3 marsvinsraser/färger du inte vill ha
Den andra tråden var gammal så tänkte göra en ny där man enbart skriver vilka marsvinsraser och/eller färger man inte skulle vilja ha 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle inte vilja ha:
**Färger:
**
Black (helfärgade, undantag för skinny)
Chocolate (helfärgade)
Golden (helfärgade, undantag för skinny)
**Raser:
**
Satin (på alla raser plus rasen)
Texel
Merino
Färger Teckningar:
Black/White (trots att jag har det)
Black/Golden
Black tan
Ras:
Alpaca
Sheltie
Rex
Färger Teckningar:
Roan
Lemonagouti
creamagouti
Ras:
Alpaca
Merino
Texel
#3 Haha, jättekul ju! Det där skulle mer eller mindre kunnat varit min favorit-lista. Byt ut lemonagouti mot orangeagouti så är det inte alls tokigt som en baskrivning av de finaste varianterna. ;) Tur att man tycker olika.
#4 Hehe ja där ser man.

Jag väljer oftast mina djur av en helt annan orsak än just färg och ras.
Mina djur har fått mig på fall av antingen deras ögon, typ något visst i blicken eller också något speciellt i huvudform m.m. Eller helt enkelt något personligt som "talat" till mig.
Så därför är det svårt att svara på just någon ras man inte skulle välja, för vips så innan man ens hunnit säga ordet marsvin så sitter man väl där med just den rasen man överhuvudet taget inte tänkt sig vilja ha. 
Marsvin 4-ever
.
Jag kan inte komma på tre raser/teckningar/färger som jag inte kan tänka mig ha. Det finns varianter jag föredrar mer än andra, men jag tvivlar på att det finns tre varianter jag verkligen inte kan tänka mig ha.
Det är bara lunkaryor jag kanske har lite svårt för, för att de kan se lite "toviga" ut med sin så lockiga päls. Men jag hade svårt för abysar innan jag fick min aby-liknande virvelflicka också(nu tycker jag att de är väldigt söta!), så jag tror det handlar mer om att man inte har träffat rätt marsvin bara, precis som #6 säger. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag kan tänka mig att ha alla varianter jag skrev ner och som jag sa har jag till och med en av dom. Jag tycker alla raser/färger/teckningar är fina på sina egna vis. Egentligen kan jag inte säga att dessa raser vill jag inte ha för jag är precis som ovan blir total kär i marsvin som har det. Jag sa att jag aldrig skulle ha en såndär tråkig self nonself. Idag har jag en self tre nonself. ;)
#6 Haha ja det är inte omöjligt. Jag ville inte ha skinny innan, och vips hade svärmor köpt 2 st till mig, nu är jag helkär i dom ;) ♥
De fulaste raserna i mina ögon är lätt:
Abessinier (eller virvel, ser ju i princip likadana ut)
Skinny
Namn på färger är jag inte så bra på.. men gillar inte mörkbruna/mörkgråa marsvin med svarta nosar och svart runt ögonen.
Vad jag absolut inte vill ha är
Skinny(har lite svårt för nakna djur över lag)
har oxa alltid sagt att jag inte vill ha några svintogrisar, men nu har jag 2 teddyblandingar o en ch-teddy.
#11 Hur menar du med svinogrisar? Tycker inte deras päls känns som det ^^,
Jag vill inte ha något marsvin som är helt långhårigt. Alltså något som behöver klippas, rullas eller borstas. Har två virvelpetar, det är lagom långt för mig ;)
Färger gillar jag alla ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Hur mycket jag än försöker kan jag inte komma på någon färg jag inte gillar. Kanske kan jag tycka att några färger eller teckningar är snyggare än andra men jag tycker inte att någon färg är tråkig eller ful.
Däremot kan jag lätt lista några raser som jag inte vill ha.
- Abessinier och virvelkorsningar är jag inte så förtjust i.
- CH teddy gillar jag inget vidare.
- Teddy och rex tycker jag är rätt trista. Fast om de har någon extra snygg färg kan jag ibland tycka att vissa är fina om de är trimmade och utställningsfixade.
Nä släthår ska det vara i alla färger och teckningar de slår allt liksom.
Jag skulle inte vilja ha: Färger: Någon agouti Himalaya Black/golden/white (lite tråkigt tycker jag! :-)) Raser: Skinny Någon långhårig med lockig päls ch Teddy
Färger: jag har lite svårt får djur med röda ögon, så oftast djur med ljusa pigment fångar inte mitt öga. (jag menar alltså på att de flesta ljusa har röda ögon inte att alla har
)
Raser: Skinny och Lh
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Färger/teckningar jag inte gillar:
* Black/Golden
* Black/Golden/White (undantag crested tort and white)
Raser jag inte gillar:
Finns ingen ras just nu som jag inte gillar. Fokuserar mest på dem jag älskar.
Gillar inte riktigt mörka färger, fast det finns några undantag. Gillar inte heller pftast långhåriga raser.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)