Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: lekar
Läst 3862 ggr
Abico
0

Varulvsleken omgång 2.2

Varulvsleken omgång 2.2

Anmälningar till omgång 2.3 (eller som reserver/ersättare till denna omgång) samt frågor i den här tråden.

Denna tråd är enbart till för den är lekomgången!

Alla rollerna är utskickade i pm, hör av dig om du inte fått din.

Hanna 

Abico
0

Vi befinner oss i en liten stad inte så långt härifrån. Det är söndag, höst, och mörkret har redan börjat sänka sig. Söndagsbestyren är avklarade för länge sedan och var man och kvinna har återvänt till sitt hem. Det lätta regnet får facklorna utmed husväggarna att fräsa smått och kasta oroliga skuggor över gatorna. De mörka, blöta, löven får marken de ligger på att glänsa som vore den förtrollad. Det är vackert i sin enkelhet. Runt hörnet gnäggar en häst och trampar lite oroligt. Det är nog bara natten som skrämt den, för nog är väl alla inne bakom stängda dörrar vid den här tiden?

Under morgonens gudstjänst talade prästen om mörkare tider, som skulle påverka var och en av stadsborna. Kanske talade hon om vintern, den hårdaste tiden på året även i välbärgade städer som denna. Kanske talade hon om någonting helt annat, som alldeles snart skulle bli det enda samtalsämnet i staden. För inne i den lilla kyrkan satt människor med hemligheter som de skulle göra sitt yttersta för att hålla just hemliga. Men hemligheter som likväl omöjligt kunda hållas hemliga för alltid. Tre av stadsborna klädde nämligen bättre i sina pälskappor än de övriga i kyrkosalen. Och det skulle inte dröja länge innan det visade sig varför.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att:

• Varulvarna ska utse sitt offer.
  • Siaren ska utse en deltagare som denne vill veta rillidentitet på.
  • Ängeln ska beskydda någon.

**Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 21:00. Skulle allas besked vara skickade till mig tidigare kan leken gå vidare tidigare.

**

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch
  • Toffsen
  • texel
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel
  • Mirinda
  • Binajis
  • saphirasmarsvin
  • Ivrigs
  • Juliino

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • En siare
  • Sju bybor

Hanna 

[saphirasmarsvin]
1

Ja, mörkare tider går vi sannerligen in i. Mörkret sänker sig över våra hus redan klockan fyra, ungefär samtidigt som vi med trötta steg kommer hem från våra dagsgöror. Jag kan känna, där jag förstrött promenerar mellan grannskapets hus, att mörket gärna lägger sig som en mörk slöja över mig och nästan tvingar mig in i någon slags dvala, en väntan. Väntan på bättre tider? Väntan på sämre tider? Det går inte att avgöra.

Mirinda
0

Gäääsp… men hur kan jag vara så sömnig? Söndagar är så tråkiga. Skönt att vara hemma igen och tända min lilla fotogenlampa. Ska nog ta fram den där kakan som var så god. Lite varmt te och min spännade bok ska väl kunna liva upp mig lite.

Det var nog prästens predikan som fick mig att bli så uttråkad. De borde verkligen byta ut honom. Jag såg flera av grannarna gäspa i bänkarna. Så här års borde han predika om ljus och hopp, istället för att stå och mala om mörka makter. Vad i hela fridens namn menade han?

Strunt samma, slipper ju höra på honom nu. Ska bara hitta mina tofflor först… ah så skönt! Få se nu… kan hjältinnan i boken verkligen inte ana något…, visar sig säkert i det här kapitlet. Ska mysa i fåtöljen ända till sängdags.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

juliino
0

Måndags morgonen gryr, jag är trött och sitter i min bädd och kliar vovvens mage. Snart blir det en varm kopp te och en lite macka. Känner mig konstigt nervös i kroppen.

Chocopops
0

Jaha då sitter man här i sin ensamhet, funderar på om man skulle ta en promenad med hunden =)det är ju så fint väder i dag =)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Sandra-B
0

Sitter vid TVn, inte mycket bra som visas denna söndagskväll. Predikan i kyrkan idag var inte heller rolig, vad menar byns präst egentligen? Vad är det för mörka makter som råder? Nej, dags att lämna TVn och göra sig ordning för natten. Går ut i badrummet för att tvätta mig och borsta tänderna. När det är klart går jag in i sovrummet och lägger mig. Sömnen kommer dock inte direkt, börjar återigen fundera på det prästen sa tidigare idag. Känns som att hon menade någonting annat, inte bara det vanliga pratet om Djävulen och ondskans mörka makter…

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

HumlanochJuvel
0

Sitter och äter, fick bli en ostsmörgås med mjölk till. Försöker koppla bort tankarna från det prästen sa, även jag undrar lite vad han menade när han pratade om dom mörkare tiderna, kändes inte som att han talade om den hårda vintern. Ryser, det känns obehagliget det här!

Svarttusch
0

Det är svårt att inte tänka på vad prästen sa, och det är också inte roligt att lämna stugan. Inbillar mig att jag är trygg där.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Binajis
0

En lugn natt, men jag funderar också på vad prästen pratade om, hon var ovanligt vemodig. Jag fick gåshud när jag kom ut ur kyrkan och mötte kylan och jag antar att hon pratade om vintern, mörker och köld. Jag har hört skvallras om att en riktig vargavinter står inför dörren. Men samtidigt så är det inget nytt och våran präst brukar inte predika så oroat. Jag kokar mitt morgonte och kryper upp i soffan, fryser gör jag fortfarande så filten åker fram. Trots det vill inte gåshuden ge med sig. Vad är det för hårda tider vi har att vänta?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

pinku
0

Allt är som vanligt i vår kära lilla by, men ändå känns något annorlunda. Det är så… tyst på nåt vis. Det är säkert bara för att vintern är på ingång, det blir väl mörkt och tyst varje år vid den här tiden. Ändå känner jag mig lite obehaglig till mods, kan liksom inte placera varför :/

Toffsen
0

Undrar verkligen vad prästen menade??…. Sitter nu med marsvinen i famnen och funderar….

ivrigs
0

Hej!

Jag måste erkänna att jag går i kyrkan för syns skull och att jag satt och sov under predikan. Nu i efterhand har jag tagit del av en massa skvaller och det har fått mig att dra öronen åt mig. På vägen hem från mitt arbete nyss tyckte jag mig känna lukten av blöt hund. Nu är jag hemma och har tänt i spisen och hängt upp mina linnebyxor och alla andra kläder på tvättlinan.

Funderar på att ta in mina angorakaniner  i huset för säkerhets skull… Vad skulle ni ha gjort?

Mirinda
0

Attans att man ska vakna i vargtimmen jämt… Klarvaken ligger jag här och funderar. Vad var det den där dystra prästen sade egentligen. Tänk att prelaterna aldrig kan prata klarspråk! Minns inte riktigt hur orden föll. Och ute är det svart och dimman ligger som en blöt filt över stugan.

Bäst att försöka somna om. Skakar kudden och lägger huvudet på den svala sidan. Mina tankar klarnar säkert i morgon bitti.

Abico
0

I skydd bakom sina stängda dörrar sover de flesta av stadsborna gott i sina sängar. Prästens ord om kommande hemskheter som fallit in och ut ur tankarna hos dem sedan morgonen är nu ersatta av söta drömmarna.

Men det finns en som omöjligt kan sova. Inne i sitt hus sitter en ung kvinna och skakar som av köld fastän brasan sprakar friskt i eldstaden. Hon sitter med blicken stadigt fäst på dörren och fastän hon inte blir förvånad hoppar hon ändå högt när den slås upp med en smäll. I dörröppningen står tre av hennes grannar, månskenet sprider deras stora skuggor långt in i huset. En av dem hade hon väntat, de andra två förvånar henne något även om hon visste att de skulle komma tre till antalet.

Det finns inte en person som inte vaknar av skriket som skär genom natten. Som en kniv trasar det sönder stadsbornas drömmar. De snabbaste och djärvaste är snart uppe och har hittat rätt hus. Dörren står öppen och rummet ser till en början helt tomt ut. En stol ligger omkullvält och i eldstaden sprakar det muntert. Men på golvet ligger saphirasmarsvin och badar i sitt eget blod. I sin högra hand håller hon fortfarande krampaktigt kvar i ett stort glasklot, i vilket mörka figurer morrande sveper fram.

Bra jobbat ulvar, ni lyckades bita ihjäl ingen mindre än siaren själv.

DET ÄR DAG

Vi väntar på att:

• Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar).
    Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på.

En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].

Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon klockan 21:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch
  • Toffsen
  • texel
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel
  • Mirinda
  • Binajis
  • saphirasmarsvin (siare, varulvsoffer natt 1)
  • Ivrigs
  • Juliino

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • En siare
  • Sju bybor

Hanna 

pinku
0

Åh nej! saphirasmarsvin! Och så var hon siare också! Gråter

Vad är detta otyg?! Var det detta prästen syftade på? Jag vet varken ut eller in!

juliino
0

Vila i frid sSaphirasmarsvin! Hoppas vi lyckas lyncha rätt person ikväll.

Nu ska jag värma upp stugan och krypa ner i sängen och fundera en stund på vad som hänt.

Sandra-B
0

:-O

Kära nån, vad är det som händer?!

Om nu Saphira visste vad som skulle ske, varför varnade hon då inte oss andra?
Varför satt hon ensam och väntade in det som skedde…

Saphira hade lyckats avslöja en av våra grannar som förädisk mördare, vem är det? Vilka är det mer som har övergått till mörkrets makter?

Må vi alla bli beskyddade från fler attacker, måste vi alla hjälpas åt att stå emot dessa mörka makter och avslöja de som vänt sig emot sina vänner och grannar. Endast med ängelns beskydd och vår siares vakande ande kan vi lyckas!

Må du vaka över oss och hålla oss trygga, Saphira!
Ett ljus brinner för dig.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
0

nej nej inte våran siare, finns ju ingen annan som kan avslöja nu :(

HumlanochJuvel
0

Nej, inte saphirasmarsvin! :-( inte vår siare :'( ..

Svarttusch
0

Dubbel förlust för vår fina by :( att saphirasmarsvin, tillika vår siare blev ulvarnas offer :'(

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
0

Åh, nej….. Jag skulle ha lyssnat på prästen. Och på dig Saphira. Du försökte säga något och jag hade bara bråttom hem. Nu är du tystad för alltid.

Varför sade du inget rent ut? Dina sista ord igår, när vi skildes åt utanför grinden snurrar i min nyvakna skalle. Måtte du inte ha lidit och måtte vi förstå vem du försökte varna oss för. Kanske var det någon av dem som gick bakom oss som också hörde dina gåtfulla ord?

Du var min vän sen långt tillbaka när vi var hungriga jämt och levde så gott vi kunde. Vi var sedda över axeln och snudd på utsötta; Du för din, ibland lite skrämmande förmåga att se in i framtiden, och jag för att jag stred för vår rätt att vara som vi var.

Men det var länge sen… Nu har alla förstått vilken god kvinna du var och i mitt hjärta ännu är; för visst ser du oss och håller ett vakande öga på vår lilla stad?

Vila i frid min vän

Binajis
0

Nej! Vad är det för jobbig trend, att siaren ska ryka i början av leken? Skulle vara kul att någon gång få ha siaren kvar längre så vi har större chans att klara oss. Vila i frid Saphirasmarsvin, vi hade behövt dig.

Än så länge har jag inga misstankar mot någon av mina fina grannar, vi blev alla överlumpade av prästens predikan och nattens fruktansvärda förlust. Men det finns en som inte visat sig i tråden ännu, vår bymedlem texel. Var är du? Jag vill inte tro att du har något med saphirasmarsvins död att göra, men prästen pratade om mörka tider och alla utom du har uttryckt sin undran över detta… nästan som att du vet vad prästen syftar på? Jag väntar dock med att döma.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Mirinda
0

#22 Har du röstat eller ville du vänta? Du säger i sista meningen "Jag väntar dock med att döma." Tänk på att om du skriver någons namn med fetstil så innebär det en lynchningsröst!

Vad Texel beträffar har jag en teori som kan vara mycket bra eller så är det rena vansinnet. Jag har grubblat och grubblat över om vår siare, som faktiskt visste vem en av varulvarna är, kunde låta bli att ge oss en ledtråd.

I Saphiras enda meddelande till oss står det bara två saker som skulle kunna vara en liten vag vägvisare åt oss. Att hon inte sade något tydligt var så klart rena självbevarelsedriften.

Det är två saker jag fastnar för bland i siarens ord i inlägg #2. Hon har kursiverat ordet väntan, vilket jag inte blir klokare av. Och så har hon nämnt siffran fyra.

Nu kommer min teori: Om det finns en ledtråd i siarens text skulle det kunna vara ordet fyra, för där hade hon kunnat skriva ett annat klockslag. Texel står som nummer fyra på deltagarlistan.

Om du, Binajis, som är känd för att på ett tidigt stadium kunna genomskåda förklädda ulvar, tror att Texel döljer något så kan det ligga något i det.

Och du ivrigs; kan du berätta var det luktade våt hund? Hoppas du har en bra näsa som kan hjälpa oss att vädra ulvstanken under kappan på tre av våra grannar!

Var det någon annan som uppfattade något av vad Saphira sade igår?

Binajis
0

#23 Oj, hoppsan. Det var inte menat som en röst, förlåt för förvirringen Skäms Det var mer ett sätt att uppmärksamma texel att jag skrev om henne, tänkte att en röst måste ingå i meningen "jag röstar på *namn*".

Till lekledaren: Det var alltså inte en röst lagd på texel i mitt inlägg #22!

