Roliga & tråkiga nyheter
Det har hänt både roliga och tråkiga saker här. I morse gick min kära undulat Jeppe bort. Han har inte varit sjuk eller så utan dog av åldern (var 6 år gammal). Efter att ha haft 4 stycken så återstår nu bara en hona, Noppan. Det känns tråkigt att titta på henne och se att hon just nu verkar orolig. Hon är inte det minsta tam och har alltid varit helt ointresserad av människor. Hon var den första jag köpte och hon var så deprimerad att jag köpte en till illa kvickt. Hon kvittrade inte och satt nästan helt stilla. Så fort jag öppnade buren så försökte hon rymma(hon lyckades flera gånger). Jag är orolig att hon nu ska bli så igen. Av alla fyra hoppades jag att hon inte skulle bli kvar själv, för hennes skull.
Så till det roliga. Hag har tingat två marsvin av Marsvinshjälpen. Pojkarna heter George och Svartnos och de är så söta. Jag brukar blädra lite på sådana sidor och fastnade direkt för dem. Efter att ha funderat ett par dagar så tingade jag dem. Jag ska hämta dem när vi har varit på semester i slutet av juli. Å vad jag längtar.
Tröstkram till dig, men vad kul att du får tillökning!
Helena
Synd där med undurlaterna, men desto roligare med marsvinen. Dom var ju jättevackra :)
Hanna
Åh de där marsvinen såg jag förut, tyckte att de var så söta :)
- Mvh Emma

Nu har jag omplacerat min sista undulat. Jag såg en annons på internet om en som inte bor så långt ifrån mig som ville ha undulater. Efter att ha pratat med henne och försäkrat mig om att hon hade fler undulater redan så fick hon komma och titta. Hon ville ha henne och jag hoppas att hon får det bra. Hon hade fyra undulater innan så jag hoppas att hon kommer att tycka det är roligt att få bo med andra fåglar. Hon hade även två duvor tror jag. Hon var så lugn när jag skulle fånga henne, precis som om hon förstod. Hon har aldrig varit så lugn tidigare.
Jag är osäker på om jag gjorde rätt. Det skulle ju vara synd om henne om hon fick bo utan undulatkompisar hon kan ju leva ganska länge till. Samtidigt så är hon ju gammal och jag hoppas att det inte bli för stressigt för henne att komma till ny ägare, nytt hem och nya burkompisar. Hoppas de andra undulaterna är snälla mot henne.
Det känns tomt och lite konstigt att inte ha den stora buren här och höra deras glada kvittrande. Det är tur att jag har marsvinen, deras pratande gör att det inte känns så ensamt och tyst.

#5 - Hoppas det blir bra för den lilla tösen nu då. Du kan ju säkert få komma och hälsa på om du frågar den nya ägaren.
Hanna