Varulvsleken omgång 2.1
Varulvsleken omgång 2.1
Anmälningar till omgång 2.2 (eller som reserver/ersättare till denna omgång) samt frågor i den här tråden.
Denna tråd är enbart till för den är lekomgången!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Skymningen sjönk sakta över byn. Alla bybor var upptagna med sina sysslor, några sopade golven i hyddorna, andra tillagade mat eller sydde kläder. Alla hade något att göra.
Kvällsmaten var äntligen klar, alla samlades ute vid lägerelden, natten närmade sig snabbt. Maten var god, men det fanns inte så mycket eftersom jaktlaget under en längre tid hade haft väldig otur när de gett sig ut för att försöka få tag på något byte. Alla kunde åtminstone äta sig mätta, eller kunde de verkligen det…?
Efter att måltiden var avslutad och disken tagits om hand drog alla sig tillbaka till sina egna hyddor.
Fullmånen steg sakta upp över himlavalvet, i fjärran hördes några vargar yla, vargarnas ylande kom allt närmare byn. Eller, var det verkligen vargar som byborna hörde…?!
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
- Varulvarna ska utse sitt offer.
- Siaren ska utse en deltagare som denne vill veta rillidentitet på.
- Ängeln ska beskydda någon.
**Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 20:00
**
Deltagare omgång 2.1
- Abico
- BellaDonna2
- Binajis
- Chocopops
- HumlanochJuvel
- ivrigs
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Svarttusch
- texel
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Sitter i min ensamhet i stugan med lite tända ljus och fundera
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Hoppas verkligen bara det var vargar jag hörde
Sitter uppkrupen i soffan med en filt och en kopp varm te.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Hoppas verkligen bara att de va vargar!!!
Mörkret har sedan länge omsvept min stuga, men månljuset lyser på träden vars nakna grenar gör skuggspel på mina väggar. Minsta lilla ljud får mig att hålla andan och vaket titta mig omkring. Låter det inte som vargtjut när vinden viner?
Ligger i min säng och är rädd!! Är inte så säker på att ylningarna kommer från vargar……..

Sitter med en kopp varm choklad i soffan och är rädd. Ylningarna får mig att hoppa till, hoppas verkligen det bara var vargarna…!
Äntligen!
Har haft jätteproblem med datorn sen igår. Kunde inte skriva i tråden.
Det blir ju extra jobbigt när man sitter isolerad i sin mörka stuga och anar att det stryker varulvar runt knuten. Det enda jag kunnat göra var att kolla dörrens båda lås gång på gång. Det känns så ensamt här. Alla ljud förstoras och skuggorna här inne växer i stearinljusens fladdrande sken. Måtte det snart bli morgon!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Kikade just ut, men drog in huvudet snabbt igen. Det är läskigt där ute.
Middagen var god men jag känner mig inte mätt. Vinden är sparsam men får det ändå att knaka i hyddans väggar. Rycker till vid minsta ljud… Jag har tagit fram en lugnande bok men kan inte koncentrera mig på vad jag läser, sitter i andra tankar och orden blir bara något mina ögon ser men inte tolkar. Varför har jag en krypande känsla i kroppen? Vargar har alltid funnits i trakterna, varför skrämmer dom mig så just ikväll? Brr. Jag hoppas jag kan somna senare.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Trots brasans flämtande sken och värmande filtar tätt virade kring min kropp fryser jag så att jag skakar. Men det är inte bara den vinande vinden som letar sig in i min stuga som får mig att frysa. De klagande ylandena som tycks komma allt närmre är vad som får skräcken att sprida sig som is i min kropp.
Hanna
Sitter med och fryser…. Och de blir ju inte bättre av att de låter som att nåt krafsar på utsidan av väggarna……! Minsta lilla ljud får mig att hoppa till och dyka ner med huvudet under filten…!!! Uuh

Byborna satt i sina hyddor, vargarnas ylande närmade sig byn. Strax innan midnatt hördes ylandet på tre sidor runt byn. Sakta närmade det sig hyddan som låg i utkanten av byn. Exakt klockan 00:00 förbyttes ylandena mot skrämmande morrningar och strax därefter hördes ett skrik som fick blodet att isas bland de andra byborna. Sedan var det tyst, alldeles, alldeles tyst i byn. Allt byborna hörde var sina egna andetag och det egna hjärtat som bultade snabbt.
Ingen vågade sig ut från sina gömställen i hemmen, än mindre ut från sina hyddor för att undersöka vad som hade hänt under natten.
Gryningen kom, efter vad byborna tyckte kändes som en evighet. Tystnaden bröts av fågelkvitter och solens strålar började dansa på lägerplatsen.
Försiktigt smög byborna sig fram från sina gömställen, alla var stela efter att ha suttit tysta och stilla på samma ställe hela natten. Sakta öppnade de sina dörrar och kikade ut. På lägerplatsen syntes ingenting konstigt. Hade alla inbillat sig skriket under natten? Var det bara fullmånen som spelade dem alla ett spratt?
-Nej, vänta! ropade en av byborna. Någon saknas. Vem är det som inte är här?
-Det är ju HumlanochJuvel! ropade någon annan.
Byborna skyndade sig att hämta knivar och annat för att skydda sig med, om ifall den som skadat henne var kvar. Snabbt skyndade de sig bort till hyddan som låg i utkanten av byn och väl där fick de sig en ordentlig chock.
Allting i hyddan låg huller om buller och mitt i röran låg HumlanochJuvel – död.
-Det var visst inte vargar vi hörde inatt; sa en av byborna.
-Nej, det är tydligt att det är varulvar och de finns här, mitt ibland oss; sa en annan bybo.
Mummel och nervösa röster hördes, vem kan byborna lita på?
-Jag är säker på att jag vet vem åtminstone en av varulvarna är; sa en av byborna.
-Då måste vi ta död på den besten!; sa en annan.
-Jag tror inte alls att hon är en varulv; sa en tredje bybo. Hon är min bästa vän och granne och jag är helt säker på att hon var inne i sin hydda hela natten!
Byborna bestämmer sig för att rösta om vem som ska lynchas. De vet med säkerhet att tre varulvar lever bland dem och utger sig för att vara bybor. Vad de också vet är att byn har en alldeles egen skyddsängel och sen finns ju den där bybon som brukar ha koll på vad som ska hända framöver.
Alla hoppas innerligt att ängeln nästa natt lyckas beskydda den som varulvarna väljer ut till sitt offer och de hoppas även att siaren snabbt kommer att lyckas med att avslöja vilka som är de förklädda varulvarna.
Det enda de kan göra nu är i alla fall att hoppas att de väljer rätt person att lyncha, så att de får död på en av varulvarna och inte en oskyldig bybo – eller ännu värre byns skyddsängel eller siare…
DET ÄR DAG
Vi väntar på att:
Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar).
Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på.En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].
Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon klockan 20:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).
Deltagare omgång 2.1
- Abico
- BellaDonna2
- Binajis
- Chocopops
- HumlanochJuvel (varulvsoffer natt 1)
- ivrigs
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Svarttusch
- texel
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
R.I.P HumlanochJuvel!!!!!!!!!!:( :( :o
Åh nej! Så sorgligt! Snälla HumlanochJuvel, vila i frid.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

