Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1530 ggr
goldcool
0

(S+H) intressekoll inne/utebur

Fr o m januari har jag bursnickarn´ i Liljedal större verkstad och tar tillfället och utvecklar =)

Prototyp (se bild)

http://liljedalskaniner.webs.com/burarsljes.htm

Byggsats innebur / utebur – ny modell, extra ytterväggar, takpapp m.m. som tillval.

Längd: 60 - 240cm / Lagom / Riktigt stor / Giga

Bredd: 40 – 400cm

Höjd: 40 – 240cm

stor valfrihet i storlek, mindre än 120-mått kan skickas som byggsats, riktigt stora burar levereras samfrakt

Trädstammar, trappor, gångar, fönster, måttanpassade hus, bodelar m.m.självklara tillbehör. Plastmatta i botten.

Extra gångar/tunnlar att koppla på burmodellen från annan bur, öppet fönster, rum, altan, innegård, balkong. Går att seriekoppla två eller fler burar till en enhet / gård om man vill. Tunnlarna i samma byggform som buren/voljär.

Jag gör en intressekoll då förfrågningar börjat droppa in ang. marsvinsburar, kattvoljärer, hönsgårdar m.m. och nu då större verkstadsutrymme finns ska planera hur man går vidare enligt efterfrågan. Du får gärna om du känner för det svara i denna tråd eller pm:a mig om du tycker denna typ avmarsvinburs-modell kan vara något av intresse? Eller kanske vill beställa under nästa år?

Även roligt om Du får lust att bygga själv! Pga dygnets 24h, småbarnsförälder, dubbelarbete m.m. så kommer jag ej lägga ut ritning, mera troligt att mitt dubbelarbete får ett slut. =)

Obs! Den halvcirkelformade stora burdörren saknas på bilden på prototypen.

Ungefärlig prisbild återkommer – för att vara stor – prisvärd!

Det kommer finnas gångar / tunnlar att serie-koppla till om man vill.

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

Tex&Tillman
0

Riktigt häftiga burar. Rena paradiset för kaniner =D

goldcool
0

#1 Tack så snällt. Bilden visar specifikt "kaninbur", kommer även byggas betydligt lägre med önskad bredd och längd anpassad för marsvinsmodell så den med lagom utrymme hemma kan beställa snygg, lagom bur för marsvin. Kollar intresset. =)

Frida B
0

vet du ungifär hur mycket det kommer att kosta?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

goldcool
0

#3  "…Ungefärlig prisbild återkommer – för att vara stor – prisvärd!"

Fem gånger så snygg för den som gillar stilen, och rymden.

Ska jag gissa två gånger så billig mot gängse sortiment zoo. Hobbytillverkning än så länge idag. Beror även på efterfrågan.

obs! denna typ-prototyp av marsvinsbur kommer ha inbyggda hyllor + säkra trappor, hus m.m.

goldcool
0

!För info, givetvis högre sidokanter för spånet på den färdiga slutliga modellen, detta är ju som sagt var bara prototyp än så länge. Tack för att ni spånar och spanar!

goldcool
0

putt  #3  prototyp-bur är relativt enkel för mig att såga ut och sätta ihop varför jag gärna gör ett par provexemplar till marsvin mot tillverkningskostnad + liten svettpeng. Ifall man är intresserad och bor i Linköping, Norrköping, Motala, Mjölby eller i närheten blir det allra enklast. Men å andra sidan har även tänkt att de ska kunna skickas så stockholmare + skåningar och ni andra bara att hojta. =)

Men snälla pm:a mig vid intresse!

goldcool
0

1½ timme till doppare-dan  (OT - jag vet!!)