Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 809 ggr
Abico
1

OT: Hej lördag!

Jag satt och letade i OT-gruppen efter den gamla tråden där vi visade bilder/räknade upp vad våra väskor innehöll. Nu hoppas jag verkligen att det inte är någonting jag fantiserat ihop i sömnen, någon kan väl intyga att en sådan existerat? Jag hittade den då inte men har ett bidrag efter att ha tömt ut innehållet i min väska (för första gången på ett år) i jakten på hus- och bilnycklar. Hittade inga nycklar men en hel del annat ;)

I letandet efter tråden hittade jag en himla massa roliga gamla trådar och blev även påmind om min egen veckotradition att starta en fredagstråd varje fredag. Så himla mysigt!

Så jag återupplivar den två år gamla traditionen. Vad har ni för er? Letar ni också efter någonting kanske? Eller har ni hittat något spännande, äckligt, intresant idag?

Hanna 

Lyan
0

Väsktråden är verklig i allra högsta grad! Det var jag som startade den nämligen :-D

Vinsten låg väl mellan oss och vägde om jag inte minns helt fel, hehe :-P

Jag är hemma hos familjen. Vi har en tradition med att äta kyckling, pommes och aioli på lördagarna och nu är dessutom lillasyster och hennes sambo nere på besök :-D

Vi ska även fira min morbror som fyllde år i veckan.

Abico
0

#1 - Jag kände väl att det var så att du var inblandad! Toppen!

Åhh, aioli! Helt sjukt vad sugen jag blev på det nu! Borde ställa mig och laga mat men har verkligen ingen lust och noll idéer. Det känns som en allmänt dålig dag idag och jag har verkligen ingen inspiration till någonting ;) Överväger att gå och lägga mig igen…

Hanna 

Lyan
0

#2 Knuffade tråden åt dig ;-)

Aioli är mumma det :-d

Sådan dag hade jag igår. Tog en lååång dusch och fixade håret och naglarna riktigt lyxigt och gick sedan och la mig med massa bra musik

Abico
0

#3 - Åh, gu vad du är bra!

Ja jag vet inte var jag ska göra av mig riktigt, gick upp alldeles för sent och har inte åstadkommit mer än tagit på mig kläder idag. Och nu är klockan fem, åhh ångest. Nä, jag får nog ta och göra sushi tror jag.

Hanna 

Peterlina
0

Jag har bara latat mig i helgen. Stickat ett par vantar och gosat med grisarna.

Vi hade min bror med barn på övernattning i fredags så det var full rulle, och då är det extra skönt att bara slappa. :D

Man kanske borde göra något vettigt också… typ klippa klorna på grisarna. :D

Fridaaaa
0

Är i för sig söndag idag, men hittde inte tråden förrän nu :D

Alla marsvin har fått sin frukost, så nu ska jag titta på "Så mycket bättre", missade igår.
Sedan blir det skolarbete på det :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliino
0

Min lördag blir en lat-lördag. Ska lata mig hela dagen. Är hos pappa så är marsvins fri, ska erkänna att det är lite tråkigt att vara utan marsvin. Men att spendera en ruggig dag som denna i en varm och skön säng tackar jag inte nej till. Oskyldig

Fridaaaa
0

Denna lördag kommer jag inte göra så mkt :P Ska städa lite men mer vet jag inte,ska iväg sön-mån så då blir det att sambon får ta hand om djuren ;)

Abico
0

Idag blir det nog himla lugnt, har varit ute på roligheter hela natten så man mår som man förtjänar. Förhoppningsvis lyckas jag städa upp lite på mitt rum och även burarna idag men jag räknar inte med det ;)

Hanna 

HumlanochJuvel
0

Idag blir en tråkig lördag (och även söndag), måste föreberedda mig inför ett prov på måndag… :(

godisgrisen
0

Jag ska bara jobba  så inget spännande kommer att hända idag 14.00-21.00. Ja det är nog bäst att pallra sig iväg snart…

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marsvinsmys <3

ElmerKrudd
0

Idag har jag hittills gosat med djuren och varit på 23års kalas. Och just nu gör jag mig iordning för en 25års fest ikväll, black and pink, jag som knappt har nå rosa. :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

kodex
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är hemma med valpen som jag hämtade hem igår! Hon håller mig sysselsatt minst sagt. Mycket vildare än min andra hund när hon var valp! Ska ta en tupplur nu (passar på när hon sover) för hon kör slut på mig ;)

ElmerKrudd
0

#14 Men guuuuuud vilken sötis!

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