti, men ljus sådan. Solidagoutiungar föds mörka, ibland nästan helt utan tickning och ljusnar.
Nu efter att ha sett den översta bilderna är jag inte lika övertygad utan tror mer på mörk lemonagouti. Har aldrig sett en solidagouti med antydan till ljus ögonring. Vet faktiskt inte om det är möjligt att de kan ha det. Lyckas inte med min kassa anslutning få fram någon bild på en mörk agoutiunge just nu heller.
Kan försöka visa bilderna för Minna/Amiras i morgon!
Anledningen till att den ljusa har så ljus mage tror jag är att den har creamfläck på magen faktiskt.
nejmen gud så sööta!! är de okej om man snor två?;)
Inte för att jag tror att det spelar så stor roll men jag kan i alla fall tala om att Samsung inte är släkt med Babinski.
Sjukt söta ungar! Första bilden då alla sitter lika är helt underbar! :-)
#14 Men om CB är "aar" så är hon väl agouti men bär på solid utan att det syns? Enligt färgkallylatorn iaf. Var kommer tantecknet in i bilden…?
#21 Tror du verkligen att den kan vara solidagouti? I bilden i #8 tycker jag att det ser ut som ett magband, dock väldigt mörkt.
Creamfläck på magen snuddade vid medvetandet här också och då tänkte jag att jag gärna hade velat se dem i verkligheten men eftersom det inte går så glömde jag allt sedan ><
#24 Ja, det är jag som snurrat ihop det och tänkt fel. Fick för mig att det solida la sig ovanpå den vanliga agoutin så marsvinet var både agouti och solidagouti.
Mitt huvud vill verkligen inte sammarbeta just nu. Bara snurrar ihop allt ><
#25 Nej, efter att ha sett alla bilderna så säger jag definitivt nej. Inte solidagouti. jag är övertygad om att det är en lemonagouti som är betydligt mer vältecknad än vad den "borde" vara med tanke på rexmamma.
#26 Oki, skönt att inte vara ute och snurra i rymden om det också :-P
Men det med Aar, det syns inte att grisen bär solidagouti? (kortslutning deluxe XD)
#27 Nope! Inte på något entydigt sätt i alla fall. Det är ju prat om att Aa har kortare tickning än AA, men det påverkas ju massor av modifierare också. Mycket möjligt att Aar och Aat har viss påverkan på teckningen jämfört med AA och Aa, men modifierare spelar troligen minst lika stor roll. (atar har jag däremot sett själv och de går inte att skilja med säkerhet från A-)
#28 Tack! Visste det egentligen men som synes ovan så har jag snurrat till det mesta -.-