vart köper ni spån?
Jag köpte spån i butiken men märkte att en sån går åt på mindre än en månad, och det kostar ändå ganska mycket :( finns det större att köpa på olika zoo'n? vart köper ni erat? :)
Jag köper mitt spån hos granngården…en stor bal för 70-80 kr tror jag =) Räcker vääldigt länge för mina 2 chinchillor….mer prisvärt än de du köper hos zoo.
~mikkan
Får stor bale av min morfar ;) Annars köper jag en stor bale för 70kr på Börjes i Tingryd :) En stor bale räcker länge ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 då ska jag titta där tror jag :D tack för hjälpen :)
#2 synd att inte börjes finns där jag bor :( tack för hjälpen :)
Vi köper spån hos uppfödare :))
Vi köper vårt spån på Granngården, precis som #1! 75 kronor tror jag att det kostar här ute. På djuraffären kostar en påse som räcker till att fylla buren 1-2 gånger 33 kronor (100 kr/4 st). En spånbal är alltså mer prisvärd + att det är grövre och bättre kvalité på spånet! :)

Vi köper på Granngården och Dalvikskvarn, kostar 70:- ungefär och räcker betydligt längre än det spån vi först köpte på Djurmagazinet och tycker det är bättre kvalité :-)
#ska också börja köpa där nu, alla säger att det är så bra där :)
#6 ja jag köpte dethär på djurmagazinet också :I då ska jag prova granngården :D tack för tipset :)
I hästsportbutik utanför Eskilstuna, 80 kr/bal :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jag köper bale på Granngården för 79 kr. Räcker för mig till 2-2 1/2 rensningar. Har stora burar och snålar inte med spånen ;)
Vart bor du ? Sök på stallströ till häst så kanske du hittar nån som säljer stora spånbalar ?
#10 i gävle, inte så stort de :( men de ska jag prova söka :D tack för tipset :)
Granngården. Den stora balen.
#12 där ska ja nog prova köpa nästa gång :D tack för tipset :D
Även jag köper från Granngården, otroligt mkt billigare än djuraffären :) Jag köpte först småförpackningar från matvaruaffären, kostade runt 20 kr och räckte till en städning, nu köper jag från granngården för 79 kr (tror jag) och det räcker till bra mkt mer. Plus att när det är så billigt kan man lyxa till det med lite extra spån i buren ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#14 ja det är bra med mycke spån så man slipper snåla!! vet du ungifär hur länge det skulle räcka? om du har nån aning ;)
#15 Beror på hur många marsvin man har i buren, hur stor buren är och hur ofta man städar, så jättesvårt att säga.
#16 okej :D
Jag köper spån 25 kf för 79 på granngården och så har jag precis börjat med hampa 15 kg 119 kr på granngården till marsvinen eftersom en av nakenfisarna inte tål kutterspån så bra.
#15 Hos mig går det åt ca 2 stora spånbalar i månaden. Då har jag tre marsvin och 7 kaniner.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
# jaha :) då bord det räcka minst 1 månader till mina 2 marsvin ;)
#19 Hur stor är buren? 1 sådan bale räcker till mina 6 marsvin som bor i 120x50 2 burar och 1 som är 140x60 plus min innekanins bur på 120x60 över 1 månad, och jag städar 1 gång/vecka, med tjockt lager :)
Till enbart två marsvin borde den räcka ganska länge, beroende på hur stor buren är :) Den från granngården är på 25 kg, och de små paketen från affären är på 1 kg, så lätt räknat borde balen räcka till ca 20-25 byten beroende på hur mycket man tar :) (räknar på min bur som tar 1 litet paket för att fylla, 100*55 cm)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#20 #21
buren är 110x55, oj då borde de räcka ganska länge :)
tack :D