De äter upp halmen,
Eftersom Bella fortfarande är narig om hasarna (bättre med smörjning) så letar jag fortfarande efter ett bra alternativ. Just nu känns alla alternativ så dyra så jag tänkte jag skulle testa med halm över spånet. DEt gick sådär. Alla tre sitter och käkar upp halmen trots att de har massor med nytt och rent hö.
Vad finns det kvar för alternativ?
Kutterströ funkar inte
Halm över kutterströ - marsvinen äter upp halmen.
Alspån - flygit och halkigt och dyrt.
Hampa, STL, Easyströ, blir snordyrt med frakten.
EasyFresch - snordyrt
Jag funderar faktist på att ha wetbed/fleece med strölåda med alspån eller liknande. Och sen servera höet där. Jag vet att det inte är helt lagligt, men vad är viktigast, att det är lagligt eller att marsvinet slipper nariga skinnflådda hasar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Det är ju viktigaste är ju att marsvinen mår bra så funkar inget strö så använd fleece! :) Det är ju väldigt många som använder det och tycker det funkar bra. Har du testat torv annars? Ser ju väldigt tråkigt ut men det kanske kan funka! :)
#1 Gäller att hitta ett dammfritt torv, vilket är svårt. Annars har man damm på möblerna ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Finns ju torvmix som är blandat med spån.. Inte spec dyrt, dammar knappt alls! :) Har det till min häst då han är extremt känslig mot damm.
#3 Ja torvmix finns :)
Jag har funderat på det till kaninerna ute men hittar inte det :(
#4 Finns på lantmännen här i kalmar annars är det bara och söka på google efter återförsäljare! :)
#5 Ok får kolla i lantmännen i Ronneby då :) Tack! :)