R.I.P HumlanochJuvel! Törs man sova inatt tro?
ivrigs, vi kan inte sova förrän vi dräpt varulven!
Vila i frid vår käre kamrat, HumlanochJuvel!
Att det finns något så ondskefullt i vår vackra gamla by! HumlanochJuvel som inte gjorde en fluga förnär. Hur är det möjligt? Vad ska vi ta oss till? Vi måste hjälpas åt innan ondskan sprider sig!
Nej nej nej. varför ska våran lilla oskyldig by drabbas 
Det är så fruktansvärt att någon så oskyldig och vänlig som HumlanochJuvel skulle bli offer för odjuren! Låt oss nu gå ihop för att visa att sådan ondska inte hör hemma här!
Hanna
Hu, så hemskt! Vila i frid stackars HumlanochJuvel :(
Nej, så här kan vi inte ha det. Något måste göras!
storyer med mobilen men jag lägger min röst på texel att hon är en ulv
# 23 Vad grundar du din teori på? Har Texel betett sig misstänkt på något vis?
Känns lite knepigt att behöva anklaga någon. Jag känner mig väldigt osäker på Svarttusch, men det behöver ju inte betyda att hon är en varulv (ryser). Svarttusch bor för nära mig för att jag ska känna mig riktigt trygg när hon inte pratat med oss andra på ett tag. Men kanske är det bara rädsla? Hör av dig, Svarttusch!
Men varför är Belladonna2 helt osynlig och tyst? Det har väl inte hänt henne något?
haha, nice one! #23 TÄnker inte försvara mig :) ***Röst Chockopops*** ;)
Här har man varit iväg och köpt de matvaror man behöver för att klara sig utan att behöva gå ut i mörkret. Känns inte helt tryggt nu när vi förlorat en bybo :( Vila i frid Humlanochjuvel.
Undra vem som kan vara den skyldige :(Chocopops verkar ju väldigt säker på sin sak att texel är en av de skyldiga. Undrar varför, såg hon henne kanske i natt? :O
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#25 Lika lite som jag ville tro att du är en ulv utan förklaring, lika lite vill jag tro att det är Chocopops. Är det för att försvara dig du väljer Chocopops, eller har du några konkreta skäl?
Det börjar bli läskig stämning här i byn.
# 26 Vad skönt att du hörde av dig. Måste se över mina egna matförråd. Har varit så nervös att jag knappt kunnat tänka rakt.
Har någon sett Belladonna2? HumlanochJuvel kan vi inte hjälpa, men vi måste skydda varandra. Det är redan kväll.
Jag har vågat mig ut på en promenad under dagen och det känns så overkligt att våran vackra by ska vara farlig. Funderade på vem som kan tänkas vara en varulv bland oss och efter mycket tänkande fram och tillbaka så faller min röst på Mirinda. Misstänker att hon är en ulv i fårakläder.
Det blir nog inte mycket sömn inatt men i förhoppning om att känna mig lite lugnare i hjärtat vill jag ändå lägga min röst på en för mig misstänkt bybo. texel har för mig alltid varit en god granne, även om inte så mycket mer kanske, men att hon inte kan försvara sig mot anklagelserna tycker jag känns misstänkt. Kanske krävs det en ulv för att inte värdera livet nog för att försvara sig. Min röst faller inatt på texel, jag hoppas innerligt att vi får fatt i rätt person.
Hanna
Även jag väljer att lägga min röst på Texel, då hon inte möter anklagan. Måtte vi har rätt nu!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag vet verkligen inte vem som är varulv men tycker att texel verkar lite skum så min röst faller på ***röst*** texel. Hoppas nu verkligen inte att du är en bybo. Vill verkligen inte rösta ut en bybo!!!!!
Jag sitter här och grunnar. Ska jag bli arg på Binice för att jag blir kallad ulv i fårakläder. Får ta det som en komplimang. Det borde ju tyda på att jag både verkar snäll och är listig.
Så arg, nävars…. Men nu ska vi se.
Texel hugger hårt åt olika håll om hon känner sig hotad. hmmm
Binijis vill tydligen bli av med mig. Skulle ju kunna rösta på dig, för att bli av med det svårstavade namnet.
Men vänta lite! Belladonna2 syns fortfarande inte till. Står hon och smyger bakom någon husknut och bara väntar på att det ska bli natt?
Kan bara inte bestämma mig. Ärligt talat blir jag bara mer och mer nervös. Vem kan man lita på?
OK, jag har bestämt mig: Texel får det bli.
Hmm… Majoriteten verkar tro att texel är en av de skyldiga. Kan det vara så att siaren har sett texels rätta identitet??? Nej, jag vågar nog inget annat än att följa stömmen och därför lägger jag min röst på texel.
Verkar som att jag blivit nerröstad. Hoppas verkligen jag hade fel om dig Mirindas och att du är ett snällt får
och att texel är den ni andra tror att hon är.
Btw, bin-a-j-i-s är väl inte såå svårt? ;)

Under dagen rådde spänd stämning, byborna visste med säkerhet att det var tre varulvar som gett sig på stackars HumlanochJuvel. Byborna spekulerade också i vilka tre som skulle kunna tänkas vara dessa varulvar som utger sig för att vara vanliga bybor.
Det beslutades att demokrati ska råda, trots att tre av byborna är förädare…
Fem av byborna, en majoritet, beslutade att texel har uppträtt på ett mycket suspekt sätt och tillsammans med de övriga begav de sig till hennes hydda. Innan hon fått fram ett ord stack de en dolk mitt i hennes hjärta. Med sina sista krafter lyckades hon få fram ordet ängel, men ingen lyckades se vem hon pekade på…
Grattis byn – ni har just dödat er enda siare!
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 20:00 (kommer de in med sina beslut tidigare så börjar "dagen" troligtvis tidigare och det kan såleds bli deadline för lynchning redan imorgon.)
Deltagare omgång 2.1
- Abico
- BellaDonna2
- Binajis
- Chocopops
- ivrigs
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Svarttusch
- Texel (siare – lynchningsoffer dag 1)
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Åh nej, hur kunde vi ha så fel :(
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Neej!! Förlåt att jag röstade på dig texel!!!! R.I.P
Fruktansvärt, stackars texel! Varulvarna finns fortfarande bland oss. Kommer låsa om mig ordentligt inatt, hur ska man kunna sova lugnt?
Och jag som grubblade så… Och så drev jag på vår lynchning så att en oskyldig blev vårt första offer. 
Hur kunde vi missa så totalt? Att Texel var siaren kan jag bara inte fatta. Varför försvarade hon sig inte? Nu får vi klara oss med endast ängelns beskydd.
Sorgligt är det kära bybor. Jag tänder ett ljus för Texel i natt.
förlåt för att jag hade så fel
, Nu sitter jag här i min gungstol och är så ledsen ocg fyld med ångest, vem kommer dom hemska ulvarna ta i natt? mig ?
**** from beond the grave**** Jag använder ofta ett annat ordval på ex. svenska uppsatser för att det inte ska låta så enformigt i slutändan. I det här fallet så var det att alla hade uttryckt ord som R.I.P och "guud neej vad hemskt/sorgligt" så man får skriva på eget vis :) Jag är en ganska erfaren "varulvs spelare" så jag kan ett och annat, oftast ändrar ingen sig efter man försvarat sig, man kan heller inte säga: Jag är siare! om man klarar sig när man sagt det så blir man garanterad dödad nästa natt. Just plain logic :) Hade jag försvarat mig så hade det blivit säker 20 rader med rena jag-tankar om logiskt tänkande.. Rösta på någon helt random, det vinner man ofta på vid bya mötet dagen efter ;) följde reglerna här (??): detta uppfatts som ren speculation, nämnde inga namn och har absolut inte teamat med någon. (stod inte i reglerna att man inte fick skriva ifrån beond the gave)..
Spöktimmen är här. Men vår döde siare är ju ingen farlig ande. Om den mystiska Belladonna2 uteblir kan vi bara hoppas att Texel får nytt liv. Det behövs någon som förstår hur det funkar.
Funderade på hur det kom sig att jag drogs med i drevet mot vår siare. Om en lynchmobb väl börjat ropa någons namn ekar det runt hela byn. "Ingen rök utan eld….." tänker folk oftast. Skvaller har jag hört och sett hur det funkar. Som ett gift som sipprar det in i vanligt folks sinne.
Vi som aldrig spelat förut är kanske inte så taktiska. Men tyvärr tror man kanske att man är det. Vet inte hur man ska tänka. Till slut snurrar det bara i skallen, så här mitt i natten. Och ute i mörkret lurar faran.
Jag är rädd att det blir en lång vaknatt. Men trösten och hoppet är att ängeln också vakar.