Ändrar vad jag skrev först, kom och tänka på att jag själv inte hänger med. Blev lite tagen av din förmåga att hänga med i svängarna Mirinda. Vad ska väntan ha med texel att göra? Saphira kunde ju inte i det stadiet veta att texel skulle "hålla sig borta" så länge?

Mirinda
1

Ruska runt de små grå cellerna nu Binajis! Jag sade ju att jag inte blev klokare av att siaren kursiverat ordet väntan. Lämna det därhän!

Det är siffran fyra (4) som skulle kunna vara intressant. Om nu siaren ville ge oss en liten vink så skulle det kunna vara "Mörkret sänker sig över våra hus redan klockan fyra.") Siaren behövde ju inte säga ett exakt klockslag. Och eftersom just du uppmärksammade att Texel ännu inte visat sig, så lade jag fram min teori. Men jag vet att den är förbaskat vag. 

Hade min kloka vän Saphira någon bestämd avsikt att säga det hon sade eller tänkte hon berätta mer? Kanske blev hon tystad innan hon hann ge oss sin spådom?

juliino
0

Tankarna snurrar runt i huvudet, vem ska jag lägga min röst på? Jag har inte heller några misstankar mot någon ännu. Visst håller sig några inne i sina stugor men det är förståeligt med tanke på natten som var. Jag är själv inte alls sugen på att gå utanför dörren. Jag avvaktar med min röst tills jag får höra vad dom andra har att säga.

Svarttusch
0

Jag vet inte riktigt hur jag tror, men jag är ganska säker på att om man är ulv så håller man sig verkligen inte borta för man vet att det skapar misstankar. Kanske är det någon annan anledning till att Texel inte varit i kontakt med oss? Jag hoppas hon snart svarar. Det känns som att de skyldiga borde visat sig mer i tråden, men jag vågar inte spekulera i vem som kan vara ulv…

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

ivrigs
0

#22 Ulvstanken kom norrifrån, vilket kanske inte ger så mycket eftersom alla utom en bor norr om mig. Men det var en ganska kraftig stank.

Sandra-B
0

Undrar om Mirindas teori kan vara riktig, kan vår döda siare ha lämnat oss ett meddelande genom siffran 4? Kan Binajis vara något på spåren då hon tycker att texel är väldigt frånvarande… Eller är det så att dessa två vill att vi ger oss på någon oskyldig… *gah vad det är svårt* Får avvakta lite.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Binajis
0

Jag kommer inte vara online mer innan deadline. Jag lägger min röst på texel. Jag skriver från mobil, så *röst* texel. Jag är rädd för att hon är oskyldig men det är ändå henne jag känner mig mest osäker på.

Svarttusch
0

Tiden börjar rinna ut och det är dags att lägga en röst så jag väljer att lägga min röst på ***röst*** texel.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

HumlanochJuvel
0

Är osäker… Men lägger min röst på texel, hoppas nu inte det är ett misstag och att texel är oskyldig!

Toffsen
0

Vila i frid saphirasmarsvin!!:( Har precis smugit hem från en kompis, rädd för att ulvarna ska hitta mig…. Nu sitter jag hemma i min stuga invirad i en filt och funderar på vem som kan vara varulv……. *tänker och tänker*

Mirinda
0

#29 Precis vad jag också tänkte.

För om min väldigt vaga teori har något med Saphiras vetskap att göra är det Texel hon vill peka på. Men Texel är ju en person som inte gärna lägger ut texten, vilket inte var så lönsamt för henne en gång i tiden, så hennes tystnad/frånvaro är visserligen oroande, men inget bevis.

Om det å andra sidan finns någon som är med i diskussionen som vill leda bort misstankar från sig själv, så måste den personen givetvis haka på mina och Binajis tankegångar.

Jag hade aldrig berättat vad jag satt på min kammare och funderade på om inte Binajis först tagit upp sina misstankar kring Texel. Vill inte att någon tror att det är ett samarbete. Om jag inte hade rent mjöl i påsen vore det ju förbaskat korkat om jag markerar att det är viktigt att det är just Binajis som misstänker den jag själv sitter och grubblar över. Ulvar passar sig noga för att vara allt för öppet lierade med varandra.

I den by där varulvar härjade sist lynchade folket varandra medan ulvarna åt sig fetare och fetare. De byborna blev så rädda för varandra att det blev en lätt match för de baksluga typerna med vassa hörntänder att härska genom att söndra. Byns ängel gjorde vad hon kunde, men vid det laget vågade inte många vare sig lyssna eller tala.

Om ni läste vad jag skrev tidigare så fanns ju ett alternativ till. Det är inte alls uppmuntrande om det stämmer. För i så fall hade siaren tänkt berätta något för oss, men hindrades av varulvarnas attack.

Var inte rädda för att visa er gott folk! Berätta vad ni tror! Annars spelar vi lömskingarna i händerna! Och du ängeln - vi kommer att behöva dig - så var rädd om dig själv!

pinku
0

Jag vet inte, jag tror inte riktigt på texel, jag håller med svarttusch om att det vore konstigt om texel höll sig borta pga skuld… Men alla andra verkar ju tro att texel är skyldig, och tiden för deadline börjar ju närma sig hastigt… Vet inte vad jag ska göra!

Toffsen
0

Efter mycket tänkande så lägger jag min på *röst* texel och hopas nu verkligen inte att texel är oskyldig….

ivrigs
0

Jag tror inte heller att Texel är varulv eftersom vi alltid varit så goda grannar och delat frön och sticklingar med varandra. Dessutom är hon (eller har i alla fall påstått sig vara) vegetarian.

Mina tankar snurrar! Vem ska jag rösta på?

Mirinda
0

Texel! Kom ut på torget och säg något!

Nu har vi grannar stått här och pratat om hur vi ska kunna skydda vår by. Ditt namn är på väg att bli släpat i smutsen. Kanske har du svårt att komma hit? Skicka då en god vän som budbärare!

Skynda dig för tiden rinner snart ut! Och när natten kommer så är det för sent för en av oss.

[texel]
1

ojoj nu har jag missat grejor!!

Är inte varulv men det ändrar antagligen inte era misstankar.  Har deadline gått för röster? 

ni dödar en fellow medborgare!

röstar på *HumlanochJuvel* förlåt men man måste rösta på någon :(

ivrigs
0

Ok. Skulle helst röstat på en annan, men om jag gör det nu  så spelar det ingen roll för utfalet, så jag hänger på er andra och röstar på texel.

Mirinda
0

Tyvärr Texel, min röst blir på dig. Måtte ängeln förlåta mig om jag har fel!

Sandra-B
0

Jag går med strömmen och hoppas på att vår döda siare har blivit tolkad på rätt sätt, att det verkligen var ett dolt meddelande hon försökte lämna till oss. För vi vet ju att en av bestarna hade avslöjats av henne… Röst ***texel***

**SMF 237 Sweet Dream's 

pinku
0

Tiden har runnit ut!

Jag måste rösta, så jag får väl följa strömmen. Röstar på texel.

Abico
0

I önskan att hämnas sin mördade granne och siare sluter stadsborna upp, en efter en, mitt på torget. Bara en saknas, en av grannarna i staden är nämligen helt omedveten om denna lilla tillställning. Men det kommer inte att dröja länge innan hon får reda på vad som är på gång.

Någon tar beslutsamt ledning bort mot målet för dagen, de andra följer efter med varierande entusiasm. Några ser rent av rädda ut. De når snart fram till det hus de varit på väg till och bankar hårt på dörren.  Personen som öppnar hinner bara snabbt uppfatta sina grannar utanför, rädda, arga och några rent av glada och triumferande innan hon får någonting hårt i huvudet och allting blir mörkt.

Stadsborna står stilla och väntar. Men väntan ger ingen utdelning, på tröskeln framför dem ligger deras granne brutalt ihjälslagen. Och hur de än väntar kommer hon inte att bli mindre mänsklig, tydligen misstog de sig ordentligt den här gången, för texel var trots allt bara en vanlig stadsbo.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att:

**Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 21:00. Skulle allas besked vara skickade till mig tidigare kan leken gå vidare tidigare.

**

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch
  • Toffsen
  • texel (bybo, lynchningsoffer dag 1)
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel
  • Mirinda
  • Binajis
  • Ivrigs
  • Juliino

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • En siare
  • Sju bybor

Hanna 

[texel]
0

Har 2 prov på torsdag och ett till på måndag så det var lika bra det :)

pinku
0

H*lv*t*! Jag visste att jag skulle stått på mig! Stackars, stackars texel… Hon satt helt ovetandes i lugn och ro, och så…

RIP texel Gråter jag är så ledsen…

Mirinda
1

Nej….. inte nu igen!

Okay Binajis, du lade den första rösten och var den som tog Texels namn i din mun innan någon annan sagt något. Om du är den kloka hederliga bybo jag vill tro att du är, så får du nog lov att se om ditt hus.

Binajis första tankar kring vår stackars tystlåtna granne fick mig att öppna min glappande trut och spekulera om Texel, trots att jag hade väldigt lite att komma med. Vad ska man säga? Ett förlåt kan ju inte väcka dig till liv, du oskyldiga granne.

Du kloka och eftertänksamma Sandra-B tvivlade på de vaga misstankarna mot Texel. Ändå följde du till slut strömmen.

Undrar vem av oss i byn ängeln vakar mest över i natt?

ivrigs
0

R.I.P Texel! Hoppas ändå att du kan hålla ett vakande öga över vår lilla stad. Jag håller mig inne med mina kaniner från och med nu, för jäklar anåda vad rädd jag är.

HumlanochJuvel
0

RIP texel :'( Hade svårt att bestämma mig och var osäker men ändå röstade jag på dig…visade sig vara ett väldigt dåligt beslut :(

Sandra-B
0

Ja, jag var osäker, men jag är inte säker på någon för tillfället…
Stackars snälla texel var den som råkade illa ut eftersom vi bybor inte vet vilka det är som vänder sig emot oss när natten råder.

Det sägs att grupptrycket är en mäktig kraft, detta ödesdigra misstag vi begick bekräftar att det stämmer…

Snälla siare Saphira och bybo texel - må ni och vår egen skyddsängel vaka över oss alla nu inatt och leda oss på rätt väg imorgon så att vi lyckas få reda på vilka som ger sig på oss.

Sitter i mitt lilla hus, ser mörkret som omsluter huset på utsidan. Här inne brinner en brasa. Dricker en kopp te, försöker att slapna av och koppla bort tankarna på det som sker i vår lilla stad, men det går så klart inte. Inatt kommer en oroli sömn vänta, om det ens lyckas bli någon sömn. Oron över att vilddjuren kommer tillbaka även denna natt är stark. Hur ska detta sluta? När ska vi få känna trygghet igen?

**SMF 237 Sweet Dream's 

juliino
0

Jag råkade slummra till i min stuga och när jag vaknar upp långt in på natten får jag höra den sorliga nyheten om texel. Sov i ro min goda granne texel. Är alldeles skakis efter nyheten. Nu är två av mins kära vänner borta på bara några få timmar. Hur ska jag kunna somna om?

Mirinda
1

Spöktimmen är här. Vet inte om jag är mest rädd för Texels spöke eller de som smyger runt i staden i natt.

Den som sover syndar inte, sägs det. Borde nog kontakta Törnrosa. För om mitt dåliga samvete håller mig vaken hela natten så är det rimligtvis rätt åt mig. Tänk om ulvarna är sugna på halvgammal skvallerkärring som läst för många pusseldeckare i natt!

Borde nog gå och bikta mig hos prästen i morgon, för hon var inte hälften så dum som jag.Skäms

Chocopops
0

vila i frid :( missade röstningen :(. sitter ensam i stugan vet onte jag ska göra tänt lite ljus på bordet i å sitter i min stol och funderar , måte inte ulvarna ta mig

juliino
0

Såhär inpå natten är det väl inte så jätte smart att sitta och fundera på vem som kan vara ulv men jag minns saphirasmarsvins misstag. Hon föll offer för ulvarna innan hon han varna byborna om sina misstankar.

Jag har börjat få en olustig känsla i kroppen när jag hör Mirinda tala. Jag tycker hon/han är alldeles för noga med att påpeka att hon inte är ulv hela tiden. Nej det är något som inte känns rätt med Mirinda

Sen har jag lite små misstankar mot alla men det har vi väl alla mot varandra just nu i dessa svåra tider

HumlanochJuvel
0

Har precis läst en bok, ska försöka sova men vet inte hur jag ska kunna somna…? Låser dörren noggrant och kryper ner under täcket och en massa kuddar.

Svarttusch
0

åh nej :( Hur kunde vi ta så fel :( Jag ber om ursäkt texel :(

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
0

Jag sitter här och vakar i natten. Jag är ångrar mig så hemskt för att jag drog iväg med gissningar. Men jag var inte den första som nämnde Texel.

Jag är mycket rädd här i mörkret. Saphira, vår siare, var en nära vän till mig sedan många år. Jag sörjer min vän och kan inte låta bli att frukta att jag lever farligt nu, eftersom jag verkligen vill hitta siarens banemän. Så kanske är det mig de kommer att ge sig på i natt? Då får de en till tystad. Men mina goda grannar kommer i så fall att förstå.

#54 Men du juliino tycks inte vara rädd. Du sitter lugnt och funderar på vem som det ska kastas skuld på härnäst. Hur kan du vara så lugn? Är det för att du vet att du kan känna dig trygg denna plågsamt långa mörka natt, då minsta ljud utanför min lilla stuga får mig att skaka? Det börjar lukta blöt begraven hund här.

juliino
0

Jag är väldigt rädd för att falla offer för varulvarna denna mörka kalla natt Mirinda. Men som jag sa tidigare i natt så vill jag berätta mina funderingar för byborna. Ingen vet vem som faller offer härnnäst. Tänk om det är jag? Och jag inte hunnit berätta mina misstankar och det visar sig att dom är sanna?

