Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 584 ggr
Virvlan
0

Djuraffärer som ljuger

Var inne i en djuraffär idag (som jag varit inne i för ca 2 månader sen). Där satt samma marsvin som varit där när jag var där för 2 månader sen.
Jag frågade hur gammal marsvinet var.
"9 veckor".

ALDRIG att den var! Den var lika stor som min Marion och hon är snart 1 år.
Knappast liksom..
Jag sa "vaa? ja trodde den var 1 år"..
Hon sa ingenting och bara gick.

När jag köpte min Svea var hon 7 veckor och hon var liten. Denna var stor!! Som en vuxen.

Jag blir så arg på hur folk luras.

Man kan inte säga att den är mindre än vad den är!!!!!!  De var INGEN unge direkt.

har ni mött på samma sak?

Smullis
0

Ja, vissa förstår man sig bara inte på -.- Har som tur är själv ej mött på liknande. Eller jo, det har jag väl säkert, men inte på detta sättet.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Svarttusch
0

Just det med ålder har jag inte stött på, men skötselråden jag fick med när jag köpte mina marsvin slängde jag åt helvete. Det stod att man skulle ha saltsten t.ex.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Frida B
0

usch för djuraffärer

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Virvlan
0

Ja kan förstå om man inte vet exakt. Men de där såg man ju att den var äldre.
Vissa djuraffärer är bra. Vissa dåliga.

carsbo
0

ja de är superduktiga på att luras.. jag gick in i en affär där marsvinen inte hade hö. när jag påpekade det sa killen att de fått i morse men hade redan ätit upp allt. att han hade tänkt o fylla på nämnde han aldrig utan verkade mer irriterad av att jag lägger näsan i blöt

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Birkis
4

När jag skafade gerbiler (för många år sedan)var de tre månader och de lever ca 3år.Mamma ville att jag skulle skaffa ett par yngre men då blev jag arg!om jag inte köppte dem skulle de bli orm matSkrikandesjag köpte dem för att jag förstår att det måste vara väldigt strässit.Den ena levde i ca 2 år men den andra levde 4 nästan 5år och mamma älskade dem!Man måste bry sig om dem fast de är gammla!!!!

// Birkis

Virvlan
0

Klart man bryr sig om djuren. Men tycker inte folk ska ljuga om åldern om man vill ha en unge. Man vill ju att dom ska leva så länge de bara går =)

FruSjoberg
0

Är man seriös med sitt köp av marsvin vill man också veta hur gamla de är.