Jag glömde att rösta! Hade dock en helt annan än texel i tankarna…
Det sägs att misstro är en av människornas värsta fiender, det verkar som att det stämde i vårt val :( Förlåt för vår misstro texel! Vi får inte låta denna misstro växa sig så stark att vi förgör oss själva. Kämpa mina vänner! Vi ska nog hitta de skyldiga.
ikväll kommer ytterdörren låsas extra mycket, vill inte bli ett av varulvarnas offer :( Blivit jobbigt sen de kom till byn :(
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag är så fruktansvärt ledsen, hur kunde vi ha så fel om texel? Vi får vara försiktiga så att rädslan inte gräver större klyftor mellan oss. Låt oss hoppas att ulvarna håller sig borta inatt, deras närvaro har redan skördat två offer - låt det inte bli fler.
Hanna

Byborna var rädda och oroliga medan mörkret sänkte sig över byn. Natten visar ingen barmhärtighet eller förståelse över det inträffade – varulvar härjar i byn på natten och på dagen utger de sig för att vara grannar och vänner.
Stackars HumlanochJuvel blev deras första offer, när byborna på dagen enades om att lyncha en bybo som de tyckte var suspekt visade det sig vara byns enda siare – den enda som med säkerhet kunde hjälpa dem att avslöja vilka som är förrädarna. Inte undra på att de är rädda och oroliga när natten återigen närmar sig.
Vem ska bli varulvarnas andra (byns tredje) offer – eller är det så att byns skyddsängel lyckas att beskydda rätt bybo denna natt?
Mörkrets tystnad bryts av ett evigt ylande, det är inga vargar, det är hela byn helt säkra på nu – det är varulvarna och de närmar sig sakta byn. Ylandet byts mot ett hjärtskärande skri som får blodet att frysa till is hos byborna som skräckslagna gömmer sig i sina hyddor – samtidigt som de är lättade över att själva inte vara nattens varulvsmåltid.
Dagen gryr, byborna kommer fram från sina gömställen. De går ut från sina hyddor och tittar sig omkring. Där, mitt i byn vid lägerelden hittar de nattens offer.
Trots att hon sa att hon var iväg och handlade mat tidigare idag för att slippa att gå ut i mörkret gick hon tillbaka till lägerleden efter att byborna skiljts åt för natten. Se, byborna hittade även anledningen till varför hon valt att återvända ut i det farliga mörkret – hon hade glömt sin ’nattamacka’.
Stackars Svarttusch återvände för att hämta sin mat men slutade själv som en måltid istället…
DET ÄR DAG
Vi väntar på att:
Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar).
Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på.En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].
Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon klockan 18:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).
Deltagare omgång 2.1
- Abico
- BellaDonna2
- Binajis
- Chocopops
- ivrigs
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Svarttusch (varulvsoffer natt 2)
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
Om inte BellaDonna2 deltar i 'dagens' lynchning kommer hon att uteslutas från denna spelomgång. HumlanochJuvel eller Svarttusch (i nämnd ordning) kommer i så fall erbjudas att hoppa in på hennes plats som reserv/ersättare!
**SMF 237 Sweet Dream's

Värt att observera är att det nu står 5 goda mot 3 onda (varav en är demon) - det är med andra ord nödvändigt för byborna att lyncha en varulv idag, annars är byn riktgt, riktigt illa ute!
**SMF 237 Sweet Dream's

Jag vet vem jag vill rösta på men kryper ner i bingen och myser lite innan jag gör det. Jag samlar kraft mot de onda!
Ursa bursa inte Svarttusch med
, nu kommer jag låsa dörren ännu mer å regla med något banka igen fönstrena och proppa skorstenen med något. vet inte alls vem jag ska rösta på men får krypa till sängs å fundera och motevera så jag inte får alla på fel fot igen 
# 51 Det var ju knappast bara ditt fel. Fast jag tvivlade på dig så drogs jag med när flera andra hållit med dig. Texel teg och vem försvarade henne?
Och nu har Svarttusch fallit offer för de ludna bestarna. Om ängeln bara kunnat förutse det, så hade vi varit en till kvar i vår krympande skara. Mitt samvete har svidande skavsår. Jag antydde att Svarttusch var opålitlig och hann aldrig säga förlåt. 
Vem vågar peka på någon annan idag? Och vem vågar vara tyst? Tänk om ängeln blir dräpt för att drevet går….

HumlanochJuvel är tillbaka i leken som ersättare för BellaDonna2 (som således inte längre är med).
**SMF 237 Sweet Dream's

Nu tänker jag rösta efter tesen "den som sa det, den var det" och lite på magkänsla, så tyvärr Binajis faller min röst på dig eftersom jag tycker du pratat mycket om de läskiga varulvarna.
Välkommen tillbaka HumlanochJuvel! Det är visst inte bara Jesus som kan uppstå från de döda. :)
Kul att du får en ny chans att vara med och leka! Måste ju varit hemskt att bli det första offret.
Vi börjar bli väldigt rädda här i byn, inte minst känner man sig orolig för att vi ska misstänka fel bybo igen. Vi hade behövt vår siare nu. Men du behövs också. Du kan kanske se på vårt varulvselände med friska ögon.
Jag hade en teori om att Belladonna2 kunde vara varulv, eftersom hon var så passiv. Hon kan ju ha PM:at sina varulvskompisar utan att vi visste. Men i så fall skulle väl ersättaren också bli varulv?
Men så är det väl inte HumlanochJuvel? Har inte riktigt förstått hur det går till när en ersättare sätts in. Någon som vet?
Det är dags att vi tar vår första ulv inatt och jag har knappt haft ro att tänka på annat än vilka av mina grannar som kan tänkas bära på mörka hemligheter…
En person utmärker sig i mina ögon, genom att ha haft alla namnen på våra nu döda grannar i sin mun de senaste dagarna. Och närapå förutspått flera oskyldigas liv… Och det är Mirinda.
Men även Binajis har uppträtt märkligt, bland annat genom att klaga över hunger precis efter vår gemensamma middag. Heter det inte hungrig som en varg? En tillfällighet att vi strax därefter fann en av våra grannar dödad?
Hanna
Ja har så svårt nu :S velat och snurrat hela nattan å även dagen :S men min röst får falla på Binajis, Måtte vi nu ta årminstånde en ulv

Tack för välkomnandet tillbaka! Även fast det känns kusligt att vara tillbaka, jag är rädd för att dom där varulvarna ska ta mig igen sen när det blir natt :/ (så svaret på din fråga är nej, Mirinda, så är det inte.)
Eftersom jag inte varit här på ett tag så skriver jag det nu: RIP Svarttusch & Texel :()

Deadline ändrad till 20:00 eftersom jag inte kommer att Kinna vara online förrän tidigast då. Glöm inte att avlägga era *giltiga* röster!
**SMF 237 Sweet Dream's
Förlåt HumlanochJuvel, om du trodde att jag ville peka ut dig. Det var verkligen inte meningen. Du har ju redan blivit uppäten en gång så du är den enda jag tror mig våga lita på just nu. Jag har bara inte fattat alla detaljer i spelets regler.
Abico! Om jag "tagit de dödades namn i min mun…." Betyder det för dig att jag kan ha varit med och dödat dem? Jag hänger inte med riktigt. Siaren är död, så någon synsk bybo finns inte kvar.
Jag är så rädd för att vårt enda hopp, ängeln, också ska gå förlorad. Jag hade hakat upp mig på att Belladonna2 (som inte blev dödad) var helt osynlig i tråden och tystlåtna grannar gör mig nervös. Nu vet jag varken ut eller in. För Belladonna2 var ju oskyldig.
Måste se till att min uppskrämda familj får lite middag. Får försöka tänka ut vem jag ska rösta på sen. Kan det vara Binajis som pekade finger mot mig sist?

