Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1541 ggr
[Ingo.*.Ted]
1

Kanin och Marsvin... :/

Hej! Jag har 2 små marsvin i en bur på 120*60 tror jag det är.. Och nu fyller dom snart år! :D  Så jag skulle köpa en stor ny fin bur i födelsedags present till dom, men sen kom jag dagen efter och fråga om dom hade den på lager, och ja det hade dom men jag kunde ju inte låta bli att kolla på djuravdelningen, hihi!Och DÅ vart jag förälskad! Ja, jag vet att djuraffärer inte är så bra men, gud så charmig denna knutten va! En liten lejonhuvad kanin, typ ljusbrun och inte så gammal, han/hon va ju så liten, och när jag kommer fram till buren skuttar den genast fram från sitt hörn i buren där den satt, och ställer sig på bakbena och verkligen sträcker sig mot mig och ser ut att säga, - Får jag följa med dig hem? :3Och jag bara aww! XD Och så följer den efter mig från buren när jag kollar på fåglarna längre bort och jag typ dör. :P Och jag vill seriöst ha den lilla plutten.. Okej, marsvin och kanin kan INTE dela bur, vad jag förstått? Och kan en kanin verkligen ha en bur på 120*60..? Och jag känner mig så elak ifall jag ger bort deras födelsedags present.. Och inte heller har jag råd att köpa 2 nya stora burar.. :( Har ni några tips på hur jag kan fixa denna röran?

dannne01
0

jag tror en kanin kan ha det för åt min kanin hade jag 100*70 typ fast då var han liten när han blev stor så skaffa jag 120*60 så japp han kan ha den

[Ingo.*.Ted]
0

#1 Åhh det låter ju superbra ! :D

dannne01
0

mm Flört

Misarn
0

Ibland så blir man bara helt förtrollad Glad

[Ingo.*.Ted]
0

#4 Ja, eller hur! :D Det var nästan så att jag ville skolka geografin och stanna och kolla på min kärlek.. XD

Fridaaaa
3

Ja du kan ha en kanin på en bur som är 120x60, lagligt mått är 100x50 fast man bör ha minst 120x50, så bra mått.
Men var inte så säker på att rasen stämmer ;) Och kolla åldern, så att den inte kom dit före 6 veckors ålder, köp den inte då.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[darkysara]
0

Mina marsvin bor med kanin (lejonhuvad dvärgvädur) och har gjort det ett år, har haft en kanin ihop med ett marsvin förut en belgiskjätte/angora, funkade fin fint, visst det finns risker, det kan jag inte neka, men jag har aldrig haft problem. Hur du sätter djuren är helt upp till dig;P

[darkysara]
0

En bur på 120 cm är väldigt glatt för en kanin, mycket bättre än en 100 cm lång, de jag gillar är att de har så höga tak så man kan köpa fina hus och dyl till dem som de kan sitta på och gnaga;P

[Ingo.*.Ted]
0

#6 Okej tack! :D Och njaaa jag kan nog inte vara säker på raserna, är nog mycket blandingar :P Och tack för tipsen. ^-^

#8 och #9 Tack! :D

Miik
0

Tänk på att inte skaffa en hon kanin! För när den är brunstig håller den på och skvätter med underlaget, om du ska ha marsvinen tillsammans med kaninen. När kaninen håller på så blir marsvinen ganska rädda och kan bli "begravda" av tex. spån eller papperspellets.                          Bara ett litet tips, hehe.

mvh Miik

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

Frida B
1

#10 tror inte att TS menar att h*n ska ha dom i samma bur, eller hoppas iaf inte att h*n menar det

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

#10 Alla kaniner skvätter inte med underlaget :) 2 av mina 4 honor gör det ;)
Men ja man ska ej ha kanin & marsvin i samma bur.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

carsbo
2

ska jag vara elak o ärlig så förstår jag inte de som tar riskerna och sätter marsvin o kanin tillsammans även fast de är medventa om vad som kan hända.

för övrigt håller jag mig till vad övriga tipsat om i tråden :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights