Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 4454 ggr
[LemonLime_]
0

Uppfödare kring Luleå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag bor i Luleå (flyttade hit tidigare i år) och undrar om det finns någon marsvins uppfödare i närheten eller någon djuraffär som har bra rykte? (Vet bara att djurmagasinet finns i Storheden)

Jag söker nog främst någon av satin,nonself, crested,satin crested eller Sheltie med halvlångt hår (pet, renrasigt behövs ej) Jag söker två och de behöver inte vara av samma ras men honor båda två. :3

Allt är inte riktigt bestämmt än men som alltid är det bra att kolla och höra runt (har funnit mycket om foder och bur via denna sida)

Mitt förra marsvin köpte jag på djuraffär (Skärholmen, Stockholm) och hon blev 7år (kan ses i den bifogade bilden, då hon sover ihop rullad på en kudde)  R.I.P Blomman

Linnet
0

Vi föder upp lite men bara pet-marsvin, väntar kullar framöver, blir väl virvelblandisar, släthår och ev nån rex och vi bor i Luleå.  Annars finns www.northernstars.n.nu och sen finns en uppfödare i Töre tror jag, men båda dom föder mest upp skinny, lakeland och lite rex.

[LemonLime_]
0

Tack så mycket för all information :3 Ska hålla utkik på din sida om du lägger upp några bilder på den kommande kullen. Pet marsvin är det jag söker och slät samt virvelblandning låter intressant.

Får se om nåt annat dyker upp.

Vet du något om hur, Djurmagasinet i Storheden, köper/får in sina marsvin och vilken ras eller mående de brukar ha?

Eulwen
0

Jag kommer att åka Sthlm-Luleå 1-2 feb så hittar du något här i trakten finns transportmöjligheter. :-) Lite mer att välja på då tänkte jag om det är nåt speciellt du letar efter, annars kan jag också rekommendera Northern Stars. Har köpt därifrån och fick ärlig och bra info och ett välskött och trevligt marsvin.

Eulwen
0

Satin kan bli svårt att hitta då allt fler väljer att sluta avla på dem pga satinsjukan.

Linnet
0

#2 Har en hona som ska få kull inom ett par veckor, så få se hur många det blir, har en som står på kö för två marsvin från den kullen. Men sen blir det fler kullar fast troligen inte förrän i februari. Vi fick en för tidigt född kull för 2 veckor sen, tre jättefina ungar, som tyvärr inte klarade sig. Dom vägde bara strax över 40 gram. Så det var synd.

fossingen
1

#0 Av reggade uppfödare finns det Groths uppfödning som har renrasiga jättefina marsvin, jag har själv från henne. http://www.kennelgroths.com/

#2 Djurmagazinet tar in helst av privata personer mer än grossister.

[LemonLime_]
0

#3 Oj oj, det blir värt att tänka på :3 Vilket erbjudande.

#4 Ah, då strycker jag nog satin från min lista för marsvinens skull.

#5 Jag ska hålla utkik på din hemsida. :3 De från kull 2 (2011) och kull 7 (2011) var extremt söta (Tycker det är fint när marsvin är tre/två färgade)

Oj vad synd :c Hoppas honan klarade sig iallafall.

(Just nu känns det mer troligt att jag skulle köpa mina marsvin lokalt så antingen båda från dig eller en + en från affär. Men vi får se, saker måste inhandlas/planneras och bur måste byggas först. ^^)

[LemonLime_]
0

#6 Tack så mycket :3

(#2) Ah, det låter bra, kanske kan ringa dem och se när det blir mer aktuellt.

fossingen
0

#8 Absolut :)

De flesta djuren kommer även från både reggade uppfödare och oreggade. Jo, så du kan ju bestämma dig vad du vill ha.

Skall senare själv ta kull på min rex och teddy så det blir ju släthår.

[jgroth]
1

Är jag som bor i Töre, såg att det fanns en länk till min hemsidan. Men du är välkommen att kontakta mig om du är intresserad. Har precis fått en supersöt rexkull där två hanar blir till salu framöver..

sedan har jag en virvel-lakelandhane och en släthårig lakeland till salu redan nu. (förutom ett gäng skinnys)  Jag kan även leverera till Luleå då jag är dit ofta..

www.kennelgroths.com

[jgroth]
1

Lakelandkillarna…

[LemonLime_]
0

Jag tror jag kommer inrikta mig på crested eventuelt sheltie/crested om det går att finna. Men det är ca 1 mån, max 2mån kvar innan inhandlingen av marsvin sker (men börjar förbereda saker redan nu som sagt)

Om någon ska upp till måttsund den 2feb som föder upp eller säljer/ska omplasera några honor av crested, sheltie (medel hår), sheltie/crest (föredrar flara färger och mönster) så kommentera eller PM mig :3

[LemonLime_]
0

Samt none-self och fler färgat släthår. :3

Linnet
0

Ja här kommer det väl släthår och virvel och senare släthår, ev. rex och virvel, två och trefärgade.

[LemonLime_]
0

#14 skulle tro at jag tingar en eller två hos dig :3 Men vet inte riktigt än när men kontaktar dig genom tele eller din hemsida då det blir aktuellt ^^