Binajis
0

Jag var ute och cyklade totalt. Vet hur det är att bli lynchad som oskyldig bybo, frustrationen är stor. Förlåt texel! Rynkar på näsan

#47 Jag förstår att jag kan verka misstänkt efter det här. Jag tänkte mig inte riktigt för, men eftersom ingen dittills hade stuckit ut var det texel som jag kände att jag ville kolla av. När deadline närmade sig och texel fortfarande inte visat sig kändes det mest fair att rösta på den som överhuvudtaget inte visat säg än att rösta på någon i tråden, som inte betett sig ojust eller märkligt alls.

Jag har dessutom en tanke att som varulv behöver man kanske inte vara så aktiv i tråden egentligen. Rent strategiskt är det kanske bra, men har man mycket att göra utanför leken så räcker det med att man checkar av med sina flockmedlemmar? Möjligen är det min brist på erfarenhet som fått mig in på de tankarna, på den här punkten är du mer erfaren än mig Mirinda. Hursomhelst hade jag fel vad gällde texel, men du var snabb att hänga på och hade dessutom en utstuderad teori kring nattens (oskyldiga) lynchningsoffer…

Har varit i kyrkan och bett vår fader att skydda mig inatt. Jag kommer låsa dörren ordentligt om mig och lyckas jag somna kommer det vara med ett öga öppet. Vinden viner genom skorsten och varje liten pust som når min kind får mitt hjärta att klappa fortare och tänka på de otyg som smyger runt våra knutar och vill smaka människokött. Vem blir nästa offer?

Mirinda
0

En eloge till pinku och ivrigs som vågar gå emot en begynnande lynchmobb och tänka själva. Det finns hopp för vår lilla stad.

#58 juliino Du tycks vara som jag - du vill säga vad du tror i tid. Men det är tyvärr så man drar på sig uppmärksamhet, kanske från fel håll. Vill även påpeka ett faktafel i det du sade i #54. Jag har ingenstans i det jag sagt påstått bokstavligen att jag inte är ulv. Det vore korkat. Fråga ivrigs om nyttan med den taktiken! Lyssnade du dåligt på vad jag sade? Det gäller att vara korrekt med fakta om man ska fatta kloka beslut, kära granne.

#59 Hej Binajis!

Att jag strök under just du i mina vilda spekulationer (var förbanne mig desperat efter en ledtråd i siarens text) var ju för att du var den som var bäst på att genomskåda vilka som hade argan list i den där drabbade byn, då det begav sig. Du är smart. Jag är allt skyldig dig en ursäkt. För genom vårt olyckliga funderande igår drog jag ju oavsiktligt med dig i något som utsätter oss båda för misstankar. Men vi försökte ju i alla fall.

Som du så riktigt säger har du brist på erfarenhet i varulvsstrategi. Inte kan man sitta tyst och gömma sig! Se hur vår granne Texel drabbats två gånger! Hade hon varit skyldig måste det ju vara sämsta skurkstrategin att tiga.

Det är helt enkelt så att olika människor har olika förhållningssätt. Det finns de som tiger för att de är rädda och andra pladdrar av nervositet. Det finns de som sitter tysta och spelar dumma och sen finns det sådana som du, jag och den gamla kloka damen i den där byn; Abico var hennes namn. Vi tänker, resonerar och försöker lösa gåtan. Kalla det dumt den som vill. Men att resonera och svetsa oss samman i tråden är bybornas enda chans mot de onda som jagar i flock.

Mitt hopp står till kloka grannar som ivrigs, pinku, Sandra-B och Svarttusch. Ni vågar ifrågasätta och tala om vad ni tänker.

Skulle jag bli ulvmat i natt ska ni läsa #57 och slå era kloka huvuden ihop. Jag tänker inte försöka mig på att peka på någon misstänkt. Jag har gjort bort mig tillräckligt. Förstår om ni tvivlar.

Förlåt Saphira, jag misslyckades med att hitta den som tog min närmaste vän ifrån mig.

ivrigs
0

Tänker så det knakar. Dels på hur jag ska överleva natten och dels på vilka jag ska frukta. Det är lätt att misstänka de som pratar mycket och ta dem för skickliga skådespelare, men av erfarenhet vet jag att så inte alltid är fallet. Det är aningens frustrerande att det enda man kan göra just nu är att vänta och se vad som händer.

Under tiden jag väntar ska jag svänga ihop en sallad med bla. lax och fetaost. Blir jag varulvsmat i natt har jag i alla fall inmundigat en god sista måltid.

Svarttusch
0

kryper upp i soffan i stugan med godispåsen i knäet. Hoppas ulvarna håller sig borta i natt :(

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

pinku
0

Usch vilken mörk kväll. Jag hoppar till av varje ljud, fruktar att ulvar ska stå i farstun vilken sekund som helst… Vem kan känna sig säker i vår fina och förr så trygga by?

Sandra-B
0

Ligger vaken i min säng. Är grymt trött men sömnen vill ändå inte infinna sig. Oron gör sig ständigt påmind, likaså de ord vår präst yttrade i söndags. Ord om mörkare tider som skulle påverka oss alla. Dessa mörkare tider är inte längre någonting som vi kan skjuta på framtiden, som vi kan oroa oss för sen, dessa mörka tider är här nu och vi måste alla agera nu för att lyckas bekämpa det. Tillsammans står vi starka, vi är sju, bestarna är tre. Vi har numerärt överläge, men det gäller att vi står upp tillsammans och att vi gör det nu. Vi kan inte vänta tills i övermorgon, vi måste gå samman och avslöja de där bestarna nu, NU.

Jag har mina funderingar, jag tycker att det finns någon i vår by som sticker ut väldigt, som uppför sig skumt. Jag tänker inte gå ut och anklaga någon nu, men om ulvarna ger sig på mig inatt och vår ängel inte lyckas att beskydda mig så önskar jag att ni alla läser genom vad som skrivits i tråden. Framförallt vad folk säger sig ha gjort under gårdagen.

Nej, nu ger jag upp sängen en stund. Reser mig och går ner till köket och gör ordning en kopp te för att lugna mig med, försöka slappna av tillräckligt för att sömnen ska komma till mig.

"Vilka tre i vår fina lilla stad är förädare…?" är tanken som maler genom huvudet när jag står i köket. Om de slår till i natt så sker det snart. Måtte vår okände skyddsängel, vår siare som föll offer för bestarna redan första natten och snälla texel, som de flesta av oss gav sig på helt utan orsak… måtte de vaka över oss alla denna mörka och skrämmande natt och må ängeln finna vägledning i sitt val om vem ulvarna är på jakt efter och kunna skydda denna bybo!

Teet är klart, häller upp det i en mugg och tar med mig det upp till sängen. Den varma drycken gör mig dåsig och jag lyckas slummra till lite. Vaknar flera gånger under natten, men lyckas på något sätt återvända till mina oroliga drömmar om bybon som inte verkar vara den som den utger sig för att vara…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Toffsen
0

Precis krupit upp i soffan men en varm kopp te.. Plötsligt hör jag en ylning och den är nog inte så långt borta…… Hoppas nu verkligen att ängeln vakar över rätt person..

Mirinda
0

Här är så mörkt. Får jag nånsin se dagsljuset igen?

Sandra-B
0

JAG FICK PRECIS ETT SMS AV HANNA (ABICO), HON HAR TYVÄRR FÅTT STRUL MED SITT INTERNET SÅ HON KOMMER INTE UT PÅ NÄTET OCH KAN DÄRFÖR INTE UPPDATERA VAD SOM HAR HÄNT "INATT".

FÖRHOPPNINGSVIS FIXAR DET SIG SNART, ANNARS FÅR VI FÖRSÖKA ATT LÖSA DET PÅ ANNAT SÄTT.

HON KOMMER I ALLA FALL ATT ÅTERKOMMA MED EN UPPDATERING SÅ SNART HON BARA KAN.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Nästan har stadsborna hunnit andas ut, natten är snart förbi och ännu lever alla. Har ängeln lagt en skyddande hand över dem alla? Men så, ett yl letar sig in i varje hem, in i varje hjärta som fladdrar av rädsla. Nyfikna men rädda kikar stadsborna ut genom gläntade dörrar och får se tre stora varelser störta ut ur ett hus längst bort på huvudgatan. Ingen törs gå ut genom dörren för att se efter men alla vet att det är ivrigs hus, och att chanserna att hon överlevt sina nattgäster är mindre än noll.
(kortkort idag, mitt internet dör närsom igen - vi hörs imorgon!)

DET ÄR DAG

Vi väntar på att:

• Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar). Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på. En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].

Deadline för att rösta i lynchningen är imorgon klockan 21:00 (är allas röster lagda tidigare genomförs lynchningen då).

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch
  • Toffsen
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel
  • Mirinda
  • Binajis
  • Ivrigs (bybo, varulvsoffer natt 2)
  • Juliino

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • En siare
  • Sju bybor

Hanna 

ivrigs
0

:( Det kändes lite väntat, men jag kunde inte göra något för att försvara mig när varulvarna väl hade tagit sig in hos mig.

Nu ska jag fortsätta att vara död. Lycka till alla bybor!

Mirinda
0

En ny dag…. Men var den värd att vakna till?

Jag fick ännu en dag. Men det är en dag av sorg…  I gryningen kom budet om att ängeln inte lyckades skydda dig, du modiga granne.Gråter

ivrigs, din ande kommer att ge oss lite av det du försökte ge innan du blev för farlig för de onda makterna.

Bär jag en del av skulden? Eller kommer de, som styrs av krafter som vill söndra vår fina sammanhållning försöka måla ut mig som en av dem? Har jag förstått något alls så är det att man ska tiga tills man vet vad man talar om.

Du blev en riktig ängel, ivrigs. Det blir hjältar som försöker rädda andra, med risk för sitt eget liv.

Vi ska ta hand om dina kaniner och trösta dem. Det är vi skyldiga dig.

Svarttusch
0

Det börjar bli allt färre i vår by :( vi måste stoppa ulvarnas framfart, men hur? Vi hade ju fel om texel, och jag mår inte bra av att ha det på mitt samvete, och ännu en död bybo vore outhärdligt :( jag har inga direkta misstankar så ulvarna är duktiga skådespelare

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
1

Ska ta mig en rejäl funderare innan jag röstar ikväll. Vill för allt i världen inte bidra till att någon mer oskyldig granne blir lynchad.

Att jag undrar om jag bär en del av skulden till det som hände ivrigs, är att jag trodde att hon var något på spåren när hon sade att hon kände att det luktade blöt hund. Kanske kände sig varulvarna hotade när jag tyvärr följde samma spår? För det ledde, i så fall, bara till ivrigs död. Men jag förlorade vittringen långt innan ivrigs hann tala om vad hon menade.

Om någon klok granne kan förstå var byns lömskaste hund ligger begraven så ska jag lyssna ödmjukt. För min teori om Texel var rena vanvettet, vilket jag också sade att den kunde vara när jag lade fram den.

Må ni fatta kloka beslut, kära grannar! Jag aktar mig för dåraktiga spekulationer och tiger nu.

Binajis
0

Hu. Jag som tyckte att det var lika bra att nattens uppdatering blev försenad, var livrädd för att bli nattens offer. Och det med all rätt såhär i efterhand, för vad fick varulvarna att välja ivrigs? Blir dessutom nervös över att ingen bybo sticker ut, jag vet varken ut eller in. När jag rör mig på stadens gator hör jag folk prata om vad som sker i vår närhet och alla tycks utstråla äkta oro.

Jag har inga misstankar om vem eller vilka som kan vara håriga odjur som skördar liv efter liv. Visst kan jag undra varför flera håller sig borta från att försöka avslöja ylstruparna, men efter Texels hemska lynchning passar jag mig för att tänka så. Vem som får min röst ikväll vet jag ännu inte.

Slutligen, vila i frid kära ivrigs! Må vi få fatt på en ansvarig ikväll!

Abico
1

Jag ska iväg på kurs med vovven ikväll så är inte allas röster postade innan kl. 19.30 blir det förmodligen ingen lynchning förän väldigt sent/imorgon. Bara så att ni vet, men deadlinen är fram till 21.00 fortfarande så det är ingen egentlig brådska.

Hanna 

Sandra-B
1

Åh nej, inte vår vän och granne ivrigs också! :'(
Var är du, vår stads skyddsängel? Varför lyckades du inte skydda ivrigs?
Frågorna är många, svaren oerhört få…
Må din ande vaka över oss och guida oss rätt, ivrigs!

Jag lovade att delge mina spekulationer om jag överlevde natten.
Om min överlevnad beror på att varulvarna redan gjort sitt val när jag uttalade mitt löfte, om det beror på att även de är nyfikna på vad jag har att säga eller om det är så att de såg ivrigs som ett större hot vet jag inte, kan bara spekulera som alla andra.

Mina misstankar är startk riktade mot juliino.

I #4 skriver hon att morgonen gryr och att hon kliar vovvens mage - trots att det var mitt i natten! Denna "vovve" hon kliade på magen, var det verkligen en hund eller är det en flockmedlem…?

I #16 skriver hon att hon ska krypa ner i sängen - trots att det är mitt på dagen! Vem är så trött på dagen om inte en förädisk varulv som varit uppe och jagat och haft kalasmiddag hela natten…?

