Slagsmål vid brunst?
Misstänker att mina två flickor har rykt ihop då det verkar som att den ena av dem brunstar. Upptäckte att hon var lite missfärgad på nosen och plockade upp henne. Hon verkar ha fått sig ett litet nyp precis intill underlivet av burkamraten.. Kan det ha att göra med att jag misstänker att hon brunstar också? Sett några bilder på hur det skall se ut när de brunstar och hon var lite "slemmig" så att säga.
Tacksam för svar!
Kan vara så, de flesta djur brukar bli griniga under brunsten (PMS?) och ryker ihop. Mina honor gör det med så satte in 2 hus i buren när en av dem brunstar, så de får lite avskildhet från varandra.
Detta pågår hos mig också, mycket vick på rumpan & den minsta som ställer upp sig så fint! #1 Den lilla får knappt komma in i huset, så ett tacksamt tips ifrån dig att sätta in ett till.
#2 Fast det är ju normalt att det händer hela tiden :p Men min ena hona har fått ett bett så xD haha
#3 Jo, det vet jag. Men jag ville bara följa tråden & säga till #1 att det var ett bra tips. Så då är det ju även normalt att det blir lite spänt & att de ryker ihop när dom blir för trötta på varandra, tvätta med saltlösning & hoppas att det går bra med allt. ;)
#5 Så sant ;)