Jag saknar er
Igår lämnade ett av världen finaste marsvin min famn och tog sig till himlen. Piff vart sex år, nästan sju. Jag saknar honom något otroligt! <3
Jag kan inte fatta det, jag har haft honom så länge så det känns inte som om det är sant. När jag skaffade honom var han en vilde, ensam i sin bur och gnagde på gallret. Han behövde ett nytt hem, när jag gav honom en chans så visades det att han var världens finaste och bara behövde lite kärlek! Jag kommer ihåg när jag satt på golvet och fick honom i min famn, han stannade helt och satt så fint hos mig. Han har alltid fått mig att le när jag har varit som mest ledsen, han fick mig att känna mig mindre ensam.
Jag vill bara säga att man aldrig ska underskatta sina mest älskade utan ge dem all kärlek man har! Jag älskar er båda, min änglar som har lämnat mig detta år! Jag älskar er, vila i frid Nicke och Piff! <3
Min tredje yngsta ängel saknar er med, nu när han är ensam i buren. Lilla Måne är ungefär ett halvår gammalt och är en busig och lite nervös pojke, och nu när han blev ensam vill han knappt komma ut ur sitt hus. Jag kan hålla i honom när han är ute och då verkar han lite förvirrad men jag kan hålla på med honom och gosa. Jag undrar bara hur länge han kan vara ensam. Jag vet att jag måste skaffa honom en kompis, men det är så svårt i början. Jag ska se hur han mår i morgon, om han vill komma ut då. Jag vill ju inte att han ska lida i onödan, jag vill inte att han ska känna sig ensam. Ungefär hur länge kan ett marsvin vara utan kompis innan det blir för jobbigt för honom?
Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com
Åh, beklagar, styrkekramar ♥ :)
Min tur vände också idag, min lilla ögonsten somnade in, han har det så bra i Regnbågsbron
Tack så mycket, det värmer verkligen! Åh nej, jag beklagar jag med! Det är alltid lika hårt när det händer! :´( Ja dem har det bra nu! Styrkekramar! <3 :)
Beklagar, alltid tråkigt när de lämnar oss :(
Vila i frid Piff!
Tycker du ska försöka skaffa en ny kompis så snart som möjligt. En del marsvin blir väldigt deprimerade när de blir ensamma, men det är olika från individ till individ. Vet att det kan kännas jobbigt med ett nytt marsvin så fort, men man får försöka se till marsvinets bästa. Jag tror en liten unge skulle passa bäst.
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Vila i frid Piff och hoppas att du kommit till en äng full med maskrosblad!
Om du ska skaffa ett nytt marsvin är det nog bäst att du skaffar en unge!
Hälsningar önskar Wilma ( Jag) Luna och sally med marsvinen!
Hoppas ditt år2013 blir ett lyckat år!
Kolla in : Storahoppridskolan.n.nu
tack så mycket, ja det är aldrig lätt men han har det nog bra nu! :') Jag har märkt att han tar det hårt, han vet ju kanske inte vad som hänt.. han vart bara ensam helt plötsligt och nu pratar han ingenting mot vad han gjorde förut när han hade Piff. :( Jag visste inte riktigt vilken ålder men jag såg ett marsvin på nätet som var typ några veckor (ca 2) äldre än Måne, kan de vara jämngammla eller är det bättre med en som är yngre? Tack för svaren båda två! :)