I #51 skriver hon att hon råkade slummra till och att det är anledningen till att hon missade lynchningen. Återigen, vem är så trött att den inte vaknar av lynchmobbens samling ute på torget…? Det visade sig i och för sig att lynchningsoffret texel var oskyldig, men det var kanske taktik för att inte verka drivande på dödandet av en oskyldig…

I #54 skriver hon att hon, mitt i natten, sitter vaken och funderar på ulvarna. Verkar inte speciellt rädd trots hotet som hänger över oss. Är också rätt snabb att peka på att Mirinda verkar ha något att dölja… (Personligen tror jag att Mirinda är en vanlig och vänlig bybo - för inte hade väl siaren umgåtts så mycket med henne annars?).

Jag känner mig också osäker mot Binajis, är verkligen på min vakt när jag träffar henne också.

Hon var först ut med att peka ut texel och fick nästan alla av oss andra att hänga på - utan några direkta bevis… Även lite i det hon skriver känns så där i mina ögon.

Vet att jag inte är ensam av oss att misstänka dessa två personer, men vem kan vara den tredje?

Jag inbillar mig att det är någon som håller en relativt låg profil för att inte dra blickarna till sig, som låter de andra två sköta "smutsjobbet". Någon som på så vis håller sig kvar länge om de andra två skulle bli avslöjade. Här har jag dock ingen riktigt bra teori om vem det kan vara, åtominstone inte tillräckligt bra för att jag i nuläget vill gå ut med den om jag håller mina ögon extra mycket på.

Har även en teori om vem som är vår stads alldeles egna skyddsängel, men för denna persons personliga säkerhet håller jag även den teorin för mig själv.

Nu gör jag dock själv som Binajis gjorde sist, vilket var en av grejerna som fick mig vara på min vakt mot henne, men någon måste ju vara först… :-/

Jag lägger, tills vidare i alla fall, min röst på ***juliino***.
Kanske har hon någonting att säga som får mig att omvärdera mitt beslut?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Svarttusch
2

Mina misstankar faller istället på dig Sandra-b. Jag kan inte riktigt förklara varför men min magkänsla säger så. Självklart kan jag ha fel, men jag väljer att rösta på ***röst***sandra-b.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Denna kommentar har tagits bort.
Binajis
0

#75 Jag vill inte bli lynchad som oskyldig igen. Jag är ingen ulv! Dessutom var det Mirinda som enligt mig fick alla med sig i jakten på texel, medans jag hade en stilla undran. Det hon sa var vettigt, om än långsökt och det bidrog absolut till att jag slutligen la min röst på min vänliga granne texel, men ska man misstänka den som fick oss alla med i avrättningen så var det väl ändå Mirinda…

Samtidigt tror jag inte att Mirinda är en av varulvarna, känslan som infann sig förra omgången varulvarna intog staden finns inte där nu. Läskigt nog infinner den sig inte alls. Möjligen har du rätt, Sandra-b, i vad du skriver om juliino. Hon verkar inte orolig, utan har verkat relativt lugn i sina inlägg. Jag funderar någon timma till innan jag lägger min röst dock, vi vill inte lyncha en oskyldig bybo igen.

Sandra-B
0

Hmm, kanske stämmer mina misstankar… Här går man ut med sina tankar, sina funderingar och spekulationer och namnger två personer som beter sig misstänkt - vad händer? Man blir själv anklagad för att vara en förrädare…!? Kan du vara den tredje ulven, Svarttuch? Blir du orolig för att jag har rätt i mina funderingar och dina pälsklädda vänner är på väg att avslöjas? Att jag är en av de där t varulvarna kan jag garantera att jag inte är. Din förklaring, Binajis gör mig inte direkt lugnare. Jag kommer att fortsätta hålla ögonen på dig. Juliino, var är du? Varför säger du inget till ditt försvar? Är det för att nattens jakt tröttade dig även denna gång så att du ligger och sover vid röstningen, den i dagsläget viktigaste uppgiften vi bybor har…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Toffsen
0

R.I.P Ivrigs!!:-( Sitter nu hemma i min stuga och undrar vem som kan va ulv… Men vågar inte rösta på nån rädd för att rösta på någon oskyldig.. Så jag väntar lite till….

pinku
0

Åh stackars ivrigs! Det verkade som om hon satt på någon teori, den hade jag verkligen behövt just nu. Jag känner mig helt vilse. Men även jag tycker att juliino verkar lite väl lugn och orädd… Hon döljer något, känns det som. Min röst faller på ***juliino***. Jag hoppas att jag har rätt nu…

Svarttusch
1

Mina misstankar mot dig handlar inte om dina spekulationer. Jag har haft känslan ett tag nu. Oavsett hur man röstar är tyvärr oddsen emot oss, sannolikhete är större att vi dödar ännu en oskyldig :(

Det finns inget jag kan säga för att du inte ska tro jag är en ulv, men jag är inte iblandad i de dåd som skett, mer än lynchningarna.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

juliino
1

Jag har just nu ingen möjlighet att skriva ett långt försvars tal. (pga sjuka marsvin) men jag vill säga att dina misstankar är fel Sandra-B. Jag är en hederlig bybo. (Ovan spelare dock och skrev fel i börja "morgonen gryr".) Jag kan förstå era misstankar men ni gör ett stort misstag att rösta på mig. Ni dödar en bybo om ni lägger er röst på mig idag så tänk noga innan ni röstar.

Mirinda
0

Man ska lyssna på sina känslor. Men det är också bra att granska argumenten som läggs fram. Förnuft och känsla…. Mina är väldigt motstridiga.

Det luktar fortfarande blöt hund. Men stanken som ivrigs kunde lokalisera verkar i mina näsborrar dyka upp lite varstans.

Och så har vi våra tystlåtna doldisar till bybor - vad ska man tro om dem? Är de samtliga bara försiktiga eller döljer någon av dem något?

Jag har tidigare gett eloger till dem som vågar gå emot när några av oss pekat på samma misstänkta. ivrigs var en av dem. Vart var du då, ängeln? Du trodde kanske att jag behövde ditt beskydd. Det trodde jag också, även om det inte kändes som om jag förtjänade det just då.

Nu vill jag inte klampa i klaveret igen. Så länge jag inte får tillräckligt med sakliga argument vågar jag inte lägga min röst på någon.

Du går ut hårt nu Sandra; du måste känna dig väldigt säker? Att Svarttusch svarar med samma mynt är ju ingen konstig reaktion. Det har man sett förut. Men du Svartusch, är väl medveten om att du lever farligt?

Men jag funderar egentligen på något helt annat. Om ängeln funderar på vem hon lade skyddet på förra natten och vem som kan komma att behöva det nästa natt, så är det mycket möjligt att det är samma person. Minns tant Abicos lektion för länge sen i en liten kurande by i skogen….

Juliino, är du i närheten eller har någon vän som hör vad som sägs om dig är det hög tid att du eller den träder fram. Att Sandra får en motanklagelse är ju begripligt. Men hur kan du vara så säker, Sandra?

Och Binajis, din lilla virrpanna! Du fetstilade faktiskt Texels namn och sade sen att det var ett misstag. Sen hängde du inte med i vad jag skrev. Men Juliino hävdade att jag hade påstått saker jag aldrig sagt. Då kan man ju undra om ni två verkligen är så smarta. Eller är ni så smarta att ni försöker dupera oss med era försvar?

Jag vill höra av dig Sandra-B hur du har tänkt klara dig från varulvarna nästa natt. För om du har rätt och vi lynchar en av dina misstänkta, så lär väl de andra två vara väldigt arga på dig natten efter?

Sandra-B
0

Mirinda; ja, jag går hårt ut. Vår by står under ett stort hot, knappt någon vågar säga någonting rent ut. Vår siare lyckas avslöja en av ulvarna men var tyst och föll offer för dem redan första natten - utan att ha hunnit varna oss. Det drar ihop sig, ulvarna har lyckats döda vår siare, de har också lyckats få död på ivrigs. Vi bybor gick samman och lynchade oskyldiga texel, ulvarna skrattade säker gott åt det. De kommer ett steg närmare målet för var bybo som mister livet. Juliino har visat sig idag, återigen utan att peka på någon misstänkt, återigen utan att låta sin röst höras. Hon skriver att hon är ovan, ovan behöver dock inte betyda oskicklig. Det här är svårt, det är det verkligen. Men vi bybor måste försöka att hålla ihop i vår kamp mot ondskan. Vi måste försöka att tillsammans avslöja vilddjuren som vill överta vår stad. Du undrar vad jag gör inatt om mina misstankar stämmer, hur jag ska klara mig mot de arga ulvarna. Mitt svar på det är att jag måste sätta mitt hopp till vår ängel, jag måste lita på att ängeln gör rätt val inatt. Om ödet inte står på min sida, om jag inte lyckas med att få stadens förtroende idag eller ängelns inatt så har ni i alla fall mina tankar, mina spekulationer att falla tillbaka på. Läs dem, ta dem till er och dra era egna slutsatser. Glöm inte att hålla era grannar, era vänner under observation.

**SMF 237 Sweet Dream's 

juliino
1

Sandra-B tror du mer ska oroa dig för att bli nästa lyncningsogffer om jag blir detta….

Sandra-B
0

Juliino; du påstår dig vara oskyldig men själv kommer du inte med några egna teorier, några spekulationer om vilka som är skyldiga. Knappt någon vågar säga något. Är det av rädsla? Vi är dubbelt så många goda som onda, om vi går ihop och får tag på en ulv har vi en god chans att klara byn, gör vi inte rätt val idag blir det svårt… Hur ska vi säkert kunna veta någonting nu när vår siare inte längre finns hos oss? Allt vi har att gå efter är vad vi upplever som misstänkt och var och en måste fatta sitt beslut utifrån sin egen övertygelse. Jag hoppas bara, så innerligt, att dessa övertygelser inte kommer att kosta en oskyldig livet!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
0

vill inte spekulera och peka ut någon utan gör det som känns bäst följer strömmen nu ***juliion** får min röst, nu måste vi ta en ulv om byn ska klara sig :(

juliino
0

Jag har funderat kring vilka som kan vara skyldiga. Jag har kännt mig olustig kring Mirinda. Jag misstänkte henne av samma anledning som Irvings sa: "Det är lätt att misstänka de som pratar mycket och ta dem för skickliga skådespelare" Jag har inte fått misstankar för någon annan därför har jag inte uttalat mig om det.

Mirinda
0

#85 Jag är fruktansvärt rädd nu.

Naturligtvis förstår jag dina tankar. Jag förstår dem kanske bättre än du anar. Men det ser ut som om vi får konkurrera om ängelns beskydd i natt. För vem var det som först ifrågasatte Binajis? Dessutom ställde jag till det i den förra diskussionen, som föregick lynchningen. Är det någon som har tiggt stryk, så är det jag.

Varulvarna kom inte till mitt hus, vilket kändes som änglavakt. Men så var det kanske inte. Inte heller verkar ni andra hata mig, som ni skulle ha kunnat gjort. Kändes ju verkligen som att det var mitt fel att ulvarna fick spej på ivrigs. Jag sade inte vilka jag misstänkte, utan vilka jag tyckte var smarta och vågade tänka själva. ivrigs var den första jag nämnde. Och nu är hon död….

Kanske jag måste grubbla en stund på vad gamla kloka tant Abico lärde mig och siaren Saphira, då den där gången i den lilla byn. Hon visste hur man lockade ut ulvarna ur deras lya.

Lita på din känsla, Binajis! Du hade ju rätt sist. Jag har liksom lite svårt att tro att du är ond. För så klantig är ingen varulv som tänker klara livet genom många lynchningar.Obestämd Men som jag sade i ett tidigare inlägg; en del sitter tysta och spelar dumma. Du har inte verkat dum förut Binajis. Och vad var det spöket sade i den lilla skogsbyn? "Jag måste byta image." Jag tror att det förr eller senare kommer att visa sig om du är trovärdig, Binajis. 

Men nästa natt kan det vara för sent…. Stackars Ängel! Du har inget lätt val nästa gång.

Mirinda
1

#89 Du glömde fortsättningen av citatet Juliino. "…men av erfarenhet vet jag att så inte alltid är fallet." Så sade ivrigs innan hon dog.

Och att du känner dig olustig kring mig - här får du min röst, Juliino för är det någon jag känt mig olustig kring hela dagen och även på natten då du helt känslokallt sitter och spekulerar om vem du ska få lyncha nästa dag.

Vila i frid Juliino!

juliino
0

Känslokallt? Och får jag fråga om jag lade någon röst på dig Mirinda?

Toffsen
1

Lägger slutligen min röst på ***röst*** juliino.

Mirinda
1

Undrar om min röst räknas? Jag har haft problem med uppdatering sen vi började förra omgången av leken. Så nu fastnade mitt inlägg #90 givetvis i någon sorts vrångstrupe på datorn. Så när jag försökte få iväg min röst i tid gick det inte. Det andra inlägget blockerade min möjlighet att sända. När inläggseländet äntligen gav sig iväg var klockan väl mycket. Och då försvann naturligtvis mitt röstningsinlägg all världens väg ut i cyberspace.

Nu ser jag att min röst i a f kom fram… Minns att saphira fick in en röst ungefär lika mycket försent förra varvet. Hur hård är du, Spelledaren?

Visst kunde jag ha tigit still och fegt låtit er andra stå för lynchningen. Men när jag såg Juliinos inlägg, som tydligen kom in medans jag satt och kämpade med att rensa undan inlägg #90, för att få in min röst blev jag fly förbannadSkrikandes. Inte på datorn, utan påJuliino. Hade röstat ensam på henne om så hade varit. Hur vågar hon citera den modiga ivrigs på det viset?!!! Man kan inte göra så och förvränga vad en nyligen avliden hjälte sagt. Så må min nacke vara blottad för vilddjuren. Jag måste stå upp för vad jag tror på;

Sanningen ska göra oss fria, kära grannar.

