Vad behöver jag till 2 marsvin? :)
Hejsan!
Snart ska vi skaffa oss 2 marsvin för första gången… Jag har läst mycket om dom och vet nu ganska mycket allt om dom.
Min fråga är bara vad det är man ska köpa till dom, då menar jag vad dom behöver som ex. borste,klotång o.s.v … Vad behöver dom mer?
Hur många hus ska dom ha i buren?
Tack! :)
Ang hus finns det olika råd om det. Vissa säger att det räcker med ett och andra att det ska vara ett per marsvin. Jag har två marsvin och de har ett stort hus som de båda får plats i, sen har jag en tunnel som de dels leker i samt har som gömställe. Stirra dig inte blind på "hus" utan tänk på att ha ett gömställe per marsvin, det kan vara både hus, en hylla, en tunnel osv :)
Det enda jag kan känna att jag behöver till mina marsvin i nuläget är det självklara; bur, spån, hö osv, sen klotång. Jag har iaf inte hittat något som fattas (har korthåriga), är väl schampoo som får införskaffas, men det väntar jag med till de behöver badas :) Jag har två filtar som är enbart till marsvinen också, har de som underlag när de går på golvet eller är i knät för de är inte rumsrena ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jaha okej, kul! Nu vet jag mer…
Tack för svaret! :)
ska du köpa ifrån uppfödare? där får du oftast ett häfte med bra att veta saker :) så stor bur som möjligt, ingen höhäck eller saltsten osv. jag har bara ett stort hus och sen har jag en planka som ligger över buren som skapar en grottliknande känsla. massor av tunnlar också, och så rekomenderar jag _Charlies myspys! de är älskade av marsvinen :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Tack för tipsen! :D