Dräktig, fet eller cystor??
Jag blir inte klok på om Fleur är dräktig smällfet eller om det är cystor men hon ser inte klok ut ;/ OM hon är dräktig så har hon bara gått 5 veckor ??
Men hon har alltså gått med hane? Nog borde hon inte kunna bli smällfet på 5-10 veckor? För jag antar att hon var i fin form när hon sattes med hane. Det är klart att det kan vara cystor ockå, med cystor sprattlar inte så inom ett par veckor bör du kunna veta bara genom att lägga handen på magen :)
Hanna
#3 problemet är att jag köpte henne för ca tre veckor sedan ;) Har inte en aning om när var eller hur hon blev parad!
Jag tycker inte heller att man blir smällfet av grönsaker och hö om man inte är en shetlandsponny…vilket hon uppenbarligen inte är ;)
Hon ser ju helt klart väldigt rund ut, fast marsvinsmagar har lurats förr ;) Hur känns hon om du lägger händerna mot "sidmagarna" och/eller med handen under magen?
#5 Jaaaa snyggt päronformad kan man säga…jag får jaga ifatt tanten hon är inte så samarbetsvillig än :/
Men då är hon säkert dräktig tror jag. Har hon vuxit sedan hon kom till dig?
Hanna
#7 Jaha, det är det hon har gjort och därför började jag bli misstänksam ;)
Hon ser minst sagt udda ut om magen. ;) Men du den svarta, måste väl också vara dräktig? Eller göder du dina med grädde? :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#9 Säg inte sååååå Sigrid kan inte vara dräktig är hon det så är det en av hennes söner som är pappa :( Nope ingen grädde här till grisarna ;)
Jag VILL inte ha fler kullar nu 
#10 Vaaa? Jag var bergis på att hon var dräktig ju. Vilka tjocksmockar du har! :D (Ska jag säga, CB ser ut att kunna byta gång till rullning vilken dag som helst nu. ;))
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#11 Faktum är att jag själv funderat på det, men hon hade samma figur efter att hon fått sista kullen ;) Tja då kan vi kanske bilda föreningen tjocka tanterna då med våra grisar ;)