Abico
0

Nu var det minsann dags för stadsborna att knipa sin första ulv! Alla stod samlade på torget, hämningslystna och glada över att de till sist lyckats få fatt i en av bestarna.
"Det här är början på slutet för dig och dina vänner, Juliino!" deklarerade en av stadsborna högtidligt medan snara lades runt stadsbons hals.
"Ni har fel person, det har jag sagt er men ni har inte lyssnat. Låt då detta bli ett slutgiltigt bevis."
"Tig ulv!" Och så drogs golvet under hennes fötter undan och Juliino föll mot sin död. Men inte var det en ulv eller ens en hund som visade sig där, hängandes i den koppellika snaran. Utan en helt orörlig stadsbo. Hon hade trots allt talat sanning.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att:

**

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch
  • Toffsen
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel
  • Mirinda
  • Binajis
  • Juliino (bybo, lynchningsoffer dag 2)

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • Fyra bybor

Hanna 

juliino
0

Nu önskar jag er bybor all lycka och att ni lyckas få fatt Varulvarna. :)

Mirinda
0

Jaha… Det gick åt h*lve*e, en gång till och på samma sätt som sist.

Jag måste vara den här lilla hålans mest godtrogna människa.Skäms 

Nu ska jag tala om vem det var jag trodde var den tredje i ulvgänget: allas vår Sandra-B. Hon med argumenten som lät så tunna. De bestod ju egentligen mest av så´nt som går att snickra till om man är fantasifull nog. Därtill kom hennes skickliga koppling till mina diskussioner med Binajis och min reaktion på att Juliino satt på natten och funderade på vem som skulle bli lynchad nästa gång. Juliino misstänkte mig. Och det utnyttjades skickligt av mästaren på den här leken. Vem behöver fiender när man har såna vänner?

Man vaggas in i någon sorts falsk trygghet av vissas smäktande mjuka röst.

Först satt jag och grubblade på den där idiotiska siffran i Saphiras enda uttalande och bidrog med de långsökta gissningarna till Binajis uttalande om Texel, som faktiskt var fetstilat som en röst från början. En miss eller ett psykologiskt trick? Så lynchade vi Texel.

Den här gången ville jag helst tiga hela diskussionen igenom och bara helt sonika lägga min röst utan förklaringar. Sen kunde jag inte hålla mig, men var mån om sakliga argument (se #84).

Men så kom Sandra-B´s tvärsäkra utpekande av just de två bybor som jag satt och kände mig osäker på. Jag ställde henne mot väggen. Och hon svarade. Sen satt jag och grubblade över den kloka Abicos lektion i hur man hittar en ulv. Den lektionen hade Sandra-B också lagt på minnet. Men inte du, stackars Juliino.

Och jag gick rätt i gropen för andra gången. För du försvarade dig på ett sätt som provocerade både Sandra-B och mig riktigt rejält. Det var bara det att en av oss låtsades. Och nu har ni ju förstått vem.

Om du Ängeln tycker att jag, min ynkedom, är värd ditt beskydd så ber jag på mina bara knän om det. Ger du det till Sandra-B så skrattar ulvarna bakom ryggen på hela byn i morgon.

Juliino, tror du att du kan ens kan överväga att förlåta denna lättduperade bybo, som snart kommer att få begå harakiri offentligt eftersom hon snärjs in i intrigernas spindelväv och trasslar fast sig än värre själv?

Grattis ulvar! Ska jag krydda mig med en rejäl nypa salt? Eller föredrar ni hackad pratpersilja?

Binajis
1

Jag missade att rösta. Stackars Juliino, vila i frid. Det känns som att våra liv glider oss ur händerna, inte en enda skyldig har vi lyckats få fatt i.

Mirinda, du må kalla mig virrpanna - men det är inte alltid så lätt att hänga med i dina inlägg Flört Att fetstila texels namn var ren klantighet, man kan väl på allvar inte ta det jag skrev för en röst? I väggar av text kan det vara svårt att urskilja namn och jag tänkte bara hjälpa henne på traven, eftersom jag trodde att en röst behövde vara mer uttalad. Tänker inte förklara mig igen, men det var ingen trick från min sida. Det vore en väldig vag taktik i så fall.

Efter mycket grubblande känner jag att det enligt mig finns tre misstänkta. Sandra-b är den första. Hon känns lite som Mirinda en gång gjorde - gömmer sig bakom en fasad av spelad godhet?
Mirinda. Skulle kunna köra med en ny strategi den här gången ulvarna intar våran stad. Hon är smart och kommer med långa utläggningar (och vågar kalla mig virrig! Tungan ute), har ständigt koll på läget. Vem skulle kunna vara en listig varulv om inte hon (igen)?
Sist men inte minst Svarttusch. Visar sig ibland med vad som skulle kunna vara spelad förfäran. Är dessutom snabb att anklaga Sandra-b, kanske med förhoppningar att få oss andra med sig, i rena stressen över att vi måste få fatt i ett odjur snarast? Det hade varit ett smart drag. Tyvärr var det stackars juliino som föll offer istället.

Dessa tre är, förutom jag, de som visat sig i tråden mest. Återstår gör de mer anonyma - Toffsen, Chocopops, Pinku samt Humlan&Juvel. Det är naturligtvis mycket tacksammare att misstänka de som skriver mycket, tyvärr kan allt de skriver vändas till både gott och ont. Dock är de mer pratsamma lagda åt det hållet för det mesta, och de mer tysta och tillbakadragna är vanligtvis så också. Alla är sig själva och det gör det här så svårt.

Nu ska jag krypa ner i sängen. Vanligtvis när jag är orolig vid läggdags spelar jag lugn musik för att samla mig, men i dessa tider är det inget jag vågar göra. Tänk om jag missar ett misstänkt ljud, en tass vars vassa klor skrapar mot min ytterdörr? Jag hoppas på ängelns beskydd inatt, annars är jag rädd att jag aldrig mer få se solen gå upp.

Mirinda
0

#98 Hej Binajis!

Vet du vad! Jag gillar dig skarpt. Inte nog med att du var den första som såg igenom mitt spel sist. Du pratar om din känsla. Du har inte samma känsla som du hade förra gången. Nä, det kan ju eventuellt bero på att du har rätt känsla.

Likadant är det med dig från min sida. Jag tror dig när du säger att fetstilen var ett misstag. Naurligtvis! Varför skulle en ulv dra extra uppmärksamhet till att hon lägger den första lynchningsrösten på någon som är oskyldig? Därför tror jag att du är en av dem som luktar som en människa ska. Det var det sakliga argumentet.

Det känslomässiga är helt enkelt det jag skrev först: gillar dig!Glad

Om Juliino kunde komma tillbaka och lyncha mig skulle hon säkert göra det sakta och plågsamt. Kanske kan hon förlåta mig så småningom om vi goda, men grundlurade bybor, ser till att vinna? Jag hoppas det. Enda trösten för mig, som gått på samma mina två gånger, är att vi ännu inte lyckats ta kål på Ängeln.

Den allra mest oslagbara varulvsstrategin är att härska genom att söndra. Om man som ulv kan få de oskyldiga att misstro varandra och lyncha varandra, så kan du ge dig på att det festas och skrattas i varulvslyan.

Som nybörjare är man så lätt att dupera. Men det är stor skillnad på att vara en nybörjar-varulv och att vara en nybörjarbybo. Som ulv har man två kompisar att hålla ihop med och man vet vem som är vem i byn. Som bybo måste man ensam gissa sig fram och öppet, ute i tråden söka efter några andra att lita på. Och ute i tråden eller om vi nu ska krypa in i leken igen…….. Ute på torget i byn/den lilla staden vet vi inte vem vi ska tro på.

Till slut måste man bestämma sig. Jag vill inte bli lämnad ensam med Sandra-B för en sekund. Hon är lika vältalig och len i mun som en viss varulv var förra gången (genom sig själv känner man andra). Det finns nämligen en annan väl utprövad varulvstaktik: ta den du tänker hugga tänderna i riktigt nära dig själv! Fråga HumlanochJuvel om hur det känns!

Så Binajis; var glad att jag tvivlade på dig och ifrågasatte vad du gjorde ang Texel! Hade jag inte gillat dig hade det varit mig totalt likgiltigt om du klantade till det.

Vad virrpannor beträffar; Det är ju jag som har visat mästarprovet när jag dillade om ett dolt budskap i siarens enda meddelande. Så hur virrig jag än är så säger mig min mage och mitt hjärta att du är en syster i anden.

Om vi lever i morgon båda två bjuder jag dig gärna på Virrpannevispad gräddtårta för att fira att vi lär så länge vi lever. Litar du inte riktigt på mig än, så kan vi ha tårtkalaset på det stora torget, under eken, du vet. Tills dess kan vi ju fundera på om vi vill bjuda fler.

Tjingeling i tråden från en som känner sig full i skratt! För det som inte dödar en det härdar en….Flört

PS. Hälsa Sandra-B, om du ser henne, att nu får hon allt stämma om pipan, för den valsen dansar jag aldrig mer! DS

Sandra-B
0

Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att jag är fruktansvärt ledsen över hur drivande jag var i dödandet av en helt oskyldig medmänniska :'(

Är verkligen förvånad, ja chockad över att juliino inte var en av ulvarna. Jag kände mig så oerhört säker på det, med tanke på hur hon har agerat sedan ulvarna kom till stan…

Jag som var så säker på vem som är vem (/vad), nu vet jag varken ut eller in längre. Måste omarbeta mina teorier, vara mer uppmärksam på vad som pågår runt mig, runt oss. Även om jag förmodligen inte blir trodd fler gånger så tänker jag dela med mig av mina tankar, i morgon - om jag överlever natten (vilket jag faktiskt inte tvivlar på att jag gör - hela stan, eller nästan i alla fall, vill väl se mig lynchad i morgon på grund av det väldiga misstaget jag begick tidigare idag).

Jag känner mig så oerhört skyldig till att vi är i det utsatta läget som vi är nu (3 onda - 5 goda) och det bör jag göra. Jag är inte ensam skyldig, men jag var den drivande även om fler hakade på rätt snabbt.

Angående läget; lyckas ulvarna skörda sitt tredje offer inatt och ni väljer att lyncha mig imorgon så står det 3-3, med tanke på att demonen fortfarande finns kvar har vi bybor ingen chans att klara oss. Ulvarna vinner ytterligare en gång…

Snälla ängel, beskydda rätt person inatt så att vi fortfarande kan få en chans att rädda vår lilla stad undan dessa grymma bestar.

**SMF 237 Sweet Dream's 

pinku
0

Vila i frid juliino! Min röst på dig kommer förfölja mig till den dag jag dör (vilket jag hoppas inte blir inatt)! Nu vet jag varken ut eller in, eller ja, jag har ju fortfarande några misstankar… Men de gör man väl bäst i att hålla för sig själv för tillfället.

Toffsen
0

Vila i frid juliino!!! Du fattar inte hur mycket jag ångrar att jag röstade på dig…

Mirinda
0

#100 Tja vars, Sandra… Tycks som om du är i en läckande båt. Vet hur det känns att sitta med stora stygga vargen dreglande utanför tröskeln. Därtill har man sitt samvete…. Vi har ju båda svamlat en del.

Vill du ha lite pratpersilja att krydda dig själv med inför natten? Stora nypor med salt har nog de andra redan bestämt sig för att ta oss med om vi säger något om vem som är skum just nu.

Eller förresten…. Om du inte är varulv så är du ängel. För ingen annan vågar gå ut så där hårt med tre namn. Så om du överlever natten utan ängelns beskydd så vet vi alla vad du är för en.

Samma sak gäller ju Binajis. Du har pekat ut tre misstänkta. Om du inte tänker servera dig till ulvarna på silverfat eller plötsligt vill vara med på offentligt harakiri så är du också vikt för rollen som antingen supersnälla änglagullet eller lurvas, vargkusinen med äkta fullmånegula ögon.

Ängel, ängel i staden här, säg mig vem som ärligast är!

Mirinda
0

Hoppsan så konstig texten blev här ovan! Har som sagt problem med min dator till och från. Vill bara kolla om det här ser normalt ut när jag sänt iväg det. Sorry!

Sandra-B
0

Mirinda! Någon ulv är jag inte, som du själv säger i #99: "Varför skulle en ulv dra extra uppmärksamhet till att hon lägger den första lynchningsrösten på någon som är oskyldig?". Jag förstår inte heller din teori om att ulvarna skulle vilja kalasa på mig bara för att jag delgett mina teorier. Jag är knappast något direkt hot mot dem! Först och främst; teorin jag hade mot juliino (må hon vila i frid) stämde inte. Slår vad om att ulvarna satt och skrattade gott åt mina teorier, åt att jag gick ut hårt och fick de flesta med mig. Varför skulle de vilja se mig död inatt - jag har ju, av misstag, hjälpt dem att komma ett steg närmare vinsten. För det andra tror jag inte att det spelar någon större roll vad jag gör eller säger längre, ingen bybo kommer att lita på mig, således utgör jag ingen direkt fara mot bestarna. Jag hade dock oroat mig mer för mig själv om jag hade varit dig, du pratar på bra mycket . Snart kommer du att säga något som gör ulvarna rädda och då riskerar du att bli serverad som en sista måltid.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

Naturligtvis vet jag att jag lever farligt. Men det är vi ju två om… om vi nu bortser från mina spekulationer om dig och Binajis. Vi har båda aktivt sett till att en oskyldig bybo blivit lynchad.

Men det jag inte blir klok på är om några sitter och flinar åt oss båda just nu. För som jag sade förut och bestämt hävdar är en oslagbar ulvmetod; att härska genom att söndra. Så hur osams ska vi bli?

Du har spekulerat om mig och jag om dig. Tänk om det är så att vi båda är oskyldiga? Tänk om vi var något på spåren, men missade på en person; Juliino. Då kanske den av oss som verkar mest lätt att lura har bäst chanser att klara sig.

