Ungar på g...
Då var det snart dags.
Dita och Disa ser ut som ett par megapäron så ungarna kommer vilken dag som helst. Har dock en oro, ungarna tycks inte sparka. Är dem bara lata eller kan det vara något som gått på tok? DIsa o Dita har fått ungar innan… Inga problem då… Sedan passar jag på att säga att är ni intresserade av några bebbar så mejla gärna. De lär troligen bli virvel eller virvel/långhår eller slät. Det kan bli precis vad som helst! Förra kullen blev 2 släthåriga, 1 virvel, 1 långhår och en långvirvel :D

vad roligt,avvakta och sitt några gånger om dagen och känn om det sparkar i magen,tror själv dock att det kan vara som med katter,vissa föds levande andra…döda. men jag tror inte att dom är döda,du kännde på magen vid fel tillfälle.

De kan ligga trångt och placerade så att du inte känner fosterrörelserna. Sen är det som Katiz säger att vissa ungar i magen kan vara döda och andra levande. Har du inte märkt något annat på honorna finns det ingen anledning till oro.
Mår honorna bra är det ingen fara. Ibland rör sig inte ungarna alls, men sen börjar dom sparka som attan, så har det känts på min Curry iaf ett par dagr innan födseln :)
Helena

Tack hörni :) De har nyss varit ute i gräset ett par timmar och de verkar må fint. Beter dem sig på ett särskilt sätt innan dem ska föda, de har fått två separata bon nu och de verkar trivas bra i dem. De är luftiga och bygda i trä och ungarna kommer inte kunna klämma sig. Har bara fått en kull (två vid samma tillfälle) och det var när jag köpte dem… Men nu vet jag att det inte är inavel tack o lov… Fick reda på att två av deras ungar från föregående kull dog för några månader sedan :(
Dom beter sig inte på nåt särskilt sätt innn ungarna kommer, Curry blev lite tröttare sista dygnet bara:)
Helena
Vad roligt med små bäbisar :)
Hoppas värkligen du tänker visa bilder på dom sedan? ;P
Hanna

Det ska jag göra :) hoppas att dem kommer snart, trodde dem skulle komma igår men det gjorde dem inte. Men förstår bara inte hur de kan vara så livliga fortfarande…
#7 - Vad bra :) Vissa marsvin är ganska okunniga när dte gäller sitt eget beteende. Förstår inte att dom ska bli slöa och klämma fram ungarna, utan istället hoppar dom runt in i det sista XD
Hanna

Haha :P Låter som om du känner mina marsvin rätt väl Abico :D Får ta en dag i taget, det viktigaste är att allt går bra :)
#9 - Jo, jag har ju en sån själv här hemma. Sune vägrar ju fatta att han är flockdjur och ska bo med andra marsvin för att vara lycklig. Trots att jag försökt förklara det hela hur många gånger som helst för honom. Jag tror inte han lyssnar :O Istället har han fått för sig att han ska TUGGA på dom stackarna -.- *muttra något om pucko*
Kram Hanna
Hanna
Har Du bilder? Är nyfiken på hur stora dom är…
Har själv bara hanar…
// Shintaida

Jag ska försöka ta lite bilderpå dem :)