Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 763 ggr
Birkis
0

Jag blir tokig!

Jag har bestemt mig.Jag bygger buren själv om jag inte får hjälp av kusiner eller pappa.Men broblemet är att när jag kollar på alla bilder som ni andra lakt upp på era burar vill jag bygga allaOskyldigDe är alla snygga och de verkar så praktiska!Kan någon hjälpa mig att bestema mig?

I den delen av rumet där buren ska stå är det ca 2m långt och så kan den inte vara bredare än 50cm.Jag har ju två marsvin så den behöver nog inte vara 2m lång.Mamma och pappa säger att jag egentligen inte kan ha den så lång.Då går tankarna till en vånigs bur.Nu varande buren är ju 70x50(cm),den är en "vanlig" bur som har plast botten och galler till tak och väggar.Går den att bygga om på något vis? 

Kanske kan någon iallafal ge mig något tips om hur jag kan bestema mig!Glad

// Birkis

[texel]
1

Om de inte har bra med plats ifrån början, så vill de springa rundt och rundt så blir det hemsk lite utryme, även med 2 våningar.

Det behöver inte vara så specielt komplicerat ;)

Jag gick ut och håmtade 2st pallkragar, klippte ut en bit plastmatta som används under trägolv, satte ihop det: Rymlig bur på 5 minuter :)

Birkis
0

#1Ja de är väll det de gör.Jag kommer troligtvis att få ta över ett extra utrymen.Så då kan buren bli lite störe.Men vad gör marsvin mer nyfikna?De gillar inte att  vara igång i någon av burarna (vi har två hus med olika burar med 4 mils mellanrum) så jag vill göra något för att få igång dem,kan modellen spela någon roll?

// Birkis

saksaken
0

Alltså, ju mer utrymme desto mer kommer dom röra sig (oftast, det beror ju på grisen också) :)