Det är ingen fara Mirinda, jag håller med om att det är svårt att veta vem man lita på!
Svårt att veta vem jag ska lägga min röst på, men den faller på Binajis. Hoppas verkligen det är en varulv vi tar nu!
Natten har varit hemsk. Lång, mörk, tyst… Isande och fasansfull. Hotfull. Idag är det dags att vi får fatt på en av de skyldiga till dessa illdåd som gör att vi knappast får sova om nätterna.
Vi måste vara starka nu kära grannar! Starka och enade!
Många verkar tycka att Binajis verkar misstänkt. Ibland måste man lita på sin magkänsla och om så många av er gör det i detta fallet kanske ni har rätt?
Toffsen känner jag mig lite osäker på. Jag har inte sett henne på ett tag och det oroar mig lite grann. Hennes aktivitet kanske sker bakom ryggen på oss?
Hmm… jag får fundera lite till.
Binajis får min röst inatt.
Hanna
***RÖST*** Binajis lägger jag min röst på…
Funderat har jag gjort medan maten växte i munnen på mig. Matro får man ha när vi fällt en varulv. Vem i hela fridens namn ska jag våga rösta på?
Vem jag än väljer så riskerar jag dig, kära ängel! Ska jag gå med er andra och välja Binajis eller…
Toffsen? Nä, det tror jag inte. Abico? Knappast. Hon är klok och sansad. Chocopops var den första som misstänkte Texel. Kan det vara hon? Nej det ska nog mer slughet till än att bara chansa. Ivrigs då, som pekade ut Binajis genom att rösta först? Nej, hon tänkte igenom sitt val länge och väl. Och rara Saphira, inte är det väl du?
Har jag glömt någon? Vet att jag tänker högt. Åh så svårt!
Ledsen Binajis, min röst blir på dig.
Byborna har talat. Alla röster har fallit på Binajis och eftersom tillit är det som behövs i vår försvagade by faller jag in och röster även jag på Binajis.

Oj! Nu ska det bli otroligt spännande att se vad som händer under natten! Jag har gått och lagt mig i min boning och tänker inte gå ut.

OBSERVERA TIDEN FÖR ’NATTENS’ DEADLINE!!
Under dagen var byborna ledsna och oroliga, varulvarna hade skördat ännu ett offer. Deras stackars oskyldiga granne var död, slaktad av bestarna. Inte nog med att byn har förlorat två bybor till varulvarna, de har dessutom själva slaktat sin siare, mördat henne för att de trodde att hon var en varulv…
Allt det till trots valde byborna att lyncha ytterligare en bybo denna den andra dagen. Måtte de nu välja en varulv, annars är det i princip helt och hållet upp till byns skyddsängel om byn ska överleva, eller åtminstone spillrorna av byn.
Denna dag var byn helt eniga om vem som betett sig på ett suspekt sätt, hela byn är helt säkra på att de denna gång har valt rätt men har de verkligen det? Tre stycken (eller är det fyra?) vet med säkerhet om det är rätt val.
Byborna beväpnade sig med tillhygge och tågade bestämt upp fram till hyddan där Binajis bor, ropande hennes namn. Binajis försökte fly, men byborna var både fler och starkare så hennes försök var helt meningslösa. Hon kom inte undan.
Byborna höll andan när Binajis livlösa kropp föll till marken, oerhört spända på att se om hennes kropp förvandlas till en varulv, till den döda best som byborna (eller de flesta av dem i alla fall) hoppas på…
De står där och håller andan en bra stund, men till slut måste de inse att ingenting händer, att ingenting kommer att hända. Byborna har återigen begått ett ödesdigert misstag och tagit död på en helt vanlig bybo, deras goda vän och granne Binajis.
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 17:00 (för att jag ska hinna med att mata ulvarna innan jag ska iväg).Om ängeln misslyckas med att beskydda den som varulvarna utser till offer inatt har byn mycket, mycket svårt att klara sig mot varulvarnas hot. Byns överlevnad hänger med andra ord nu på dig, Ängeln.
Deltagare omgång 2.1
- Abico
- HumlanochJuvel - ersättare för BellaDonna2 (går in på den roll som BellaDonna2 hade)
- Binajis (lynchningsoffer dag 2)
- Chocopops
- ivrigs
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Gaaaaaah! Jag vrider mig i graven! Ni förstår inte frustrationen att komma hem en timme försent och inte kunna försvara sig :P Hann inte heller rösta (som att det gjort någon skillnad
). Jag var en oskyldig bybo och får allt fila lite på "image:en" till nästa omgång. Lycka till nu, ni resterande bybor :)

Nej!!! :¨( RIP Binajis! Förlåt , vilket fruktansvärt misstag vi begick!:(
Vila i frid Binajis. Kanske din ande vakar över oss.
#66 Tillit? Det har jag nästan glömt vad det är. Det måste vila en förbannelse över vår by. Jag vill bara fly härifrån, men vågar inte ens titta ut. Där ute väntar några bestar som nu söker sitt nästa byte. Men mig får de inte ut ur min stuga. Jag ska spika för fönstren och gillra en fälla där odjuren minst av allt anar det.
#70 Ta det lugnt HumlanochJuvel! Nu är det viktigt att inte drabbas av panik. Sov du tryggt, för inte tror jag väl att ulvarna spejar efter dig. De vill nog ta någon de inte smakat på än. Du har ju inte varit här i byn på ett tag, så du vet väl inget om de mörka krafter som fått makt över oss. Det som förgiftar våra sinnen så att vi lynchar oskyldiga grannar; vad är det för något?
Lås alla dörrar och fönster noga! Har ni ett vapen i huset; ladda det med silverkulor! Det är det enda som biter på varulvar.
Och du ängel; var mycket vaksam om du går ut i natt. Du är vårt enda hopp.

Åh nej! Fy vilket misstag! Förlåt Binajis! Du var ju bara trevlig och pratsam. Nu MÅSTE vi ta en varulv nästa gång!
Ja du ivrigs; att vara pratsam är inget brott. Jag är väl den som babblat mest i tråden. Har en tendens att göra det när jag blir nervös. Hjärtat slår i dubbel fart denna sömnlösa natt. Men det verkar ha blivit farligt att prata om grannarna i byn. Alla bevakar alla. Så kanske är det säkrast att tiga?
Men om någon har sett eller hört något misstänkt och inget säger - hur ska vi då kunna klara oss?
Varulvarna jagar i flock och här sitter jag ensam i mörkret och väntar på den befriande gryningen. Vinden viner runt stugknutarna. Det knarrar och gnisslar i de gamla brädorna denna oändligt långa natt. Kommer jag att få se solen gå upp igen?
Onej onej detta är inte bra för våran by :( och i natt kommer ulvarna , nej jag vill inte , gömmer mig längst in under sängen med både täcke och kuddar.
Vila i frid Binajis.

Är väldigt rädd för natten som väntar, varje gång det blåser och jag tycker vinden ger ifrån sig ett ljud så slår hjärtat dubbla slag. Gömmer mig längst in i huset i ett hörn med täcke och kuddar. Låser dörren och alla fönster noggrant!
Åh nej! Vila i frid kära Binajis :(
Det är inte utan misstankar man går och lägger sig i natt. Jag hoppas innerligt att ängeln skyddar rätt bybo i natt för vid nästa röstning är min röst given…
Kämpa på grannar!

