Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 602 ggr
dyosroth
0

Seperera Hona & Hane

Hejsan alla marsvinägare! Cool

Jag har en fråga…

Om jag '' adopterar '' en marsvin hane och marsvin hona kan jag lägga dom i en stor bur med nät i mitten av buren så dom inte kan komma fram till varandra och bara vara sociala och prata ihop, skulle det gå bra? För jag vill inte ha en massa ungar efter ett år… :)

Jag vill gärna ha en hona och hane, skulle vara kul o ha två olika kön…

Tacksam för svar!

Fridaaaa
0

Bättre att du skaffar 2 marsvin av samma kön. Dem mår bättre av att ha en kompis hos sig. 

Annars får du kastrera hane och ha med hona :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dyosroth
1

Jag har hört att en marsvin hane har det bättre med att vara med en hona men man skiljer honan från hanen eftersom att honan då kan få massor med ungar. Vissa kastrerar hanen, men jag ska inte göra det…

Kan jag inte bara ha något emellan honan och hanen så dom inte kan komma fram till varandra? Utan bara liksom lukta o prata ihop?

:)

Frida B
1

nej, men däremot kan du köpa en kastrerad hane och en hona :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
2

#2det stämmer inte. dom går bra med vilket som ;) och nej, du kan inte ha någonting imellan, det är som att ha två marsvin ensamma

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

#2 Det är inte det bästa nej. Bättre att dem har en kompis i hagen. Genom galler kan dem ju bara prata inte leka, kela osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

carsbo
2

jag tror inte det kommer vara så kul som du tror att ha två olika könade marsvin brevid varandra. hannarna blir ju klart upphetsade och kommer att kissa mer för att markera sitt revir och honan brukar kissa på hannen om han nosar på henne och hon inte är villig. så det kommer lukta mer än om du bara har två av samma kön, dessutom är det roligare för marsvinen. visst sätter man marsvinens bästa före sitt eget :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights