Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1356 ggr
[Moppen]
0

Piper hysteriskt!

Har nyligen skaffat två marsvinshonor (mina första marsvin på tre år) som nu är ca2 1/2 månader gammla, jag har haft dem i ca 1 månad. den ena har jag börjat kunna klappa i buren men den andra smiter in i sitt hus när jag öppnar buren.

Ialla fall. jag har uppe dem i knäet en stund varje dag. Då brukar dom alltid få något gott. dom verkar lugna när dom äter. Men när dom har ätiti upp eller tröttnat på maten så börjar dom pipa högre och högre tills det blir hysteriskt. vet inte vad jag ska göra.

sedan så är den lite större honan på den mindre honan nästan hela tiden.( dom är inte systrar) Den lite mindre honan har fått ett litet jack i örat nu, det blöder inte men dom verkar inte komma bättre överens. Kommer detta att fortsätta?

Abico
1

Unga marsvin har en tendens att väsnas en del. Speciellt om dom är uppe utan sin burkompis. Det kommer att gå över med åldern.

När rangen är uppgjord kommer det även att bli lugnare i buren. Tjuvnyp och små bett i öronen är vanligt när man sätter ihop två nya marsvin med varandra. Ha is i magen så kommer det att bli jättefint när dom kommit till ro :)

Hanna 

[Moppen]
0

Okej, vad bra. tack så mkt :)

ellzh
0

Precis sådär var mina två honor när jag fick dom. Dom var då i samma ålder som dina är nu. Men nu några månader senare har allt det där försvunnit!

Herr_Muffin
0

Det kan hålla ett tag, alla marsvin e olika. men om det blir värre så e det bättre att sperare dem

Suskiv
0

Mina var också lite käbbliga i början, men nu har de lugnat ner. De kan fortfarande försöka sno mat av varandra, men annars verkar de komma överrens

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Frida B
0

säger som dom andra, kommer förmodligen att växa bort :) men gör det inte det kan det hjälpa att skaffa en kastrerad hane och sätta in i flocken, då brukar han sätta rangordningen rätt snabbt

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

Ts finns inte kvar på iFokus.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

Jag hatar när gamla trådar popparupp på det där sättete. Borde vara så att en tråd låses automatiskt efter typ sex månader.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D