Känner mig väldigt utsatt nu. Hoppas att alla timmar på gymmet kan rädda mig i natt.
Nej förlåt!!!! Vila i frid Binajis..:(

EN TIMME KVAR TILL DEADLINE IDAG!
**SMF 237 Sweet Dream's

Efter att byborna dragit sig tillbaka, var och en till sin hydda, ordentligt barikaderade bakom låsta dörrar, igenspikade fönster, gömda på sina bästa gömställen i hyddan smög sig tre stycken tvivelaktiga figurer ut i byn igen.
De tre var helt överens om vem de ville äta till middag. Bestarna blev dessutom modigare och modigare, denna natt tog de vägen förbi byns matförråd och hämtade lite krydda för att kunna göra kvällen, avgörande måltid extra lyxig. Bär, örter och annat som byborna tycker om att krydda sin mat med föll inte ulvarna i smaken.
- Vi tar henne med en nypa salt; sa de samstämmigt.
Varulvarna var dock lite oroliga denna natt, de kände en kraft som de aldrig någonsin känt förr. Vad det är för kraft de känner och var den kommer ifrån har de dock ingen aning om.
De börjar yla lite nervöst samtidigt som de omringar sitt tilltänkta offers hydda. Som på en given signal ger de upp ett sista ylande innan de slänger sig fram för att ta sig genom dörren och fönsterna. De kommer dock inte igenom utan slungas tllbaka med en väldigt kraft - DEN väldiga kraften!
Lite omtöcknade tittar de förvånat på varandra innan de försöker igen, men återigen slungas de mot marken.
Varulvarna förstår ingenting!
-Tredje gången gillt!; säger en av dem.
Med ett ordentligt yl slänger de sig fram igen, denna gång lyses hela hyddan upp av Kraften och varulvarna blir som paralyserade en liten stund.
De övriga byborna märker att någonting stort händer utanför, försiktigt börjar de röra sig inne i hyddorna.
Varulvarna inser att de inte kommer att få någon skörd inatt - deras tilltänkta offer klarar sig undan dem, det har aldrig hänt förr!
Hastigt tar de sig därifrån, tillbaka till sina egna hyddor där de snart har återfått sin mänskliga skepnad.
Tillsammans med de andra byborna smyger de sig fram mot hyddan som fortfarande lyses upp av Kraften.
Inne i hyddan sitter Abico - lyckligt medveten om att byns skyddsängel äntligen har lyckats med sitt uppdrag. Hon överlevde en varulvsattack och det har aldrig hänt förr. Nu har byn faktiskt en chans att klara sig undan bestarna!
DET ÄR DAG
Vi väntar på att:
Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon klockan 20:00.
Deltagare omgång 2.1
- Abico (tilltänkt varulvsmat natt 3 - skyddad av ängeln)
- HumlanochJuvel - ersättare för BellaDonna2
- Chocopops
- ivrigs
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Tack goda ängel!
Hanna
Tittar ut och ser solen lysa över byn. En ny dag och ett nytt hopp gryr.
# 81 Äntligen någon som klarat sig!
Du ängel har lyckats skydda vår kloka granne. Nu kan man andas lite lättare. Det kan inte bli så svårt att hitta en av de förklädda ulvarna idag.
Själv ska jag äta frukost i lugn och ro och sedan lägga mig och sova lugnt en stund för första gången sedan mardrömmen började.
Haha! Där fick allt varuvlarna så att de teg, eller vad säger ni grannar? ;) Vilken tur att du blev räddad från att bli hundmat Abico! :D
Nu är det i allra högsta grad dags att ta tjuren vid hornen och visa varulvarna vem det är som bestämmer här i byn! Lyckas vi lyncha en ulv idag har vi möjlighet att förgöra ondskan för gott.
Jag tänker rösta redan nu eftersom jag känner mig lite misstänkt vilseledd av den här personen. Personen jag röstar på var den första att peka ut Binajis som ju var oskylig. Innan dess verkade hon väldigt säker på sin sak och fick många av oss att övertygas om att hon hade rätt… Nej, detta är alldeles för misstänkt för att jag ska låta det gå obemärkt förbi; min röst faller därför på ivrigs denna dag.
Jag följer magkänslan och röstar på Mirinda.
Hanna
Hann inte mer än ta mig upp ur min sköna säng, förrän misstankarna dyker upp i byn. Vi har tagit fel förut, mina vänner. Så nu gäller det att tänka sig för och inte blint rusa åstad igen, för då dödar vi ännu en av våra egna.
ivrigs var orolig innan natten föll, men ulvarna lät henne vara. Det tål att tänkas på. Har hon vilselett dig Saphira? Måste ha missat något i så fall. Hon verkade rädd, men är hon rädd för varulvar eller är hon rädd för att bli lynchad?
#84 Förtjänar jag verkligen din misstro? Vad har jag gjort som får dig att tro att jag inte är en god granne?
#85 - Jag vill inte tro ont om dig men precis som jag sagt tidigare har du varit inblandad i allas död… Kanske är du helt enkelt en ulv i väldigt bra kostym? Varför skulle ulvarna plötsligt komma mot min hydda om de nu inte blev oroliga efter mitt uttalande om dig tidigare?
Om jag nu råkar illa ut igen vill jag passa på att delge mina misstankar om andra bybor ibland oss. saphirasmarsvin tror jag är bra mycket mer än vad hon ger sken av. Därmed tror jag att ivrigs är helt oskyldig…
Nummer tre är jag osäker på, kanske att HumlanochJuvel fått ta över en vargpäls - Mirinda verkade hemskt angelägen om att Humlans företrädare skulle återvända - saknade hon en av sina flockmedlemmar?
Hanna
#85; Hur kunde hon låta så säker om hon inte varit en törstande varulv som gjorde allt för att mobben skulle välja en av sina egna? Det tycker jag är skumt och ja, vilseledande…
Det är svårt att veta hur man ska tänka. Detta är min första spelomgång och det märks tydligt att det kan vara en stor fördel att hålla sig ganska tyst i tråden om man vill undvika misstankar…? Med det tankesättet kan det sluta illa för vår by - allra helst om någon av de onda härjar i tysthet och njuter av att se oss tvivla på varandra.
Jag förstod det inte första gången och jag förstår det fortfarande inte: "inblandad i allas död". Jag pratar på i tråden, precis som jag vanligtvis gör i alla trådar jag skriver inlägg i. ivrigs ångrade sitt utpekande av Binajis och sade att hon bara var trevlig och pratsam. Och att tala om grannarna är väl inget brott? Visst har jag varit med och lynchat fel personer, men det var vi fler om.
I byn sitter många och kurar i sina hus och tre stycken är inte vad de verkar vara. Så vilka är det som är mest opålitliga?
För mig är tystnad och osynlighet det som gör mig misstänksam. Därför var jag länge inne på att Belladonna2 kunde vara varulv. Jag har aldrig varit med i leken förut så jag visste inte om HumlanochJuvel kunde ha övertagit en varulvsroll efter den mystiska Belladonna2. HumlanochJuvel hävdade att det inte var så. Men ingen annan, inte ens vår spelledare svarade på min fråga, så jag trodde på HumlanochJuvel.
Men gjorde jag rätt? Dig har jag litat på för du har väl varit med förut och verkar så lugn när du skriver. Så det är klart att jag blir sårad när du för andra gången pekar ut mig som misstänkt.
Det finns de som tiger och ligger lågt tills de känt vart vinden blåser och oftast följer de dig Abico. Vi följde dig i lynchningen av Texel och ditt ord vägde tungt när vi kastade oss på stackars Binajis. Därför har du ett tungt ansvar på dina axlar nu. Pekar du ut fel person och får byborna med dig, så är risken mycket hög att varulvarna vinner.
Tänk er för kära grannar! Ska vi äntligen lyckas lyncha en varulv och skapa en god stämning i vår lilla by igen, så får vi inte rusa åstad.
Det gäller dig också Saphira. Vad gör dig så säker på att vi ska misstro ivrigs?
Vilken tur att ängen skydade dig
, Jag får nästan grunna lite på vem jag vågar rösta på, tänk om vi har fel igen? ne får grunna över ett par koppar the inna jag röstar
#87 (Här ramlar inläggen in med någon konstig fördröjning. Har haft dataproblem till och från sedan leken började. Ditt inlägg fanns inte på plats i min dator när jag skrev mitt långa.) Nu förstår jag hur du menade när du valde ut ivrigs att rösta på.
Men jag vill skynda långsamt. Var är ni andra? HumlanochJuvel; Abico tvivlar på dig också. Sitter du kvar i ditt hus och är tyst kan det bli svårt att försvara dig. Inte har du väl med de ludna bestarna att göra?
#86 Känns ju skönt att du inte vill tro ont om mig. Vem vill tro ont om någon? Jag tycker att det svåraste är att vara tvungen att säga vem jag tror illa om - tror ju inte illa om någon tills den bevisat motsatsen. Men som vi har det i byn just nu kan det kosta en livet.
Du ängel; du måste också haft det svårt - att inte välja rätt person att skydda och så behöva tiga med det. Så nu kan du vara stolt över dig själv. För nu vet vi alla att Abico är oskyldig. Men vem/vilka är skyldiga?
ivrigs trodde att den som pratade mycket om varulvar (Binajis) var en själv. Stort misstag! Eller har Saphira rätt? Är det taktik?
Abico tror att om man nämner namn på folk så kommer de att dö. I så fall tror hon mig om mycket. Jag har röstat sist i lynchningarna och tyvärr fegt hakat på dit starkare bybor styrt mig. Jag vågade inte gå emot strömmen.
Det finns någon i byn som jag haft mina onda aningar om länge. Det finns ju tre varulvar som klarat sig alltför länge. Denna bybo ligger lågt och dyker sällan upp förrän hon känt vart vinden blåser. Tänker inte säga vem just nu. Jag måste tänka.
Det sägs att tala är silver och tiga är guld. Vem vet? Kanske kommer mitt pratande kosta mig livet om ni lynchar en nervöst babblande kvinna som inte ens ville tro att varulvar fanns.
Vill inte lägga min röst på någon men måste göra det ändå , jag har några som jag vill peka ut men passar min tunga för det kan ju bli så fel då, ivrigs va säker på att Binajis va en ulv, å vi alla följde henne blint. och fel va det med . ne jag röstar för att ivrigs är en ulv , har sett henne smyga runt sent om kvällarna.

