Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 578 ggr
dragonstar
0

Marsvin och katter?

Är lite småsugen på marsvin i framtiden och har lite frågor.

Hur är detta med marsvin och katter? Går de att ha ihop?

och jättedum fråga men hur gammla blir marsvin ungefär?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[jadestone]
0

Du bör ju inte ha en bur som är öppen så katterna kan komma åt marsvinen. Jag har båda katter o narsvin och det fungerar bra. Katterna är inte så intresserade av marsvinen. Men det är ju olika från djur till djur. Det du bör tänka på om du skaffar marsvinen när dom är bebisar är det bra om du kanske inte låter katterna komma inärheten av buren för dom kan få in tassarna och skada marsvinen. '

Mina katter brukar vara nyfikna på bebisarna, så dom får inte vara i närheten när det finns smågrisar hemma.

marsvin brukar bli 5-8 år

dragonstar
0

Tack För svaret =)  Ja mina buskatter är innomhu hela tiden så de har inte fått jaga men har mycket lek och därmed jatinstinkt i sig.

Jag är en såndär jobbig djurälskare som inte kan bestämma mig vilket jr jag gillar mest och jag vandrar mellan olka sorter. Men 2 katter och en guldhamster har jag nu.

Funderar på om jag skulle ställa upp som djurhem eller likande.

godisgrisen
1

Jag har alltid haft katter och marsvin flera olika katter och massor av marsvin det har aldtig varit några problem. Det enda som jag brukar tänka på är att ha små ungar i burar som är täckta med galler men det är bara för att jag inte vill utmana ödet. Jag har vuxna marsvin i öppna burar där katterna lätt kan hoppa in men jag är helt säker på att mina katter inte skulle göra något dumt. Mina katter är ändå ute ibland och då tar de både möss och fåglar men de ser inte marsvinen som byten.

Jag tror tricket är att låta katterna titta ordentligt och på katters vis ta tid på sig att komma fram till vad marsvinen är för något. Marsvin luktar inte som deras normala byten och de är lite större än det som katter vanligtvis brukar ta om marsvinen dessutom inte är rädda för katterna och inte flyr som bytesddjur gör reagerar katter ofta med att inte jaga.

dragonstar
0

Låter som att det kan funka bra, om ma när berädd på att det ka ngå dåligt och har koll på situationene i början.

Fridaaaa
0

Jag har marsvin och katter. Fungerar kanon: Men man får ha en kattsäker bur eller ett rum där katterna inte kan komma in :)
Sedan aldrig lämna dem obevakade tillsammans :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dragonstar
0

#5 ja säker bur blir de då. Men blir inget marsvin nu.

Är tudent och reer mycket och har redan 2 katter och en guldhamster att antingen släpa med mig eller lämmna bort tillfälligt. =)

PiggieVille
0

stallkatterna vi har kommer hemdragandes med fullt utvecklade harungar och fullvuxna ekorrar :), så de litar jag inte på när det gäller marsvinen. Men givetvis så är alla olika individer

Fridaaaa
0

#7 Harar föds utvecklade :D
Ja ekorre har min ena katt tagit, ovanligt att dem gör det men min har lyckats. :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

martdat
1

jag har 6 katter. två marsvin o en kanin, alla samsas o får gå var de vill. katterna har aldrig rört marsvinen.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.