Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 788 ggr
djurälskarenFlorentina
3

HHHHUUURRRRRAAAYYYY!!!!

skit glad är jag för idag är denna veckan är jag ledig så jag tänkte börja träna upp mina marsvin. jag började med mitt matvrak, men han var för lat för det så han gick in i buren igen, mne den andre ÄLSKADE persiljan och jag lärde honom ett trick. jag tog persiljan i min högra hand och sen gjorde jag en cirkel (efter att jag hade visat honom hur han skulle göra några gånger) och han gjorde en. han behövde lite vägledning då och då, men jag tycker dt blev lyckat för ett första försök. efter en stund lät jag honom gå in igen tills in bror. dem är som själsfränder dem kan nästan inte vara i olika rum utan att pipa efter varandra. vet att det är normalt, men dem har ett väldigt klängigt syskonskap om man kan säga så. jaja, tillbaka till ämnet hurray han klarade av det! om någon som håller på elr har lärt sina små gullungar ett trick kan ni väl skriva hur långt tid det tog, vad var tricket, vilken godis ni använde och hur lyckat det blev. vet att det är olika för varje marsvin, men tycker att det skulle bli kul och läsa och  man kan lära sig från andra också!

nu ligger mina grisar och kuttrar i ett hus. tror dem kommer somna efter allt tränande schh…..

Creation
0

Så roligt!

Alla mina marsvin kan två "tricks". Det första är bara att tigga godis på två ben, inget speciellt. Det andra är att de kan komma på kommando om jag lockar!

HÄR är en gammal video jag la upp på mif bl.a.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.