Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 578 ggr
Birkis
0

Hur bör jag göra?

I vårat extra hus har jag en rätt så liten bur.Jag vill att grisarn ska få en störe bur men det fins ingen plats för en störe bur.Hur ska jag fixa mitt problem?Buren är ca 70x50 och för tillfälet såver de bara i den och är på golvet under dagen men då sitter jag och passar jag dem,så under dagen får jag inte vara ute och greja.Och jag är inte hemma varje dag så då får de inte vara ute på golvet överhuvudtaet.

Anlednigen till att jag passar dem är att  de inte ska äta på sladarna eller om våra hundar kommer upp så kan jag köra ner dem!Oskyldig

Hur ska jag göra??Obestämd

// Birkis

Svarttusch
0

Hur menar du att det inte finns plats för en större bur? Det verkar finnas golvyta om de kan springa runt? Det finns ingen möjlighet att köpa en tvåvåningsbur som är ungefär i samma storlek? Bökigare att städa och så, men då har de ju lite mer yta iaf. Bra att de får komma ut på golvet så ofta i alla fall, men förstår att det blir tråkigt att du hela tiden måste passa. Det finns inte möjlighet att göra en "lekhage" av t. ex kompostgaller som de inte tar sig ur och hundarna inte in? Går ju säker att lösa så den går att fälla ihop så den inte måste stå framme hela tiden.

Hoppas du hittar någon lösning :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

M.L
0

Hur ofta är ni i extra huset. kan du inte ha en större bur på golvet.

Birkis
0

#1 Mitt rum där är avlångt så det fins inteplats för en störe bur för då tar den upp gången till min säng.De ska inte stå vid ett element som är igång hela tiden som fins i ena delen av rumet,i andra delen fins dörren till vårat exte rum som inte har isolering eller värme på.När det är på golvet "bor" de under min säng så på så sett är golv ytan störe än hur jag kan mublera på mitt rum.Jag vill bygga en bättre bur som det var sakt fårn början att vi skulle göra men pappa vill inte för han tror inte på min idée ,mamma kan inte och jag vet inte hur jag ska bygga.Att köpa är ju en ide men det blir faslit dyrt!För hoppnigs vis får jag matrial till en hage i julklapp men jag vill nog inte ha dem där när vi inte är hema.Obestämd

#2Vi är där varje lov och de flästa helgerna så det blir rättså ofta annars skulle jag ju kuna frakta min bur jag har hemma och fixa ny lösnigar varje gång men det blir nog lite krånglitRynkar på näsan

// Birkis

Virvlan
0

När mina marsvin var babys bodde de i en mindre bur. Jag satte då en bräda på ena sidan med en ramp. de älskade att springa upp och ned. de är en lösning.

annars bygg en tvåvåningsbur. de behöver ytan! de finns massor med inlägg här på marsvin i fokus där folk byggt burar. kolla där =)