Vad säger lagen
Om att ha marsvin boende i hönshus i egen bur högre upp än vad höns/ankor kommer åt dem. De har värmelampa över buren. Endast halm som bottenströ. Får endast havre att äta..
Inte mina marsvin *jag har inga alls* men vet en som har sina marsvin boendes så här.
Jag vill veta om det är tillåtet och var kan man läsa den paragrafen?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det är idiotiskt att ha det så.
Höns damm är inte bra för marsvinen och inte deras höga läte heller.
Det är ingen bra djurhållning av marsvin.
Har de över 0 grader i buren och runt om där, så ja borde vara lagligt men är idiotiskt och man tänker int på sina marsvin bästa :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker jag med och de vet vad jag tycker om det, även deras kaniner bor där men i egna burar. De har även duvor där som jag såg i somras då jag var dit kunde skita i kaninernas o marsvinens mat.
De skrapade inte bort duvskiten från duvornas boreden.
#2 Stackars djur. Det är inte bra för dem att få in hönsdammet som blir och sedan luktar ju höns tyvärr en del ganska snabbt. Nej dålig idé att ha i samma :/
Jag kan ej göra så mkt de vägrar ha dem inne i huset fast de har plats för det, de skyller på hunden jagar dem, de har ett allergiskt barn *som flyttade där ifrån för par år sedan och ej sätter sin fot där mer*, de har bara ursäkter.
Marsvinen får ej grönsaker de får endast c vitamin droppar enligt vad de säger..
Har gjort anmälan till länsstyrelsen men de gör inget..
#4 Stackarna :( Vitaminerna försvinner ju ur vattnet efter 30-60min så hjälper ju inget vidare:/
Vad kasst av dem! Diss till dem :/
du kanske har gjort det, men har du provat att ringa? ett mail är lättare att lägga åt sidan
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#6 Jag ringde..
Jag har inte riktigt all information här, men det låter som att marsvinen inte får hö? Då bryts flera paragrafer i L80. Även faktumet att maten i detta fall blivit förorenad av duvors avföring bryter mot L80. Slutligen måste man hålla djuren i en hygienisk miljö och jag tror inte att bara halm uppfyller det ändanmålet så bra?
Har marsvinen förresten något att gömma sig i/under? Om inte, är det ännu en paragraf som inte följs.
Jag kan ta upp vilka paragrafer jag talar om, ifall det är av intresse. Det kanske slår högre hos länsstyrelsen om man kan rada upp de faktiska föreskrifterna som bryts?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jo då hö får de..
De hade då i somras hus..
De försökte para 1 åriga honan som kan ha varit ngt äldre o vad jag vet ej haft ungar..
De hade kanin ungar i somras som de ej kunde se könet på, i o f kan inte jag heller se det på kaniner.
De har skaffat nya marsvin nu såg jag och misstänker det blir ungar 2013 vet ej åldern på de nya eller könet på dem då jag nu bara sett dem på bild.
Jag hade i alla fall inte velat vara marsvin där där min mat blir förorenat av duvbajs, lukten av hönsen och ankorna och från den ensama gås pojken.
Rummet bredvid hönsen så bor 3 hängbukssvin, ngra får som vintertid i mina ögon står trångt det var mkt därför jag oxå gjorde anmälan till länsstyrelsen som bara negligerade anmälan.
Marsvinen bor i hönshuset året om, de får inte sommartid komma ut i uteburar för få få äta gräs de bär inte in gräs åt dem heller.