Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1044 ggr
Frida B
0

Det här med slickande...

Mina grisar "pussar" alltid mig när jag tar upp dom, alltså när dom är i knät klättrar dom upp på axeln för att slicka på kinden, när jag tar ner dom slickar dom på handen när dom får möjligheten (framför allt den tamare hanen jag har..), varför gör dom så? gör era marsvin också så?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Valtari]
0

Ja alla mina gör så, de som är mest "tama" gör det mera medans de som är lite mindre "tama" gör det mindre. Jag antar att det är deras sätt att visa att de tycker om en.

Fridaaaa
0

Har inga grisar som gillar att slickas, aldrig haft heller :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Jag har faktiskt aldrig heller upplevt det fenomenet.

[Valtari]
0

Konstigt att era inte slickas. De flesta jag har haft har alltid gjort det.

juliino
0

Dom flesta av mina slickar med på mig :)

kodex
0

Ja, mina slickas :) Vissa mer än andra!

Jero
0

ja det gör mina också. Men jag har läst att det kan vara både för att visa uppskattning och för att det smakar salt. Glad

[Maijah]
1

Jag tolkar det som ett ömhetstecken.. De pussas lite smått :) De putsar ju varandras öron t.ex.

Mina hanar gör det alltid, honorna som fortfarande inte är så vana vid mig gör det inte lika ofta.

Fridaaaa
0

Hur kommer det sig att vissa marsvin gör det men inte andra?
Aldrig haft ett marsvin som slickat på mig, trots att jag kelar mycket var dag med dem, osv?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
0

vad härligt att höra att vissa andra oxå gör det :) att vissa inte gör det kanske beror på att vi smakar olika ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[YukiOni]
0

Min syster's gris slickar henne konstant och min gris slickar mig så har väll med att visa att dom tycker om en att göra? X3

emmaaslund
0

Min 7-veckorspojke pussas då och då på händer och kind. Har också funderat på om det är för att det smakar smaskens eller om det är ett ömhetstecken :o

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

westblom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det här är Dino och han slickar jätte mycket när man tar upp han på handen ,kinden överallt tom med när jag klipper klorna,jag har  tvättat mig före innan jag tar upp han bara för att kolla om skulle slicka ändå och det gör han,för jag trodde dom slickade för att det är lite salt liksom men inte min Dino iafFlört

PiggieVille
0

Mina pussas (slickar) också :)