Sen har vi våra tre doldisar; Chocopops, Svarttusch och Toffsen. När tänker de komma ut ur sina hus och visa sina ansikten? Vi får inte glömma bort dem. Kanske är de väldigt rädda bara? Men kan det vara så att någon/några av dem ligger i bakhåll för oss andra?

HumlanochJuvel är den som är allra hemligast. Om jag vore som du skulle jag visa mig ute. Vi är rädda allihop (tja…. inte för samma sak förstås). Men tänk på hur det gick för Texel!

Och näsr sist men inte minst; Pinku - du är känslosam och verkar väldigt upprörd väldigt fort ibland. Men jag vet inte riktigt var jag har dig.

Sist och allra mest vill jag gärna träffa dig, Binajis. Min inbjudan till imorgon gäller fortfarande. Ska vi fika med någon/några som vi litar på?

Mirinda
0

Ovanstående #106 var givetvis riktat till #105 Sandra-B.

Vill tillägga en sak. Du är bra på att använda det jag skrivit för att uppnå ett syfte. Du skriver:

Någon ulv är jag inte, som du själv säger i #99:
"Varför skulle en ulv dra extra uppmärksamhet till att hon lägger den första lynchningsrösten på någon som är oskyldig?".

Det citatet handlade om Binajis, inte om dig. Jag tror att vi ska hålla isär det. För du är allt annat än klantig Sandra-B. Kanske är du för listig för ditt eget bästa?

Binajis är antingen attans klantig eller otroligt smart. Hon hade en gång en magkänsla för att vädra ulv som t o m slog gamla kloka tant Abicos. Så hennes magkänsla litar jag på. Och henne hoppade jag på långt innan jag sade något om eller det minsta tvivlade på dig, Sandra.

Nu skrämmer du mig mycket mer än någon annan i byn gör. Varför lindar du in ett hot om att ulvarna skulle vara intresserade av mig? Är det åter igen för att avleda uppmärksamheten från dig själv? 

Tänker låsa dörren mycket ordentligt ikväll. Och inga slingrande mjuka ord som kommer från en len mun ska få mig att glänta på den.,

Abico
0

Ikväll kommer jag inte kunna uppdatera er om läget, återkommer imorgon med ulvarnas eventuella helgoffer. Trevlig helg!

Hanna 

Abico
0

HumlanochJuvel har valt att hoppa ur leken så texel har kommit in igen och tagit över hennes roll.

Hanna 

Sandra-B
0

Ja du, Mirinda. Jag insåg inte att det rådde skilda "regler" för vem det gäller som är först att peka ut någon. Kanske är det så att du har rätt att jag och Binajis är ulvar, kanske är du själv också en i "flocken"? Vad skulle kunna vara smartare än att peka finger åt sina flockmedlemmar? Vem skulle misstänka den som gör det (eller den som blir utpekad av en varulv)? Här snackar vi taktik på hög nivå känner jag, kanske är vi så smarta? En sådan taktik skulle dock lika gärna kunna slå bakut så att det smäller om det. Skulle ulvarna verkligen ta en sådan chans? Jag lindar inte in något hot, jag tycker att jag skriver rätt ut att jag skulle vara mer rädd inatt om jag var dig, än om jag är mig. Jag är (än så länge i alla fall) fullständigt oskyldig för ulvarna. Det är mina grannar jag fruktar, det är de som är ute efter mig efter mitt fatala misstag med juliino. Jag försöker inte heller avleda någon uppmärksamhet. Jag skriver tydligt att jag inser att hela staden vill se mig död imorgon, att ingen i staden litar på mig. Hur är det att avleda uppmärksamhet?

**SMF 237 Sweet Dream's 

[texel]
0

Hallojsan gottfolk :)

Måste säga, när någon skriver något som kan anses misstänkande så är det antagligen inte det. Om man nu är ulv så är de mycket försiktiga med vad de skriver här, det är mycket speculerande som vänder ALLA imot en person som sedan får högaffeln i bröstet utan att de gjort något.. 
Så min taktik med att rösta på någon helt random funkar inte så bra då majoriteten redan bestämmt sig för vem som ska bort.

Mirinda
0

Att härska genom att söndra… Jag upprepar det. För om det funkar en gång så kan det funka en gång till. Det tänker jag inte låta ulvarna lyckas med.

Och vänta nu! Jag har inte hävdat att Binajis är en ulv. Det var ju du som i #75 skrev sist om henne som misstänkt. Det var ju då du gick ut så hårt och jag undrade hur du kunde gå så hårt rakt på Juliino och Binajis.

Jag sitter och skämtar med Binajis och kallar henne virrpanna och skämtet är ju att jag stundtals är långt mer virrig än hon. Om du nu är så säker på att ulvarna är ute efter mig inatt så måste du ha ett skäl.

Du känner dig så klart säker på att ulvarna inte kommer att ta dig. Annars hade du som jag tidigare sa inte pekat ut tre misstänkta så tydligt. Inte om jag ska gå på den lilla erfarenhet jag har av denna lek.

Den största skillnaden på dig och mig är att du är en smart, erfaren och mycket skicklig varulvsspelare. Jag är nybörjare. Så vem skulle, under förutsättning att du ej är skyddad, vara mer av ett hot mot ulvarna:

En gröngöling eller en garvad spelare?

Jag vill inte träta mer, Sandra. Du och jag har något gemensamt i att vi kan lägga ut texten och måla upp olika scenarier. Vi har en analytisk förmåga båda två och Binajis funderade på om jag möjligen var ulv för att jag lät väldigt lik dig. Men som sagt; Binajis är antingen en virrpanna eller väldigt smart. Gillar henne gör jag i vilket fall som helst.

Dig fruktar och beundrar jag för din skicklighet i argumentation. Du kan få svart att se ut som vitt i en ögonblink. Är du ulv, så är jag nästan säkert död när morgonen gryr.

Mirinda
0

#111 Hej Texel! Tycker att det var kul att du fick en ny chans. Det var så gott som 100% mitt fel att du blev lynchad.Skäms

Jag tror inte att folk har bestämt sig på förhand. De allra flesta är bara så rädda att gå mot strömmen och sticka ut. En del är tysta, men är man inte alls med och säger minsta lilla blir man genast misstänkliggjord. Det har ju dubbeldrabbat dig.

Att göra som jag och prata sönder öronen på folk kan förstås också gå illa. Men det beror på hur gott minne man har och vad essensen i det man säger är.

Hoppas du kommer att synas och höras lite mer nu! Jag är nyfiken på dig och så hoppas jag att den nya person du blivit är en riktigt god och hjälpsam granne. Det behövs lite nya positiva krafter här i vår lilla stad.

Toffsen
0

Förlåt att jag inte har varit så aktiv!!!;) Men lovar iallafall att jag inte är ulv:)

Sandra-B
0

Välkommen tillbaka texel! Härligt att se dig, du har ju inte direkt varit långrandig de andra gångerna. Mirinda, jag har tolkat det som att du tycker att Binajis är misstänkt, är det inte så du har menat är det jag som missförstått det du skrivit. Visst, jag har spelat förr (för 3 år sedan). Du säger att jag är smart och skicklig, att jag är en garvad spelare. Trots det misstänks jag för att vara varulv. Du, gröngölingen, klarade dig utan så mycket som en skråma i förra byn, trots att din kropp då var besatt av mörka krafter. Jag undrar vem av oss som är den smarta spelaren? Jag hoppas för din egen skull att du inte gjort ditt livs största misstag genom att bjuda in Binajis till ditt hem imorgon. Om jag har rätt i några av mina spekulationer ligger du illa till då…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

#114 Vad bra att du dök upp Toffsen! Det är natt och den är ovanligt mörk och lång. Jag började oroa mig för att du råkat i dåligt sällskap.

Jag hoppas ditt hus är varmt och att du har mycket ljus omkring dig. Man måste försöka jaga iväg mörkret från trösklar och fönster.

Lås ordentligt om dig och öppna inte för någon förrän solen gått upp!Ängeln vakar över våra hus och skyddar den som behöver det bäst. Sov gott och dröm om bättre tider, lilla vän.

Mirinda
0

Sandra, jag blir faktiskt lite rörd av din stora oro för mig. Men tror du verkligen att ulvarna skulle gå i snaran genom att bekräfta att du har rätt i dina misstankar? Eller kan det vara så att de äntligen klantar till det, så jag får mina bekräftade? Jag har också skrivit vem jag misstror.

Men om min pålitligaste vän letar noga hittar hon säkert det som leder rätt, om jag inte finns mer när solen går upp.

Kanske har jag hittat ett korn (trots att jag hittills lynchat som en blind höna) Byborna behöver ju bara minnas vad vi sagt om någon av oss inte vaknar i morgon. Då ska de leta efter samstämmigheten och fråga tant Abico, om de kan hitta henne i den lilla undangömda skola hon arbetar i nu. Där lär hon de små att skilja på gott och ont. Hon vet att känna igen en varulv som är mätt. Kan tänkas ni ser någon som är kladdig om munnen?

Ulvarna kan inte känna sig säkra på att ta rätt bybo. Och hugger de i sten, får de några mycket farliga motståndare. 

Och det där med att vi andra skulle vilja lyncha dig…. Det skulle vi naturligtvis bara göra om vi fann en anledning - en anledning som inte är att röja dig och din skarpa iakttagelseförmåga ur vägen. Den anledningen kan bara de ludna ha.

Och som jag tidigare varit inne på; jag har dansat efter någon annans pipa lite väl ofta på sistone. Inte har jag lyckats peka på någon ulv, hur säker jag än känt mig. Skamligt och smärtsamt fel har jag haft i min förbannade godtrogenhet.

Nu drar jag täcket över huvudet och läser en lugnande dikt:

Ängeln

Det vandrar en ängel på jorden.

I mörkret sprider hon ljus.

Hon bär ett budskap bortom orden.

Hon vakar över ditt hus.

Toffsen
0

Precis vaknat efter en natt med lite sömn!! De är ju omöjligt att sova när man ligger och skakar av rädsla……. Fin dikt mirinda!!!!!!:):):)

Abico
0

Ängeln stod i sitt fönster och tittade ut i den mörka natten. Hon kände sig tung i hjärtat för trots att hon försökt skydda sin stad och sina grannar hade inte ens hennes krafter rått på mörkret som fångat dem alla. Hon kunde bara hoppas att denna natt skulle bli den som hon lyckades rädda ett liv. För sin inre syn kunde hon tydligt se hur ett svagt sken omgav det hus där hon valt att lägga sitt beskydd. Men det var inte från det hus som skriken kom. texel kunde nästa inte annat än skratta när hon såg ulvarna stå på hennes tröskel, det var nu helt tydligt att hon var oönskad i staden av såväl stadsbor och ulvar. Och skrattretande var det eftersom inga av hennes mördare lyckats få tag i det som de egentligen var ute efter. Stadsborna ville ha en ulv och ulvarna ville förmodligen allra helst ha tag i ängeln som sades finnas i staden. Och så fick de bara en vanlig stadsbo, hennes död var på så vis en besvikelse - för andra gången.

DET ÄR DAG

Vi väntar på att:

• Byborna ska välja vem som ska lynchas (varulvarna låtsas vara vanliga bybor och är även de med och röstar). Tänk på att en röst endast är giltig om namnet på deltagaren är fetmarkerat. Namn som inte är fetmarkerade antas bara vara spekulationer. (Om någon surfar via telefon eller av annan anledning inte kan fetmarkera texten – skriv ***RÖST*** framför namnet på deltagaren du röstar på. En röst kan ändras fram till och med satt deadline, eller fram tills alla deltagare har lagt en giltig röst. Skriv då ”Ändrar rösten från [namnet på den du först röstade på] till [namnet på den din nya röst hamnar på].

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch
  • Toffsen
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel ersatt med texel (bybo, varulvsoffer natt 3)
  • Mirinda
  • Binajis

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • Tre bybor

Hanna 

Mirinda
0

Åh nej Texel! Inte nu igen…. Livet är orättvist och jag önskar att jag hunnit lära känna dig. Men det viktigaste är att kämpa till den sista blodsdroppen runnit ur en.

Hoppet är det sista som överger oss, kära grannar.

Toffsen
0

Stackars dig Texel!!!!:( R.I.P!!!!!!……:(

[texel]
0

seriöst?!

Abico
0

15 min till deadline, missa inte det nu.

Hanna 

Chocopops
0

jag har svårt att spekulera och ingen annan har röstat :( men går efter hjärta och mage ***toffsen*** går min röst

Abico
1

Kom på att det stod att röstningen höll på till imorgon, tänkte att det skulle vara till idag men vi får väl köra på deadline imorgon 21 då som det står i inlägget. Sorry.

Hanna 

djurälskarenFlorentina
0

kan man anmäla sig nu?

för denna omgången eller nästa?

Mirinda
0

#125 Kära spelledaren kanske är intresserad av lite virrpannevispad gräddtårta?

Skämt å sido; det är lätt hänt att det blir lite fel. Man kan väl ändra sin röst ända fram till deadline, så om Chocopops kommer på andra tankar behöver hon väl bara skriva det?

Mirinda
0

Kära grannar!

Jag fick en dag till att leva. Det är jag så tacksam för att jag vill fira. Det har hänt så hemska saker här i vår lilla stad, så jag tycker vi ska samlas och försöka ha lite trevligt tillsammans.

Ni är alla välkomna på en liten fikastund vid bordet under den stora eken på torget. Kan det passa vid 15-tiden? Jag bjuder på gräddtårta med färsk frukt på. Den som har en termos att låna ut kan väl höra av sig till mig före kl 14? Har tydligen förlagt min på senaste marsvinsutställningen.