Abico.. dom där ulvarna har jag inget med att göra, någon vargpäls har jag inte fått ta över.. jag har blivit varulvsmat en gång och jag vill se dom bli lynchade allihopa och så hoppas jag det blir! Måste också skriva att jag är glad att ängeln skyddade dig så du slapp sluta som ulvmat!
Funderar på vem jag ska rösta på.. vet inte riktigt. Ivrigs misstänker jag lite av samma skäl som saphirasmarsvin men toffsen har inte synts till här på ett tag, vilket jag tycker känns lite misstänkt.
#92 Skönt att du hörde av dig. Det är inte roligt att få misstankar på sig. Abico undrade om du övertagit en vargpäls. Det vill jag då definitivt inte tro.
Det är läskigt med alla dessa misstankar. Jag börjar bli så rädd för dem som inte hör av sig. Ligger de i bakhåll någonstans? Men kanske är de förhindrade att tala? ivrigs och Toffsen! Var är ni?
Här vet man snart varken ut eller in. Den enda jag kan lita säkert på, Abico, misstror mig. Men du, HumlanochJuvel har inte heller det lätt. Låt oss försöka bevara sansen! Låt det inte bli ondskan som segrar!

Hmmm… Inte lätt det här, men jag fortsätter nog att tro att om man är varulv så försöker man prata sig bort från misstankar. Själv är jag av naturen tystlåten, så det kanske är därför.
Jag är god!
#94 Du hävdar att du är god. Tja, vi har väl alla såväl gott som ont i oss. Om dig vet jag bara att jag litade på ditt val av Binajis som lynchoffer. Och inte kände jag mig särskilt god när jag fällt den sista rösten mot vår oskyldiga granne. Jag röstade som alla andra av rädsla för att sticka ut.
Jag borde ha tänkt mig för och vågat gå mot strömmen. Då hade jag lagt min röst på den bybo som nu får mig att speja ut genom fönstret för att se om hon umgås med den av oss som verkar mest oskyldig. Får jag se att de två har ett samförstånd i det tysta, så kommer jag att bli säker på vem jag ska lägga min röst på.
Vad pratandet gäller hade vår siares ande en teori om hur det går om man försöker försvara sig mot elakt förtal och ogrundade misstankar. Och se hur det gick för Texel som teg…
Att tiga kan vara en fördel, om man har något att dölja. Du är kanske en vanlig bybo, ivrigs. Det är inget brott att vara tystlåten heller. Men det är en annan sak som gör att jag undrar; du tog åt dig direkt och sade att du kände dig utsatt när någon berättade att hon visste hur hon skulle rösta långt innan någon uttryckt öppna misstankar om någon. Varför lät du så rädd då?
Och du Toffsen! Var håller du hus? Se mig i ögonen och säg att du är oskyldig! Jag blir som mest rädd när drevet går och misstron sprider sig. Då är det som om vettet far ur oss och så låter vi oss styras av rädslan att bli nästa offer för mobben.
Jag tänker inte rösta av rädsla den här gången. Om de pusselbitar jag saknar kommer på plats under dagen kommer mitt förnuft att leda mig mot två bybor som är smarta och diskreta, men är de verkligen så goda och naiva som de ger intryck av?

Jag kommer att vara borta från dator tills i morgon kväll, men jag hävdar fortfarande att jag är en goding 
#93 här är jag!!:) Har försökt lungan mer mig själv med att baka cupcakes (de är därför jag inte skrivit nåt på länge) , men jag lyckades inte så bra med att lugna ner med. Så nu sitter jag här och skakar och är rädd ulvarna ska ta mig inatt!! Men nu är de ju dag och våran (bybornas) tur att döda någon av ulvarna!!! Men jag vet inte vem jag ska rösta på vill ju inte råka rösta på nån bybo!!:(
#97 Vad bra att du är här Toffsen! Man blir lätt lite osäker när någon inte visar sig. Som Belladonna2; hennes frånvaro gjorde mig jättenervös. Men sen återvände ju HumlanochJuvel, som varulvarna tagit först, och då kände jag mig mycket lugnare. För hon är ingen doldis.
Har magen full med mjuk pepparkakscupcake och chokladbakelse från mitt favorit-kondis. Och du kan baka egna jättemuffins! Tycker också att det är bra att ha något att göra, så man slipper vara nervös en stund.
Ja, vem ska man rösta på? Hur jag än tänker så kan jag inte glömma blicken jag fick från en av grannarna när hon kom ut från en annans hus. Hon såg hungrig ut. Det är den där andra bybon jag är osäker på. Vill ju för Guds skull inte ta fel. Det jag är mest rädd för är att vi ska råka lyncha ängeln. Hon lyckades äntligen skydda rätt bybo här om natten. Vår siare förlorade vi alldeles för tidigt.
Måste fundera lite till. Har ju lovat mig själv att jag ska låta förnuftet styra mitt val, även om mitt hjärta vill något annat.
Förstår att du blev osäker!! Skulle jag med blivit!!:)
Efter mycket tänkande hit och dit så lägger jag min röst på ***röst*** ivrigs av samma anledning som chocopops! Måste bara va en ulv jah röstade på… Vet inte vad jag gör annars!!:(

Detta är verkligen svårt, vet inte riktigt vem jag ska rösta på. Så gör som några av er andra som har röstat och röstar på ivrigs. Hoppas nu inte det är ett misstag!
#101 Som jag tidigare sagt; dig litar jag på och det stämmer med mina egna tankar. Så diskret, så smart och så hungrig; ivrigs var den som gav mig den där blicken när hon gick ut från den där andra bybons hus. Du såg hungrig ut, ivrigs. Hoppas jag nu gör rätt, för jag vill egentligen inte tro att du är ond. Men vågar inte lyssna på mitt hjärta den här gången. Det blev så fel sist då känslorna drog iväg med mig när jag följde den du valde ut att kasta misstankar på. Den dagenkastade vi oss över helt oskyldiga Binajis. Det är mitt tyngsta skäl, ivrigs.
Här är man så nervig att jag inte säger rakt på sak; Jag röstar på ivrigs.
Efter mycket tänkande hit och dit så lägger jag min röst på ***röst*** ivrigs av samma anledning som chocopops! Måste bara va en ulv jah röstade på… Vet inte vad jag gör annars!!:(

