Marsvinhane Till Avel!
Hejsan, någon som har bestämt sig för o avla sin marsvinhona? :)
Har 2 st fina marsvinbröder här hemma som så snart som möjligt vill bli pappa :).
Någon som skulle kunna tänka sig o hämta sin hona?
Var medveten om att dem kanske inte kan gå ihop efter parning igen, hanarna. Så man är medveten om risken.
Vissa har kunnat det, och vissa inte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vänta lite, för tre dagar sedan läste jag att du skulle snart skaffa marsvin för första gången och du undrade vad som behövdes till marsvin.
Att börja avla samma dag du får hem marsvin för första gången är inte bara oansvarigt utan helt livsfarligt, jag förstår inte, har du verkligen tänkt det?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Jag håller med _Charlie. Dessutom vet du väl ingenting om killarna? Man bör Aldrig avla på stamlösa djur. Det kan ligga precis vad som helst bakom dem. Jag vet att det låter hårt men det är ingen som menar något illa! Njut av dina fina pojkar och så kan du skaffa avelsdjur i ett senare skede
Vad sägs om att ta o chilla lite _charlie? :) Du kan fråga om det verkligen var så för några dagar sen. Tack Lyan, de va precis vad jag ville veta, anledningen till att jag ville lägga ut detta inlägget var för att jag ville veta hur folk skulle reagera.
Vad menar du? Ska jag fråga om du verkligen undrade vad man skulle skaffa till sina marsvin? Varför startade du en tråd och frågade om du inte undrade?
Och denna tråden startade du inte för att avla, utan för att se hur folk reagerade?
Var även burtråden fejk? Ville du bara se hur folk reagerade när du visade bild på ett 40 cm smalt vitrinskåp som bur?
Varför inte starta en tråd när du verkligen undrar över något i stället?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.