Hoppas ni vill komma och koppla av lite. Jag vill försöka reparera lite av skadorna på vår fina grannsämja. Vi brukar kunna hålla ihop så bra. Lite gott fika och lite avspänd samvaro tycker jag vi kan behöva allihop.

djurälskarenFlorentina
0

Kan någon svara på min fråga?!?!?!?

ivrigs
1

Det är så tråååååkigt att vara död!

juliino
0

#130 instämmer

Sandra-B
0

Men vad är det som pågår, texel kommer tillbaka och försvinner lika snabbt igen!? Varför vill ulvarna ha bort henne, vad har hon hunnit göra som de är rädda för? Mirinda! Jag kommer gärna på din fikastund vid eken i eftermiddag. Hittade min termos dessutom, vill du att jag ska komma över med den på en gång? Tycker att det är ett bra initiativ av dig, Mirinda. Vi behöver samlas för att, som du säger, reparera lite av skadorna som uppstått. Vi kan nog behöva ta ett ordentligt snack också, allihopa, angående vem som är vem… Snälla, rara texel - jag hoppas att du finns med oss i anden denna eftermiddag och att du guidar oss på rätt väg under lynchningen senare idag!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

#129 Det står i trådstarten att denna tråd enbart är till för leken, finns en länk till tråden för frågor och svar där. Jag har svarar på din fråga, både i tråden för frågor och svar samt i den helt nya tråden du startade.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

#127 - Jag trodde verkligen att ni var tankeläsare och förstod hur jag menade ;) Lite besviken faktiskt… Självklart kan man ändra sin röst hur många gånger som helst innan deadline.

Hanna 

Mirinda
0

#132 Vad kul att du vill komma.

Var tvungen att rusa iväg för att sonen skulle hoppa in i en trolla-fram marsvins-match på trolleriskolan. Det hade blivit VO annars. Tur att du har en extra termos. Kaffebryggaren stod på när sonen och jag sprang iväg.

Gräddtårtan är serverad. Solen skiner. Kom mina kära grannar, så ska vi se om vi kan få skratta lite denna så allvarstyngda helg!

Sandra-B
0

Jag blev också lite försenad, fick syster och syskonbarn på besök. Kommer alldeles snart, ska bara hämta termosen.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

Ja, vad bra! Har du sett till de andra?

Sandra-B
0

Nej, de verkar lysa med sin frånvaro. Kan det vara så att de inte vågar visa sig ute i vårt sällskap…?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

#138 Sitter och känner mig lite nedslagen för att min polarinna Binajis inte hört av sig. Tror du hon är sur på mig?

Svarttusch
0

Nu är jag tillbaka, har haft fullt upp hela helgen med en flytt.

stackars kära texel :( Vi måste stoppa dessa ulvar genast innan fler av våra nära dör :(

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
0

Svarttusch och Pinku! Nu var det länge sen jag såg till er. Det finns massor av tårta kvar. Det vore kul om ni kom hit, för Sandra och jag orkar inte äta upp allt själva. Kan tala om att jag har växthusodlade jorgubbar på tårtan. Mums!

Och du Toffsen, som tyckte om Ängladikten, vill inte du komma och sitta en stund här i solskenet? Luften är frisk och kaffet är gott. Vi behöver lugna oss lite efter den natt som gick. Då trodde jag att hjärtat skulle stanna av skräck så fort jag hörde minsta ljud utanför. Hade jag änglavakt eller bara tur? Ängeln kanske också tyckte om min dikt.

Eller är det så att jag är ute i ogjort väder som tror att ni ska våga sitta ute och fika? Chocopops, du som är så tuff! Inte gör du väl Toffsen något ont här ute vid vårt fina fikabord, även om du för tillfället har din röst lagd på henne? Du trodde väl att det var bråttom?

Och du, snurrsöta Binajis; vad ska vi göra sen? Jag vill få den hätska lynchstämningen under kontroll. För rädslan kan få vem som helst att springa vilse. Låt oss sträcka ut handen mot åtminstone någon i byn, som vi tror att vi kan lita på! Varför ska du misstro några av de andra och även mig? Vore jag luden skulle jag ha satt tänderna i den smartaste av er för länge sen.

Men kanske sitter någon ute i skogsbrynet och spanar på vårt bord?Vem är det som gömmer sig i skuggorna?

Mirinda
0

#140 Åh, förlåt - jag såg dig inte först. Var inte blygsam. Tårtan räcker åt alla. Har du flyttat? Jag hoppas att du slapp bo det där huset på norrsidan där ivrigs sade att det stank. De måste göra något åt ventilationen där. Hon trodde ju att det bodde ulvar därborta.

Visst ska vi försöka utröna vilka av våra grannar som seglar under falsk flagg. Har du några idéer?

Toffsen
0

Finns de fortfarande tårta kvar är väldigt sugen!!:)

Mirinda
0

# Jajamensan! Ta den här biten! Då får du de största jordgubbarna. Gillar du kaffe? Kanske vill du hellre ha lite saft?

Toffsen
0

#124 tror du verkligen att jag är ulv?? Jag lovar iallafall att jag inte är de;) Eller kanske de är så att du är ulv och försöker få dem andra med dig för att du tror att jag är ängel. Om du är varulv och tror de så kan jag lova att jag inte är ängel med:) är en helt vanlig och rädd bybo…!:)

Toffsen
0

#144 tack så jätte mycket:) älskar jordgubbar!! Jag tar nog helst saft!!:)

pinku
0

Hej allihop! Vad trevligt med tårta! Men är det bara jag som tycker det känns olustigt att sitta här och fika, när tre av oss är kallblodiga mördare? Och resten av oss tillsammans med dessa har lynchat oskyldiga personer?

Sandra-B
0

Oh vilken god tårta Mirinda, tack för den här trevliga fikastunden mitt i allt elände i vår lilla stad!

Men varför kom inte alla? Är det för att de är rädda eller för att de inte orkar äta någonting mer efter att ha kalasat på stackars texel inatt?

Jag vet dock inte om jag blev klokare på någonting här idag, det känns inte som om jag vill misstänka dig längre Mirinda, men det brukar ju sägas att man ska hålla sina vänner nära men sina fiender ännu närmare… Men efter den här trevliga eftermiddagen kan det väl inte vara så att du bara väntar på att sätta tänderna i någon av oss?

Vi har mindre än tre timmar på oss att välja ut den bybo vi inte litar på, jag vill inte vara med! Två gånger har vi dödat oskyldiga grannar, det får bara inte hända igen. Men vem kan man lite på förutom sig själv? Vet varken ut eller in känns det som… Snälla någon, hjälp mig/oss att fatta rätt beslut idag!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Toffsen
0

Tårtan var jätte god Mirinda!!:) har du bakat den själv??;)

Mirinda
0

#149 Ja, det är en gammal favorit. Vad jag tror om dig törs jag inte säga högt. Då råkar någon av oss illa ut. För som Pinku säger; vi kan ha sällskap av såna grannar som vi inte vill ska komma oss allt för nära.

Men jag saknar några av er. Chocopops! Har du försvunnit från vår lilla stad? Har du inget svar på Toffsens fråga? Vi vill gärna höra vad du tror om situationen i vår stad.

Sandra, man måste helt enkelt välja vem man litar på. Har grubblat och grubblat….

Binajis! Jag är verkligen besviken. Du lyser med din frånvaro och dig bjöd jag först av alla.

Nu måste jag hem och laga mat åt min lilla familj. Kanske kan vi höras av lite senare? Jag vill inte döma någon ohörd. Det är inte läge att ligga lågt allt för länge i byn. Vi är inte många kvar och de som inte har rent mjöl i påsen kan inte längre gömma sig i mängden.

Svarttusch
0

Det är svårt att veta vem man ska rösta på. Sist så röstade jag efter magkänslan och fick istället höra att jag själv är en ulv. Men jag funderar jag… Om Sandra-b varit en ulv hade jag antagligen blivit mördad kvällen efter om jag var någon på spåren. Kanske var min magkänsla dålig? Kanske hade jag fel?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Sandra-B
0

#151 Ja, din magkänsla var inte rätt den gången, men det var å andra sidan inte min heller eller de flestas… Vad har de som fallit offer för ulvarna sagt egentligen? Ha de varit något på spåren? Jag måste ta en stund i lugn och ro i mitt lilla hus och gå genom de fakta vi har, inga spekulationer eller egna teorier utan bara ren och skär fakta. Detta är verkligen vår i princip sista chans att lyckas fånga en av bestarna, gör vi fel val har vi troligen beseglat hela stadens öde…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Binajis
0

Här är jag. Har legat sjuk och inte kunnat göra annat än att stanna i sängen. Hade så gärna varit med på eran fikastund i solskenet, blir lite sårad över att ingen kom och knackade på min dörr under dagen. Är man fortfarande misstänksam mot mig, så pass att ni inte kan komma och kolla till en granne som inte visat sig ute på ett tag? Det smärtar mig. Jag blir också ledsen över att texel inte längre finns med oss, än en gång. Har dåligt samvete att under mina nattimmar som svamlande sjukling vid tillfällen önskade att varuvlarna skulle komma till min dörr och låta mig bli kvitt min smärta. En önskan som jag snabbt tar tillbaka, jag har mitt liv kärt och vill bara hitta otygen och ta dom av daga.

Nu när jag är vid mitt sinnes fulla bruk ska jag lyssna till det skvaller som går i byn och fundera på vem som kan vara ulv. Vem som ska få min röst ikväll.

Mirinda
0

# Det klarnar…. Men det ligger en del dimslöjor kvar, som skymmer sikten.

Svarttusch; du har blivit anklagad av lite olika personer. Tror du att någon av dem håller fast vid sin misstro? Det verkar som om du själv har börjat tänka om. Det har jag också. Men jag är livrädd för att leda mina goda grannar årt fel håll. Vi får se om Sandra kommer med något förslag och om de frånvarande blir närvarande.

Att tänka fritt är bra - att tänka rätt är bättre. Själv tänker jag med hjärtat och se hur det har gått hittills. Om vi ändå haft vår siare kvar!

pinku
3

Jag misstänker starkt mirinda. Mycket snack om ängeln där, jag tror att hon vill få oss att tro att hon är ängeln, men jag känner lukten av ulv…

Mirinda
0

#155 Kasta inte sten på budbäraren…

Binajis; jag väntar och hoppas att min intuition inte kommer att svika mig!

Toffsen
0

Sitter nu och grubblar över vem som kan tänkas vara varulv…. Det är några som jag misstänker mer och några mindre…. Svår beslut är de.. Anja jag får nog tänka några min till….

Mirinda
0

Förresten Pnku - jag trodde att du var ängeln Skrattande

Här är man eventuellt ute och cyklar igen.

Vad tror du Sandra? Har du tänkt klart?

För sista gången, Binajis… Rädda ditt skinn om du har den allra minsta självbevarelsedrift!

Och Chocopops, du tycks inte vilja visa dig!

Toffsen
0

Aja*:)

Binajis
0

#158 Rädda mitt skinn? Hur? Vad har jag missat?? Virrpanna deluxe, jag skyller på att jag kanske inte är fullt återställd.

Jag röstar på Svarttusch. Bad feeling about her, tycker hennes klagosånger klingar falskt.

Svarttusch
0

Bara ett par minuter kvar och någon måste ju rösta. Jag väljer att rösta på Mirinda.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Sandra-B
0

Jag sitter och funderar för fullt, de två jag kommer fram till att sticker ut mest är du och jag Mirinda…

Har ingen aning om vad jag ska hitta på!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

# Röstar på min främsta varulvskandidat ända sen flera dagar tillbaka Svarttusch

Mirinda
0

# Jag tror på dig Sandra

Toffsen
0

Vill helst inte rösta på någon….. Men de måste man ju så jag lägger min röst på… ***röst*** Svarttusch

Sandra-B
0

Svartusch får även min röst.

**SMF 237 Sweet Dream's 

pinku
0

Och missade röstningen som en klant. Men jag hade lagt min röst på mirinda, även fast det inte hade gjort någon skillnad nu

Abico
0

Dags för ännu en hängning i den lilla staden. Men publiken som kommit för att bevittna avrättningen av sin första ulv hade minskat sedan förra gången. Tre sluga ulvar stod där i publiken bland sina grannar och såg triumferande på medan ännu en av deras motståndare föll mot sin död. Snart, mycket snart, skulle de ha hela staden i sina klor - om inte den där förargliga ängeln som de ännu inte fått tag i lyckades skydda rätt person till natten.

Besviket och oroligt löstes folkmassan upp och vände ryggen åt Svarttuschs livlösa kropp. Det skulle bli svårt att sova den här natten.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att:

Deadline för att skicka PM med beslut till mig är imorgon klockan 21:00. Skulle allas besked vara skickade till mig tidigare kan leken gå vidare tidigare.

OM YTTERLIGARE EN BYBO ELLER ÄNGELN DÖR INATT SÅ VINNER VARULVARNA. ALLT HÄNGER PÅ ATT ÄNGELN LYCKAS SKYDDA RÄTT PERSON.

Deltagare omgång 2.2

• Sandra-B
  • Svarttusch (bybo, lynchningsoffer dag 3)
  • Toffsen
  • pinku
  • Chocopops
  • HumlanochJuvel ersatt med texel (bybo, varulvsoffer natt 3)
  • Mirinda
  • Binajis

Rollerna:

• Två varulvar
  • En varulvsdemon
  • En ängel
  • Två bybor

Hanna 

Mirinda
0

Åh, Svarttusch! Varför pekade du på mig? Nu har det hänt igen. Jag är förkrossad.

