Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 1378 ggr
Tex&Tillman
0

Vad har hon för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp med vad det är för färg på min ena hona. Det är den långhåriga flickan på bilden. Hon har mörkröda ögon.

Tacksam för hjälp =)

Sanni
0

Vågar inte ge mig på hennes färg, men måste bara säga att dina marsvin är helt otroligt söta! Glad

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Tex&Tillman
0

En bild till =)

Tex&Tillman
0

Tack så mkt =D

Tex&Tillman
0

Och en till med min fjärde hona med =)

[PetzLinda]
0

Ser ut som en black/white i mina ögon ^^

Tex&Tillman
0

Svart är hon inte =)

[PetzLinda]
0

Då är hon antagligen mörkt chokladbrun(?). Blev själv lurad på det där när jag köpte en utav mina honor… Trodde hon var svart först men efter att ha jämfört med de tre andra marsvinen så blev det konstaterat att hon var mörkt mörkt chokladbrun…

Men bilder luras ofta om man inte har en extremt bra kamera med bra färgperspektiv ^^

Tex&Tillman
0

Jag tror tyvärr inte att hon är choklad heller då jag har två chokladpojkar här hemma och hon inte det minsta lik dem två.

När jag fick hem henne såg hon ut som en riktigt urblekt choklad, men på några veckor har hon bara blivit mörkare och mörkare. Det är ingen tydlig chokladfärg i henne längre.

Har lite funderingar på det där om zobel, men kan inget om den färgen/nyansen.

[PetzLinda]
0

Då är det lite svårt att se tyvärr, med tanke på färgkvalliteten på bilderna. Enklaste vore att någon som är bra på färger då kollar på henne!

Tex&Tillman
0

När jag köpte henne trodde jag att det var en dålig choklad färg på henne, men det har liksom ändrats och nu är hon mörkare, nästan lite granitgrå med kanske lite choklad inslag gömt där i. Därför jag är så fundersam.

Trodde ju jag köpte en choklad, så jag är en aning förbryllad.

Lyan
0

Tänkte precis fråga om hon hade mörknat när jag såg att du hade skrivit det så jag säger zobel :-) Jättefin är hon! Var kommer hon ifrån?

Tex&Tillman
0

Bilderna är tagna med en riktigt bra systemkamera så bättre bilder kan jag inte ta på henne.

Tack för dina svar iaf Glad

Tex&Tillman
0

Tack #11 =) Jag hittade henne i den enda bra djuraffären som finns här i Växjö =)

Lyan
0

#13 Oki :-) Jag vill jättegärna ha ett zobellånghår i framtiden! Har en zobelagouti texel men det blir inte samma effekt när hon är agouti

Tex&Tillman
0

Misstänkte att hon var en zobel, så tack för det svaret Glad Jag hoppas att hon blir riktigt långhårig, men tror dock att hon inte kommer bli det Rynkar på näsan Fast jag vet dock inte hur lång tid det tar för ett långhårsmarsvin att nå full längd.

Arinah
0

Funderar på om det kan vara zobel magpie med tanke på teckningen. Hur som helst är hon väldigt söt:-)

Tex&Tillman
0

Tack #16 Glad Tycker med hon är söt. Charmig är hon med. Mysig som bara den Glad

Lyan
0

#16 Nja, jag tycker att teckningen ser typiskt vitfläckig ut. Möjligen att hon har dolda röda fläckar (magpie), tex på höger skuldra men vitfläcksanlag är jag säker på att hon har

Tex&Tillman
0

Vad menas med vitfläcksanlag?

Lyan
0

Anlaget som ger vita fläckar helt enkelt :-)

Tex&Tillman
0

Ok! Zobel tillhör väl svartfärgsgruppen?

Lyan
0

#21 Japp, det gör det.

Fridaaaa
0

#13 Vilke djuraffär är det? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tex&Tillman
0

Tassar & Morrhår heter den. Har tur att det finns en så bra djuraffär här =) Går inte till någon annan. Dem har stora fina burar till alla djuren.

Tex&Tillman
0

Dem sa i affären att dem beställer marsvin från en person som köper utav uppfödare.

Fridaaaa
0

#24 Ok aldrig varit in där :) Men tänkt kolla in den när jag ska till växjö näst :)
Dock är skötselråden inte så korrekta som dem följer från roslagstull:
I alla fall var avelsdelen inte bra men kostdelen var OK :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.