Lejonhjärtas/Bamiras marsvin?
Hej!
Det är jag som har SMF 333 Lejonhjärtas marsvins uppfödning. Min mor har Bamira's
Vi har hållt på i över 10 år nu och av alla de marsvin vi har sålt så är det få köpare som har hört av sig igen och berättat hur det går, även fast vi alltid gärna ber dem att göra det någongång. Vilket är väldigt tråkigt eftersom det är ytters viktigt och otroligt roligt att få veta hur det går med dem. Visst det är ju självklart lätt att glömma bort hemsidorna eller mailadresserna så nu skriver jag här o letar :)
Så jag efterlyser marsvin som kommer från Lejonhjärtas eller Bamiras eller några som har dem bakom i stamtavlorna? :) Det hade varit superskoj om ni kunde berätta lite hur allt går/gick! :)
Det är det allra bästa med att vara uppfödare, att så klart så mysa med alla söta bebisar men också få ge någon nya bästavänner och sen få höra om hur det går, se bilder om hur de har utvecklats. Det är ju såklart väldigt viktigt att veta för avlen också. Är ett djur väldigt stressat så är det inget vi avlar på iheller eller liknande, om något helt enkelt inte lämpar sig helt enkelt som tyvärr många "stora" uppfödare inte bryr sig så mycket om tyvärr, fast det brukar iofs alltid bli bra ändå. :) Något som också är så himla roligt är när gamla köpare kommer tillbaka till oss och vill skaffa nya, det är såå roligt och höra om djurens liv efter de har varit hos oss.. :) Jag fick bland annat veta att en Peruan kille jag sålde till Rumänien var nu 5 år gammal och satt med sin sista flickvän nu, hon var sååå nöjd med honom och han hade varit en riktig gentleman mot sina flickor. Jag fick se bild på honom också och jisses vad stor han hade blivit den gamle herren!!
Ha det bra allihopa! hälsar jag o alla lejonhjärtas djur här hemma !
Här kommer en liten hälsning från Bamiras Lilly som numera bor i Stockholms-trakten. Jag köpte ju inte Lilly av er direkt utan av Jessica på Emeo's. Hon har bott hos oss sedan slutet av sommaren och är super fin! Och vilken päls! Vi kallar henne lite skämtsamt "Divan" här hemma för hon tycker att hon är lite förmer än de andra
. Utan att vara uppenbart dominant så är det hon som bestämmer (sitter med 2 andra tjejer). Och hanarna verkligen älskar Lilly. När hon är i närheten bryr de sig inte om något annat, och inga andra honor är intressanta. Har försökt para henne men tyvärr har det inte blivit något, inte med någon av mina tre hanar. Hon skriker bara i högan sky och springer undan. Och nu har hon passerat året så jag hoppas ju att sista parningen "tog", även om jag inte tror det. Och det är så synd, hon har så många fina egenskaper!
Hälsningar Katrin
Sjöhagens Marsvin
Åh så stor hon har blivit! Har inte sett henne sens hon var liten.
Hoppas det har tagit sig med parningen! Tror säkert att det hade kunnat bli superfina ungar. :)
Tack så hemskt mycket för hälsningen! Hon är verkligen en skönhet ;)
Så roligt att det går så bra med henne. Jag föder främst upp peruaner, jag och mamma sammarbetar så vi får blandat lite då och då. Men där är något speciellt med peruaner som jag har fastnat för helt och hållet.
Håller tummarna på parningen tog sig!!
Hälsningar Jessie, Ylva och hennes gamla kompisar :)