Djuraffärer i Berlin
Flyttade till berlin för några veckor sedan och har hunnit besöka djuraffären några gånger. Valde en stooor affär som har det mesta av allt och så även djur. Blev där väldigt glatt överraskad över hur fint marsvinen hade det. Inte alls som i Svenska djuaffärer!
Djuren som var blandat unga och vuxna, kastrat med en flock honor och kastrerade hanar i flock (japp såg ut att fungera med hanar i flock tvärtemot vad jag alltid rått.)
De bodde stort och fitn och burarna var fulla med hus, hö, gångar, tunnlar etc etc. Marsvinen var aktiva på ett sätt jag ALDRIG sett hemma i svenska djuraffärer. En del låg o sov mitt i buren andra popcornskuttade, satt och åt osv. Precis som det ska vara meda ndra ord…
Ett annat stort plus var att personalen med uppsatta lappar lite överallt informerade dels om fördelen med kastrerade hanar ihop m honor och dels om vilket ansvar det är att skaffa djur. Det stod både om hur viktigt det är att en vuxen har ansvar, att dur inte är leksaker och att det måste finnas pengar om djuret blir sjukt etc. Upplyftande indeed!
Oj vad fint! Det där är något som de svenska djuraffärerna borde ta efter!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Wow! Så himla fint! :)
Vad heter djuraffären? :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Lucas Tierwelt heter den. De har även mysrullar, hängmattor mm till salu. Tror inte jag hittat det "hemma"
vad det värmer i hjärtat när man ser att det finns djuraffärer med lite vett i skallen, som faktiskt bryr sig om djuren och gör det så bra :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
wow säger jag bara!
skämmigt att sverige hänger lösare med djuraffärerna, vi som ska vara så himla duktiga på djur..
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Jättefint! Så borde alla tama marsvin få ha det!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Ja härligt att de visar hur det ska se ut. För det viktigaste är ju att köparna tar hand om sina marsvin på bästa sätt för i butiken ska de ju inte sitta länge.

Blir helt faschinerad över att det finns djuraffärer som faktiskt bryr sig om marsvinen på dethär sättet. Tycker det är så otroligt roligt att se! 
Jättefint! När jag var och hälsade på släkten i Polen för någon vecka sedan såg jag både och. En affär i närheten av mormor har liknande burar för kaniner och marsvin men en annan hade pytteburar med djur som var väääldigt mycket för små :( min morbror som köpt kanin i djuraffär ångrar sig och ska köpa nästa från en nyöppnad organisation/omplaceringshem för kaniner som försöker stoppa försäljning av djur i affär. Tydligen går dem in i affär och ringer polis eller något liknande när de ser för unga djur och polisen kan då antingen ge böter eller stänga ner om de inte bättrar sig och fatta jag rätt så tar organisationen med sig kaninerna då.
Vilken härlig känsla jag fick när jag såg bilderna, underbart!
Wow, himla roligt inlägg! Uppdatera gärna om du besöker fler djuraffärer i Berlin och berätta huruvida detta är normen!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Fantastiskt! :D

WOW!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
# Hittills har jag varit inne i två andra riktigt små djuraffärer. Den ena hade inga marsvin utan bara lite fiskar den andra hade marsvin när jag var där för ett år sen men höll nu på att stänga igen och hade flyttat/sålt alla djur. Men då frö ett år sen bodde marsvinen också i stora inhägnader. Minns dock inte lika fin inredning o bra information som i den här djuraffären.
åh vad sugen jag blev på att åka dit och titta! :-D
Häftiga bilder och va de borde trivas!!!!
// Birkis
TS, du vet inte var de får djuren ifrån? Grossister?