Nu ulvar har ni segervittring. Men vi som följer ljuset, som är vårt hopp långt därborta i slutet av tunneln; vi kommer att bekämpa ondskan tills den sista blodsdroppen runnit ur oss. Allt annat vore ett svek mot alla de oskyldiga som fått sätta livet till.

Nu ängeln ber jag en bön för dig. Du måste tänka dig noga för i natt.

Alea jacta est (Tärningen är kastad)

Sandra-B
0

Men vad är det som händer?! Vad är det för fel på oss bybor?! Varför lyckas vi inte att peka ut de skyldiga…?

Den enda chansen vi har är att ängeln lyckas inatt. Inte kan vi väl låta de onda bestarna vinna en by till? Denna gång måste vi vara starkare och klokare än byborna i den förra byn, vi måste stå enade, vi måste hålla varandra under uppsikt och du, kära ängel, du måste välja att skydda rätt person denna långa, mörka natt.

Jag är så ledsen för din skull Svarttusch, för vår skull som en stad. Varför blir det så här hela tiden…? Vilka är våra "vänner" som just nu sitter och viskar om hur de ska gå tillväga för att lyckas?

**SMF 237 Sweet Dream's 

pinku
1

R.I.P svarttusch!!! Gråter

Vårt enda hopp står nu till ängeln… Läget känns hopplöst, men vi måste kämpa vidare!

Mirinda
0

Nu ska vi inte diskutera vems felet är, Sandra. Tragiskt är bara förnamnet på hur en enda misstanke mot en kan göra en avog. När sen rösterna ramlar in får man panik och missar kanske det uppenbara.

Några misstänkte Svarttusch på ett ganska tidigt stadium. Binajis var en annan som misstänkliggjordes. Jag fick ett par röster idag. Den enda som har röstat på dig var Svarttusch…

Jag skrev att jag tror på dig. Vem tror på mig? Och vem trodde innerst inne på Svartusch? Gjorde fler än jag fel val i sista sekunden?

Kan inte begripa varför vi inte fick för oss att lyncha Chocopops. När Texel var frånvarande gjorde vi processen kort med henne. Varför denna skillnad?

Ulvarna är smarta men fega små kreatur. Nu har de duperat oss ända tills de är lika många som vi. Nu behöver de inte smyga mer. Jag kan lika gärna lämna dörren öppen.

Det enda jag önskar är att ängeln slipper ha dåligt samvete när sanningen uppdagas och att Saphiras ande ger den insikt som bara en siare kan.

Binajis
0

Nu vill jag svära, men det får man inte… inombords följer en hel radda fula ord. Jag vet att vi ska hålla modet uppe men för mig känns byn förlorad nu. Tusan också, jag var säker på att Svarttusch var en varulv! De ska äta inatt igen och jag känner mig räddare än någonsin. Vågar inte gå ut med några misstankar, skräcken över att bli ulvmat är för stor. Känner mig dessutom grundlurad för jag inser ju att jag har samtalat direkt med mördarna i byn och kan inte förstå att jag inte haft rätt magkänsla en enda gång. Eller rätt och rätt, det är ju knappt att den infunnit sig alls… Rynkar på näsan

Mirinda
0

# Det där med magkänslan kan vi ju ta varann i hand på. Ledsen att jag inte sökte upp dig, när du låg sjuk. Men här i vår krympande skara är det lätt att bli paranoid.

Känner mig nedslagen för nattens utfall är väl som dragningen i ett tombola. Vem satsar rätt? Ängeln eller ulvarna?

Jag frågade här ovan vem som tror på mig? Svaret är rätt givet. Ingen alls vid det här laget. Eller…

Binajis, om du orkar och vill ge mig en chans; läs igenom tråden. Fundera på vem som styrde och när. Leta efter en skicklig person (nja - inte yours truly alltså). Vem gömmer sig bäst i skuggorna och vem bländar andra med sitt sken?

Du är förbanne mig inte ett dugg virrig. Jag ville bara testa om det gick att lita på dig. Nu har jag kommit fram till ett svar.

Sandra-B
0

Mirinda; jag tror inte att vi behöver diskutera vems fel det är, tycker det är rätt tydligt - vi har (i princip) alla stor skuld i det som skett. Vi har låtit oss manipuleras av ulvarna, låtit de driva oss precis dit de vill och fått oss att agera på det vis som är bäst för dem, det vill säga att vi har vänt oss emot varandra och lynchat våra egna vänner och grannar…

Jag är ledsen Mirinda, jag kan tyvärr inte säga att jag litar på dig - jag känner inte att jag kan lita på någon för tillfället, inte ens på mig själv… Jag har så dåligt samvete i att jag var så drivande i lynchningen av juliino - om jag bara inte hade gått ut så hårt hade hon kanske fortfarande levt, om jag inte hade varit så säker hade kanske inte vår lilla stad befunnit sig i detta utsatta läge, om jag inte…

Angående skillnaden mellan texel och Chocopops tror jag att det har att göra med misstaget vi gjorde med texel, att vi inte hr vågat ge oss på ytterligare en granne under samma premisser, av samma orsak med tanke på vilket misstag det visade sig vara med texel.

Binajis; så tråkigt att du blev sjuk när vi skulle träffas och fika lite. Jag hoppas att du mår bättre nu i alla fall.

Ganska exakt tre timmar kvar nu, tre långa timmar tills vi får veta om ängeln lyckats med att beskydda vår stad denna gång, tre timmar tills vi får veta om vi har den minsta chans kvar att övervinna hotet fån bestarna eller om vår fina lilla stad är förlorad för alltid.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Toffsen
0

Nej inte nu igen!!! Vila i frid svarttusch..:( fattar inte hur vi bybor kan va så korkade att vi inte äns har lyckats döda en enda varulv. Hur svårt kan de va? Väldigt svårt verkar de som…. Och till er varulvar.. ni spelar bra. Så de gör ju de hela lite svårare!!!!;( Och till dig ängeln försök att skydda rätt person inatt. Förstår att de inte är lätt….Men försök!!!!!!!!!!:)

Denna kommentar har tagits bort.
Toffsen
0

Och chocopops nu får du faktiskt ta och säga något:) va länge sen du hörde av dig!!!;)

Mirinda
0

Jaha; då är det bara att vänta… Dörren står öppen här hos mig. Har lagt ner planerna på att avslöja ulvar. Hittills har jag gjort mer skada än nytta. Men ett ansikte kommer jag att känna igen om de snart är här…

Hoppas du lyckas den här gången, kära Ängel!

Chocopops
0

vågar mig inte ut sitter inkrupen i min garderob å bara hoppas att ulvarna inte ska hitta mig här, vågar inte tända några ljus i stugan utan har bara ett lotter ljus i min garderob, smiter ut på dan för att lagra mat så jag klarar mig, känner mig rätt trygg här inne för stunden i alla fall, men vetskapen om att ulvarna ska äta snart vågar jag inte ens äta på mina stackars skorpor :(

Abico
0

Natten var här, Sandra-B, pinku och Binajis slöt upp som inför så många nätter tidigare. Skillnaden ikväll var att utgången var avgörande för allt. Efter den här natten fanns det inget och ingen som kunde stoppa dem och deras frihet att leva öppet i staden - i sina riktiga skepnader. Det vill säga, om inte ängeln lyckades skydda deras tilltänkta offer.

Men i sitt hus satt Toffsen och vägde fram och tillbaka, hon hade misslyckats tidigare i sin roll att rädda byn. Misslyckats och misslyckats förresten. Var det verkligen upp till henne? Nog måtte varje person tänka på sig själv i dessa tider, skydda sitt eget skinn. Hon kunde inte klandras för att andra inte varit försiktiga nog. Visst var det så? Trots allt hade hon klarat sig själv så här långt, och hon tänkte inte riskera någonting den här natten heller. Hon mumlade ett par besvärjande ord över sig själv och svalde hårt. Hon hade verkligen försökt, men staden var förlorad - här fanns ingen framtid, inte för vanliga dödliga åtminstone. Med en liten kappsäck, som rymde det enda av värde hon hade, på armen och en mörk sjal runt huvudet skyndade hon ut i natten. Bort från den förbannade staden och mot ett nytt liv.

Bakom sig kunde Toffsen höra skriket från en av sina tidigare grannar. Chocopops hade blivit ulvarnas middag denna natt, denna sista natt. Så snart skriket slutat eka mellan husväggarna steg ljudet av kusliga ylanden upp istället. Mitt på torget stod de tre ulvarna; Sandra-B, pinku och Binajis och meddelade de återstående stadsborna att spelet var slut. Ulvarna hade segrat!

Mycket skickligt spelat av er ulvar måste jag säga, grattis!

Hanna 

Binajis
2

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL!

Oskyldig

Sandra-B
2

MOHAHAHA!! :-D

Gott jobbat Binajis och pinku, mina kära 'partners in crime'!! :-P

Vi lyckades vinna byn och klara oss alla tre, trots de misstankar som haglade över oss - speciellt över mig och Binajis :-)

Snyggt jobbat även av Toffsen, dig misstänkte vi inte som ängel. Vi trodde att den rollen innehölls av Mirinda.

Till texel; sorry att vi käkade upp dig igen, vi vågade bara inte ha dig kvar efter att ha lyckats få bort dig en gång. Du kändes som ett hot, den som verkligen skulle kunna avslöja hur det låg till.

**SMF 237 Sweet Dream's 

juliino
0

Var du Sandra-B varulvsdemon med? Var det därför du kunde gå så hårt ut när du lynchade mig för om du skulle bli lynchad skulle du kunna göra någon annan till varulv? Flört

Sandra-B
0

Jajamen! :-)

Det var ett taktiskt beslut av mig att bygga upp en (förhoppningsvis trovärdig) teori om två-tre deltagare och gå ut stenhårt med den. Att det var dig jag valde att anklaga var för att du höll dig borta en del, skrev lite fel och en del annat som jag hoppades att jag skulle kunna lyckas vända mot dig - vilket jag lyckades med.

Jag räknade med att bli bybornas lynchningsoffer dagen efter, men knde att det var okej att offra mig själv eftersom det innebar att en bybo blev varulv. Men av någon anledning, som jag fortfarande har svårt att förstå, vände sig den lilla staden istället mot Svarttusch vilket vi ulvar bara bygade och tackade för. Insåg i och med det att vår chans att klara oss ökade väldigt.

**SMF 237 Sweet Dream's 

juliino
0

#185 Misstänkte det. Nää nu tycker jag att ja har varit döö länge nog! När startar nästa omgång?

Sandra-B
0

Jag hoppas på att Saphira drar igång den under morgondagen :-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Svarttusch
0

Då hade ju min första magkänsla rätt! tusan också :P

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
0

Hatten av för skickligt dubbelspel, Sandra! Det som rörde till det för mig var att jag vacklade mellan att tro på dig och Binajis. Jag for som en attans pingisboll mellan er. Skrattande Snyggt!

Pinku - dig misstänkte jag först av alla - när du beklagade lite väl högljutt att siaren dött. Sen lyckade du kamoflera dig väl. 

Du fick ge mig för gammal ost Binajis. Flört Svaret på om det gick att lita på dig hade jag som sagt. Men du fintade mig länge hit och dit - roligaste replikväxlingarna… SkrattandeOch jag skulle finta dig, men rörde till det också. Lyckades inte få ut dig på tillräckligt hal is fort nog. Du parerade mina försök med bravur.

Man måste ge sig när man inser vilka starka motståndare man har.

Att Sandra var ulv eller ängel blev ju uppenbart rätt tidigt. Men vad ska en stackars bonnläpp till bybo göra när resten av byfånarna tiger?

Toffsen! Du är en stjärna på att hålla dig vid liv. Måtte vi hamna på samma sida igen.

pinku
0

Haha! Det var riktigt kul! Jag trodde aldrig att vi skulle klara oss alla tre!

ivrigs
1

Från min himmel kan jag bara konstatera att jag i alla fall hade ett rätt i ulvfrågan.. Säger ingenting mer…

Ses i nästa spelomgång!

Mirinda
0

#185 Du är en retoriker av rang. Och dessutom tycks vi tänka i samma banor.

Tidigt i leken satt jag här på min kammare och fattade misstankar om Juliino och Binajis. När du sen skrev inlägget med tre utpekade misstänkta fick jag vatten på min kvarn. Därför fällde vi juliino. Binajis har en räv bakom vardera örat… Så hon stod överst på min lista av misstänkta redan från början. Däremot förstod jag inte var du hittade det suspekta med Svartusch.

Jag grubblade länge över vår träta, som uppstod när jag hoppat på dig och berättat att du var min tredje misstänkta. Du kunde på ett otroligt skickligt sätt (tyckte jag i a f) ta mina teorier och spä på dem eller blanda in dina egna ord i mina och sen mjukt och nästan omärkligt styra mig åt det håll du ville. VÄRLDSKLASS!Glad

Att Svarttusch skrev en röst på mig, efter att Pinku redan uttryckt misstankar mot mig, fick mig att i sista sekunden göra det ödestigra valet att rösta på Svartusch istället för på Sandra. Jag var vid det laget 100% säker på att ni var på motsatta sidor i leken.

Jag spelar ett högt spel, för det är mer spännande så. Men utan en diskussionspartner i varulvsjakten var jag ensam och chanslös. Som jag ser det måste byborna (och särskilt siaren) vara otroligt skickliga på att skicka budskap mellan raderna till varann.

Förlåt att jag tagit upp så mycket plats i tråden. Jag delar gärna med mig nästa gång. Det är ju gissningarna, det försiktiga provocerandet och möjligheten att söka ledtrådar bakåt i tråden som är det som gör leken rolig.

SAMMANHÅLLNING är nyckelordet, vare sig man är bybo eller ulv.

Mirinda
0

Det är för tidigt på morgonen för rättstavning; ödesdigra heter det.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.