Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 903 ggr
Sandra-B
0

Varulvsleken omgång 2.4

Nu ska äntligen alla roller vara utskickade (har du anmält dig men inte fått ett PM så kontakta mig snarast!), har suttit med det i ganska exakt tre timmar nu, en fruktansvärt seg dator och saker (läs djur…) som kommit mellan har fått det att ta sin lilla tid.

Jag har beslutat att lägga in två nya roller och även ändra ängelns lite grann, är dags nu när vi är inne på fjärde omgången! ;-)

Ängeln kan nu besluta sig för att en gång under leken beskydda hela byn från varulvsattacker - men om det görs tar det verkligen all kraft och därför kan ängeln inte beskydda någon alls natten efter…

Paranoida siaren tror att denne är byns äkta siare men får alltid svaret att den som denne siar är en varulv…

Spionen, lekens enda neutrala roll (vilket innebär att den innehas samtidigts som man är varulv, varulvsdemon, siare, paranoid siare, ängel eller vanlig bybo). Spionen får varje natt ett PM från lekledaren med namnet på den person som varulvarna väljer att äta upp, som ängeln väljer att beskydda och som siaren väljer att sia - denne får dock inte veta mer än så…

Eventuella frågor ställs, som vanligt, antingen i PM till mig eller i frågetråden.

Inledningen kommer antingen senare ikväll (/natt) eller imorgon - måste göra några andra saker innan jag kan skriva ihop något, vilket tar för lång tid för att göra först i och med min dator…

Deadline är i alla fall imorgon (onsdag) klockan 21:00!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mirinda
1

Ta det lugnt, kära spelledare… Vi sitter inte i sjön.

Någon tycks ha slagit sitt trollspö över min dator, så jag är sprudlande glad över att äntligen kunna kommunicera med er andra igen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare