Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 643 ggr
Frida B
0

Behöver bokhyllehjälp!

Hej! Ska kanske bygga ny bur till grisarna, och letar efter en bokhylla att bygga den av! Är det någon som vet en bra och hyfsat billig bokhylla någonstans som är i måtten ca 170x49? Ska kolla blocket, men vet någon någonting specifikt så säg gärna det :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

M.L
0

ikea har ju denna men är ju lite större än vad du vill ha http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40068154/?query=kilby

Frida B
0

ja tyvärr var bredden för stor :/

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Katrin_Sjöhagens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tips! Kolla på hyllan Gorm som är billig och som man kan anpassa hur man vill, både djup och bredd http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=gorm (lägger med en bild på min Gormhylla).

Sjöhagens Marsvin

www.sjohagens.n.nu

Whippersnapper
0

# 3 Vilken snygg bur! Finaste Gorm-bygget enligt mig (kan du bygga en till mig, snääälla? Flört )

Hur har du lyckats sätta fast gångjärnen i plexiglaset? Är inte plexiglaset så pass tunt att skruvarna åker ut..? Eller sticker ut på andra sidan?

Jarado
0

# 3 Vilken jättefin bur!!!! Skrattande

Lilje
0

#3 Riktigt, riktigt snygg. Sneglar på min gormstomme bur och vill också ha sådär fina och rena plexin.. mina är ganska repiga och dessutom för tillfället ganska skitiga haha.

Katrin_Sjöhagens
1

#4,5 och 6

Tack snälla! Glad

Vi försökte först limma fast gångjärnen på plexit men det gick inte alls. Då borrade vi ett litet hål och fäste gångjärnen med skruv och mutter på baksidan. Det gäller att hitta så pass korta skruv att muttern i princip täcker skruven som sticker ut på andra sidan. Och är den lite längre gör det inget för skruven är "platt" i botten så det är inget som är vasst för marsvinen. Man får dock vara lite varsam när man öppnar och stänger eftersom det är så små och korta skruv men det fungerar jätte bra!

#6 Glasen kan vara rätt så skitiga här också - jag lovar! Flört

Sjöhagens Marsvin

www.sjohagens.n.nu