Sorry - somnade på soffan vid 19-tiden igår och vaknade inte förrän vid 12 idag, var liiiite trött tror jag…
OBSERVERA 'nattens' deadline!
Byborna var inte helt eniga denna dag, men efersom det är sagt att demokrati ska råda var det till ivrigs hydda de begav sig, hoppades att få lyncha byns första varulv.
Efter att ha haft ihjäl ivrigs insåg de dock snabbt sitt misstag när hon föll till golvet som en helt oskyldig bybo.
Nu är det i princip helt kört för byborna - de har bara en enda chans att klara sig och det kräver att:
- Ängeln lyckas rädda de tilltänkta varulvsofferna varje natt framöver.
- De inte dräper varulvdemonen förrän sist av de nuvarande ulvarna.
- Turen finns på bybornas sida…
För att ulvarna ska vinna detta krävs:
- Att ni lyckas få död på ännu en bybo (antingen via nattens måltid eller nästa dags lynchning); eller
- Att varulvsdemonen blir första ulven som dräps; eller
- Att turen finns på er sida till slut…
DET ÄR NATT
Vi väntar på att:
Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 17:00 (för att jag ska hinna med att mata ulvarna innan jag ska iväg).Om ängeln misslyckas med att beskydda den som varulvarna utser till offer inatt har byn ingen möjlighet att klara sig mot varulvarnas hot. Byns överlevnad hänger med andra ord, återigen, nu på dig, Ängeln.
Deadline för att rösta i lynchningen är ikväll klockan 21:00.
Deltagare omgång 2.1
- Abico (tilltänkt varulvsmat natt 3 - skyddad av ängeln)
- HumlanochJuvel - ersättare för BellaDonna2
- Chocopops
- ivrigs (lynchningsoffer dag 3)
- Mirinda
- Saphirasmarsvin
- Toffsen
Rollerna:
- Två varulvar
- En varulvsdemon
- En ängel
- En siare
- Sex bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Måste bara få spöka och säga att det här är grymt spännande
Ska bli kul och se om ens egna misstankar stämmer sen när leken är över. Heja ni bybor, håller tummarna för er! :)
Nej trodde värkligen att du va en ulv ivrigs!! Vila i frid!! :( Men nu tror jag faktiskt jag vet vilka tre som är varulvar…….
Lyssnade inte på mitt hjärta, ivrigs.
Skuldkänslorna jag har kan inte väcka dig till liv. Och jag som tyckte att jag var så smart… Trodde jag hade förstått… 
Tankarna snurrar och jag fryser så, här i min ensamhet. Det här är en mardröm. Och nu är natt igen…

RIP Ivrigs…! :´( :(
Meeeen,lyssna på mig dåå. Mirinda och saphira och troligen chocopops tror jag på. Mirinda är bara en fruktansvärt skicklig spelare, saphira likaså - hatten av för er. Det känns lite hopplöst alltså…
Hanna
#107 Hej vår eminenta spelledare!
Visserligen är jag aningen förvirrad av gårdagens chockerande resultat av lynchningen, men rätta mig om jag har fel: Byborna ska väl inte lyncha en till person före kl 21.00 ikväll? Det är ju natt och ängeln och varulvarna ska ju meddela sina val senast 17.00 imorgon (rimligtvis sön 18/11).
Vi bybor behöver barrikadera oss och vara mycket vaksamma. Inte tänker då jag gå ut mitt i natten och leta lynchningsoffer. Har vi inte mist tillräckligt många i misslyckade lynchningar redan?
#112 Jag lyssnar, men som jag tidigare sagt; jag blir sårad när den enda jag vet att det går att lita på till hundra procent är ute efter att vända resten av byborna mot mig. Det är så vi har ställt till det för oss hittills. I varenda lynchning har vi gett oss på en oskyldig bybo.
Den teori jag hade igår var bara felaktig till 50%. Ivrigs kom ut från ett hus där det bor någon som jag länge trodde var för svag för att vara ett hot. Det var min andra misstänkta igår. Nu vet vi att ivrigs var oskyldig. Men varulvarna är listiga. Kanske hade denna till synes naiva och tillitsfulla bybo baktankar med att bjuda hem ivrigs?
Jag vågar inte spekulera med namn eftersom Abico tror att den jag nämner vid namn är dödsdömd. Då borde byn ha varit utplånad vid det här laget. Kanske utsätter du Abico istället dem du pekar på för fara?
Ängeln! Det är dags för dig att bli en stark Nemesis (hämdängel)! Vårt hopp står till att du skyddar rätt bybo inatt.

Shit - var jag som var stressad eftersom jag blev försenad, bara kopierade och klistrade in från föregående dagar. Tanken var att varulvarna och ängeln skulle meddelat sina beslut innan klockan 21 ikväll - inser dock att det blir lite tajt om tiden…
Tur att du var uppmärksam på mig !:-)
Får flytta fram den tilltänkta tiden till 17:00 imorgon - även om det skulle vara mycket bra om ängeln och ulvarna inkommer med sina beslut till mig snarast!
**SMF 237 Sweet Dream's
#112 tror exakt samma som dig:)
sitter här ensam i min lilla stuga och våndas över mitt felaktiga beslut :( , så nu sitter jag å vräker i mig maräng paj å bara gråter :( , be kommer spika igen allt som går i natt och krypanin i min garderob och kommer mig, vill inte se eller höra något nu.
Det är synd att vi inte har vår siare kvar, det hade underlättat en del. Men hag antar att ängeln får stå som det bästa vi har nu, hoppas att hon lyckas skydda rätt person! #112 - skönt att höra!
Hanna

#112 Tror att du har rätt.
#118 Jag hoppas att du inte tar fel på person nu HumlanochJuvel. Det var inte länge sen Abico trodde att du "tagit över en varulvspäls", vilket jag vägrade att tro. Ska du vända dig emot mig nu?
Kanske har Abico rätt om någon av dem hon pekar på. Men hur ska du veta vem, HumlanochJuvel? Hur ska jag veta att du var ärlig när du sade att du inte blev varulv när du kom tillbaka? Jag har kollat reglerna och läst igenom vad spelledaren skrev när du "återuppstod". Vad än Belladonna2 var, så är du nu detsamma. Jag tror att du är en oskyldig bybo och jag har inte tvivlat en sekund på det. Så det oroar mig verkligen om du nu vill tro blint på allt Abico spekulerar om.
Jag vill absolut inte tro att jag har haft fel om HumlanochJuvel hela vägen. Och vad är det för mysko med Chocopos? Du verkar rädd. Det skulle jag kanske också bli, för det kan ju vara dig jag misstänker när jag pratar om den där bybon som verkar så svag och oskyldig. Eller kan det vara Toffsen jag tänker på? Du gick med i lynchningen sist för att Chocopops hade ett bra skäl, sade du. Och så har vi rara Saphira. Abico tror att du är mer än du verkar vara. Kan det vara du som är ängeln? Ibland har jag fått för mig det. Men du skulle lika gärna kunna vara något annat. Så snäll är väl ingen i byn vid det här laget?
Har jag glömt någon nu? Nej, de övriga stackarna är redan döda. Den enda som går säker i lynchningarna framöver är Abico, som så mirakulöst klarade sig från en varulvsattack. Till dig sätter nu alla oskyldiga bybor sin lit. Men kanske har du fått in en gökunge i boet?
Nu vet jag vem jag glömde; mig själv. Ska jag bli nästa offer? Ni skulle få veta sanningen om mig om det blev så. Är jag så skyldig som Abico, utan sakliga argument vill hävda? Visst har jag dödat oskyldiga människor. Jag deltog i lynchningarna av våra grannar och varje gång trodde jag på någon annan som pekade ut vårt offer. De gjorde ni andra också.
Det är natt. Jag är fruktansvärt rädd. Varulvarna smyger omkring och skrattar för att två bybor tiger om vad de tror, två bybor skaffar sig en ny lierad, och två bybor träter i tråden. Inget lätt jobb för ängeln i natt. Ska vi klara oss måste vi lita på varandra, kära grannar, och röka ut varulvarna.
Och ni varulvar! Vi är er på spåren, oavsett vad ni låtsas i dagsljuset.

