Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 563 ggr
Frida B
0

Hur mycket ska unge väga?

Hej! Undrar hur mycket en tre månaders marsvinsunge ska väga?Kollade igenom svinens papper häromdagen, och när vi fick Melvin var han ca tre månader och vägde 585 gram… Han hade även ett brutet ben och massa jack i öronen. Nu väger han nästan dubbelt så mycket, närmare bestämt 1040 gram :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

MammaHela
0

Mina vägde 412 resp 413 när de var 3 månader.

Igår vägde de 457 resp 475 och de blir 4 månader om en vecka.

Fridaaaa
0

Olika :)
Vet inte vad min Trazzel väger nu, han är ju 3 månader. Men kan skilja en del :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PiggieVille
0

Beror nog på gener och benstomme.

Jag har en på 468 och en på 612 gram och det skiljer 2 dagar på dem.

Ingen är varken tjock eller för tunn, bara precis lagom :)

Kan foder under uppväxt period spela roll kanske?

Den mindre fick gurka/hö och frön ( vet inte vad-frågade inte mer ingående) och den större är uppvuxen med alla möjliga sorters grönsaker, kornkross samt fri tillgång på hö.

Abico
0

Det är omöjligt att säga vad ett marsvin "ska" väga, det är precis som med människor att det är väldigt individuellt :)

Kullstorlek, rörelseyta, foder och arv är bara några saker som spelar in. Jag har fött upp två marsvin som var väldigt små vid födseln och som hade en ganska ointresserad mamma, dessa honor är än idag mindre än genomsnittet - men friska, glada och i bra hull ändå.

Hanna 

Bennesmarsvin
0

Er han fortsatt bare 3 måneder? I så fall er 1040 gram alt for mye.. :/

pinku
0

När Frank var tre månader vägde hon 647gram, medan Seven vägde 457 vid samma ålder. Ingen av dem är/var vare sig under- eller överviktiga, så det kan skilja ganska mycket ändå :)

Frida B
0

#5 han är 5 år nu, jag är mycket väl medvetet att marsvin på 3 månader inte ska väga tusen gram

tack för alla svar :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

Vägade Trazzel precis som är 3 månader gammal: 450 gram :) Och då är han inte överviktig :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.