Tror ni det kommer gå? ;)
Har idag bokat tid för fotografering för mina små vänner. Min tanke är att Borst, Oston och Lasse ska vara på bild tillsammans. ( De två förstnämda är katter och Lasse är ett litet svin :) )
Hur tror ni det kommer gå? :P
( Oston och Lasse på bilden, tror dock att kissen inte var så medveten om honom just då :P )
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Åh , vad kul! Kommer du att ladda upp fotografens bilder här när du vart där? :)
#1 Ja! Hoppas dom sköter sig bara ;P
Ja absolut det kommer jag göra! :) Har dock tid i dec. men tänkte att jag måste låta dom vänja sig lite vid att sitta brevid varandra innan dom kommer in i en främmande miljö och tvingas till det :P
Katterna är som sagt lite rädda för honom :) fegisarna.
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
hej elmerkrudd!
jag tror tyvärr inte att det kommer gå så bra, från min egna katt + marsvin erfarenhet plus vad du skrivit här så vet jag att katter brukar tycka att marsvin är rätt läbbiga och vill inte vara nära dem. den kommer säkert se sur ut och försöka ta sig därifrån. i värsta fall kan ju katten tom. klippa till marsvinet om det skulle råka nosa på den. jag kanske låter väldigt neggativ men jag tror inte det är en sån bra idé.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#3 Ena katten har faktiskt inte så stort problem med honom, de låg intill varandra här i soffan nyss och den andra katten kikade förbi en sväng. Som sagt ska jag försöka vänja dom vid att vara nära varandra och går det inte när dagen kommer så får jag ta kort på dom var för sig :) Katterna på en bild och Lasse på en annan :)
Hur marsvin och katter trivs tillsammans är nog väldigt individuellt. Beror nog både på personlighet och erfarenheter. Vi hade vårt första marsvin innan vi skaffade katt (på 80-talet var det normalt att man hade ett marsvin) så kattungen och det vuxna marsvinet var jämnstora när de lärde känna varandra. Som vuxen låg katten gärna i marsvinsburen och tvättade marsvinet. Min styvsysters stora katt som var en vuxen duktig råttjägare skulle jag däremot inte ha släppt marsvinet i närheten utav.