Giftfri färg?
Hej!
Jag har blivit lite sugen på att tatuera mig =P
Och eftersom jag älskar mina två underbara grisar så mycket så hade jag velat tatuera in deras tassavtryck =)
Är det någon som vet vilken sorts färg jag hade kunnat använda till att måla på undersidan av deras framtass och bara trycka på ett papper och sen tvätta bort?
Vanlig vattenfärg?
Vänliga hälsningar
Lottis
Jag har använt en vanlig stämpeldyna och sedan tvättat av tassen noga efteråt så inget bläck finns kvar. Har aldrig varit något problem och jag tycker att det blir finast resultat. Annars funkar nog vattenfärg med, sålänge man tvättar bort det ordentligt :)
Funderar också på att tatuera in ett par tassar, vid ankeln :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Hej. Okej, tack för tipset! Men är det svårt att få bort bläcket från lilla tassen sen?
Ah okej, kul att du tänkt samma sak =) Jag har dock inte kommit på var jag isf vill ha tassarna.

Vad roligt att fler har funderat på samma sak, har funderat på det ett tag men är fortfarande lite osäker =)
Finns giftfria stämpeldynor för barn. Ej vattenfasta men kan vara lite knöliga att få bort helt. Dock ingen fara då det kommer nötas bort från tassen ändå.
Gå bara till närmaste scrapbookingbutik och säg vad du ska göra så tar dom fram nått. De flesta stämpeldynorna nuförtiden är både gift och syrafria.
Det finns en gammal tråd om tasstatueringar! Ska se om jag hittar den, men däri tror jag det finns lite tips.
Hanna
Jag köpte en liten stämpeldyna på Panduro.
Men det var inte det lättaste att fixa små tassavtryck, haha. Stackars små fisgrisar..de fattar ju inte vad som händer =P
Men jag fick ett par avtryck som var helt okej. Jag vill inte plåga älsklingarna mer nu.
Tack för era tips!
Var det en VersaColor du köpte?
Kanske man kan använda soya, tusch eller pigment (pulver)?
Alternativt ta en bild och rita av eller scanna tassarna x3
Ja, det var en VersaColor.
VersaColor torkar inte utan värme så du vet! På panduro så rekommenderar jag att man köper en Distress Ink dyna då den är snabbtorkande men INTE vattenfast.
En riktigt bra dyna är Memento, dock aningen svårare att få bort. Men harmlös, till o med mina barn får använda mina. Även om dom kan se lite roliga ut i några dagar :P
Tusch ska man absolut inte använda. Starkt för små tassar och dessutom vattenfast och vanligen spritbaserat, soya kan ge uttorkad trampdyna om inte annat sönderslickad. Pigment skulle funka, men då kan man likaväl krossa lite kol och blanda med olja eller vatten (funkar nog med det mesta som är vått).
Om det är nånting jag KAN så är det stämpling och färger :)
Ah okej…det hade jag ingen aning om. Men den är väl inte farlig för de små tassarna? (VersaColor alltså)
#10 Tack, bra att veta ^^
Fast jag kände på avtrycken nu och de var torra. Kom på att när jag och min hade gift oss så använde vi VersaColor att stämpla på tackkorten och det torkade utan problem..