Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1223 ggr
martah
0

Nu med marsvin!

Hej!

Vi har just fått hem två små marsvinspojkar och nu undrar jag hur ofta man får rengöra buren? Vi har en bur som är 100x60(?) och har spån i botten. Någon sa nämligen att man var tvungen rengöra varannan dag, men det låter väldigt ofta.

aliciia
0

2-3 ggr i veckan, jag har åxå köpt ett till marsvin idag =) Elvis heter han :D

martah
0

…och då är städa = att tömma spån och skura ur burbotten, eller?

aliciia
0

jaop

martah
0

Puh!

Trodde inte det var såå ofta. Hamstern får rent ca var 14:e dag, men då kissar hon förstås i sin badsand och där "skottar" vi ju oftare. Nåja, det är väl bara att bita ihop då…

aliciia
0

japp, men en hamter är ju ca 5ggr så liten :P

Abico
0

Om du skaffar en större bur så behöver du inte göra rent lika ofta :)

Hanna 

aliciia
0

Vad heter marsvinspöjkarna ?

TRASAN
0

jag städar två ggr i veckan till mina marsvin. men behövs set tidigare så självklart tre ggr i veckan ibland. ;))

martah
0

Grabbarna heter Stefan (efter en omtyckt lärare) och Bullen. Stefan är svart med en käck liten vit slinga mitt i mittbenan, Bullen är brun, grå och vit. De har lite mer päls än helt korthårig och är ca 9 v gamla enligt affären. …nu jagar de varann och kuttrar som duvor!!!

DianaG
0

Till mina marsvinskillar städar jag 2 ggr i veckan och då är det inte speciellt smutsigt i buren. Men det är väl kanske olika från marsvin till marsvin…

idipidi
0

Du märker ju när det känns smutsigt. Det är så olika beroende på hur mycket spån man har, vad de äter hur mycket de dricker och hur gamla de är. Det finns ingen anledning att hålla på och städa tre gånger i veckan om det känns rent i buren.

moalarsson99
0

du kan ju skaffa en toa till dom :) dom lär sig väldigt snabbt att använda den, och du kanske inte behöver städa den lika ofta Flört

Ilya
2

#12 Har du lagt märke till att tråden är 5 år gammal? TS kanske inte ens har kvar sina marsvin ;P

moalarsson99
0

#13 jag märkte det precis efter jag skrivit, hahaSkrattandeOskyldig