#119 Vet vad abico sa om mig, jag är inte helt 100 på att abico har rätt(kändes bara som att hon kan vara något på spåren när hon skrev det inlägget).Det låter absolut inte som du är en ulv, och jag har inte tänkt den tanken fram tills nu(att du kanske är en ulv)..Men funderar på om det är som abico säger att du bara är väldigt bra på det här.. Men måste fundera.. vill egentligen inte misstänka dig direkt eftersom du trodde på mig när abico misstänkte mig även om du inte visste om jag var ärlig..
#112 fy det smärtar mit hjärta att du tror jag är en ulv
kan lova att jag är 110% oslyldig bybo . sitter ensam i min stuga ensam och rädd :(
#121 Ja, det var ju också ett snyggt sällskap man fick i Abicos samling av misstänkta! Sluta lipa och hjälp till att få tag i den bybo vars helgongloria har halkat på sned i mina ögon! För det är väl inte du som spelar dum och oskyldig? Jag tror inte riktigt att jag vågar lita på dig.
Om vi sett något misstänkt igår kväll ska vi väl inte tiga med det? Fattar ni inte? Varulvarna tar när som helst ett byte…
Hjälp mig! Jag tror att de tänker hoppa på mig. Den som verkar så mild, ovetande, rädd och alldeles totalt vit i själen är ingen ängel. Aldrig i livet! Ängeln aktar sig nog för att verka allt för helig. Hon vill inte bli varulvsmat. Det vill inte jag heller, kära grannar…
Har ni sett om det är fullmåne? Hör ni det jag hör? Eller är det bara inbillning? Nu blundar jag och stoppar fingrarna i öronen. Måtte de inte vädra min ångestsvett…
#122 menjag vill lipa sitter ju ensam här i min stuga aldeles rädd :( tänk om ulvarna tar mig? eller om jag skulle bli den som blir hängd i morgon , nej jag vill inte, jag vill leva och vara kvar älskar ju livet, så jag har all rätt att lipa 

Byborna borde lyssnat på sin skyddsängel, den enda som lyckats överleva en varulvsattack. Ett sådant ögonvittne borde byn ha lyssnat på, då hade de åtminstone haft en chans att överleva. Varulvsdemonen lyckades däremot manipulera nästan hela byn och fick dem att lyncha den oskyldiga bybon ivrigs. Ängeln lyckades inte skydda byborna denna sista natt, varulvarna attackerade stackars Toffsen som inte hade någonting att sätta emot. I och med att varulvarna lyckades äta sig mätta under natten kom de i överläge vilket medför att byborna inte har en chans att klara sig. Varulvsdemonen Saphirasmarsvin, tillsammans med varulvarna chocopops och Mirinda gick på dagen öppet ut och bestämde sig för att lyncha byns skyddsängel Abico och under nästa natt blev HumlanochJuvel ulvarnas sista måltid. Ulvarna var lyckliga, de hade lyckats att besegra en by. De blev dock snart hungriga igen, varpå de bestämde sig för att anta nya identiteter och bege sig till en ny by och försöka besegra även den… STORT GRATTIS TILL VARULVARNA SOM LYCKADES BESEGRA HELA BYN - UTAN ATT SJÄLVA BLI AVSLÖJADE (ELLER ÅTMINSTONE INTE BEHÖVA SÄTTA LIVET TILL)!! Den som vill vara med och leka i nästa omgång bör anmäla sig snarast, i tråden som finns länkad i TS. Även en lekledare till nästa omgång behövs (Abico har dock sagt att hon eventuellt kan ta det om ingen annan vill).
**SMF 237 Sweet Dream's
ÅÅ jag är så oskyldg ;) mohahahaha vilken by blir nästa fest by?
Ha! Mirinda var allt en ulv i fårakläder! :D Jag trodde dock att Saphirasmarsvin var skyddsängeln, hon verkade så nöjd efter att Abico överlevt sin attack men nu inser jag att det var skriven i viss frustration. Sedan seglade mina misstankar mellan Chocopops och Toffsen… och det var alltså den förstnämnda som var en människoätande best. Jag är dock mest imponerad över Mirindas spel, mycket snyggt! :)
Ser framemot nästa spelomgång. Kanske får man vara med lite längre… ;)
Vem? Jag? Nämen nu har ni väl ändå varit allt för snälla. Ska jag vara riktigt ärlig (vem tror på mig nu? - jultomten kanske
), så hade jag ingen aning hur virriga pladderfia i varulvslyan kunde komma undan vid varje lynchning.
Jag bugar mig för Binajis, som var den första att misstänka mig.
Kram på dig Abico! Du är stark och klok, men de lyssnade inte i tid.
Kan dessutom berätta att vi varulvar inte alls planerade att lyncha Abico. I det fall lynchningen hade gått fel väg och vi fått vår demon lynchad (med lite flyt hade nog min rara syster lyckats med det) så hade vi givetvis bjudit in Abico, som var en mycket skicklig motståndare till vår varulvslya. If you can´t beat them join them!
Det sista partyt skulle ha bestått av långsamt grillad Humlanoch Juvel. Men eftersom du kämpade så väl och jag lurade dig så illa, så kan vi kanske göra köttbullar istället?
Ni är välkomna på partyt i vår lilla mysiga lya allihop! Om ni törs alltså…..
Hahaha, värdelöst! Kan jag inte vinna ska jag åtminstone ha rätt, tre av fyra - gött!
Hanna

haha x) är så lättlurad så är värdelös på sådana här lekar!
#128 Ja, du lurade mig, varje gång jag tänkte att det kaanske är du (fast jag inte skrev det i tråden) så skrev du någonting så jag ändrade mig och tänkte att det inte kan vara du x) haha
#130 Kanske var det för att jag var nybörjare som det funkade första gången. Jag har ju ingen aning om hur man ska göra sånt här. Jag var helt ärlig när jag trodde att du var en vanlig bybo i ditt andra liv i leken. Men sen fick man ju pladdra på bäst det gick. Måste nog studera taktik-kursen inför nästa omgång och sadla om ordentligt.
Jag försade mig faktiskt riktigt ordentligt en gång. Men det var ingen som upptäckte den "dikeskörningen". Attans rolig lek i alla fall.
Tack alla för att ni fick mig att glömma det eländiga novembermörkret ett tag! Ett särskilt tack till vår spelledare Sandra-B. Du är väl den som fått mest jobb och minst nöje.

#131 Vart var det du försa dig ordentligt? Blev nyfiken då jag inte noterade det alls x)
#132 Läs sista meningen i #60, tredje stycket: "För Belladonna2 var ju oskyldig."
Hur kunde jag konstatera att Belladonna2 var oskyldig? Ingen visste vilken roll hon hade. Men tre varulvar visste att resten av byborna var oskyldiga. Alltså visade jag att jag var varulv eftersom jag visste.
Där ser man fördelen med att babbla mycket. Ovanstående fadäs var bara en droppe i ordhavet.
Simma lugnt i nästa by! 

#131 Tack själv, för att du ville vara med och leka (ni andra också såklart). Jag tycker faktiskt att det är riktigt kul att vara lekledare, sitta och läsas alla spekulationer, se vilken taktik varulvarna, ängeln och siaren har (lite trist förra rundan bara att siaren försvann så snabbt, är en roll som tillför mycket) samtidigt som man sitter med lösningen och vet vad alla deltagare är för något :-) Nackdelen med att vara lekledare är väl alla texter som man ska fantisera ihop :-p
**SMF 237 Sweet Dream's
Tänkte väl det #134 , hade aldrig klarat att komma på alla texter..
Fråga: Är omgång 2.2 i nutid eller på typ vikingatiden?

#135 Om man kör fast med fantiserandet så kan man kolla de gamla trådarna för inspiration :-) Eftersom det talades om stad och kvinnlig präst tog jag för givet att det var nutid, Hanna säger dock 1200-talet nu i frågor & svar-tråden :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
ojoj! trodde det inte kom fram, min data laggar.. sorry! skulla lagt detta i frågtråden, vilket jag kanske gjorde :)