Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1705 ggr
[Kamillah]
0

Akut hjälp i Örebro.

Akut!! :( Fick nyss nys om en tjej som skrev ett inlägg med bild på 2 jättefina marsvin (på bilddagboken) som hon skrev måste avlivas om hon inte hittar nytt hem åt dem. Har inte fått mer info om kön eller något än det enda jag vet är att hon bor i örebro, vad ska jag göra?! Någon som kan ta hand om dem så jag kan skriva det till henne så man kan få kontaktuppgifter?

[Kamillah]
0

Lite mer info: För bara 2 veckor sedan skrev hon i samma grupp hur söta de är osv. Och att hon hade köpt ett nytt marsvin som kompis till den hon redan hade. Så hon ska alltså avliva ett helt friskt marsvin hon bara köpte för 2 veckor sedan..

Handlar om en svart sheltie och en slät agouti med vita tecken

[Kamillah]
0

Och nu har inlägget tagits bort helt av henne, jag kommenterade endast vart hon kunde annonsera och få hjälp, och att jag kunde hjälpa henne om hon ville.. Är oroad över vad som kommer hända med dem nu.

juliino
0

Nej fy! Hade jag intee haft Ringorm hade jag kunnat ta dom gensat!

Hoppas någon kan ta dom så dom inte avlivas!

westblom
0

det verkar ju mysko måste jag sägaObestämd vore bra om du kunde få fram mer info som tex vad är det för kön?ålder?och är dom friska det tycker jag är bra att veta,

[Kamillah]
0

jag har skickat henne 2 meddelanden till nu på en äldre bild hon svarat på, hon är online men hon har inte svarat än.. hoppas verkligen hon gör det, bilden med text var endast uppe i typ 5 minuter..

[Kamillah]
0

Ska absolut försöka få all den faktan om hon svarar mig.

MarsvinsGrisen
0

Nått sånt får inte hända!! Hoppas du får tag i henne, finns ju alltid någon som kan ta han om dem!

Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com

[Kamillah]
0

"För jag inte vill att små ska få dom, jag vill kuna lita på ägaren.. Jag viill veta vem det är mm, Måste veta att dom har det bra! Jag fixar det häldre på egen hand, vi kanske måste alvia en av dom för den har canser,"

Det svaret fick jag nu om frågan på varför hon tog bort annonsen.
Det är en väldigt konstig förklaring enligt mig till att hon tog bort annonsen? Hade "små" svarat så hade hon ju bara kunnat säga nej lite snällt :) Så hade vuxna haft en chans med, utan annonser är det ju ganska svårt att någon får nys om dem.. fortsätter prata med henne.

"Bölder vid baken, och Muffins har aggritons problem, eller vad man säger, hon har varit så sen hon var liten hon bits skriker och ja"

Så nu vet jag att det handlar om 2 honor, och ena har tydligen bölder vid baken, jag vet själv inte om det är cancer eller vad det kan va? analsäcksinflammation? och den ena ska ha agressionsproblem enligt henne. Har frågat henne nu om jag kan ge henne mailadresser till de som är intresserade att hjälpa till, skrev också att hon borde ta den sjuka till veterinären.

westblom
0

oj,det är klart hon måste ta dom till veterinären det är man skyldig att göra om djuret är sjuk ,ok cancer och agressions problem ,kanske den som  är elak och bits och skriker har ont någonstans eller att det är något annat som är fel, så att det är därför hon skriker.Om hon ska hitta nya hem åt marsvinen så känns det nog bäst att dom är friska jag menar att om djuren är sjuka så kanske ingen vill ta emot dom

[Kamillah]
0

"Bölderna är borta, mamma kolla upp med läkaren det var något med pälsen bara"

skrev hon igårkväll, bara en knapp halvtimme efter att hon skrivit att den hade cancer och bölder.. det är mycket som inte stämmer.. och hon undviker min fråga jag har ställt 3 gånger nu om jag får förmedla kontakt med ev. köpare.

_Charlie
1

Jag tycker det låter som att ägaren själv är en sådant barn h*n inte vill att marsvinen ska hamna hos. Så kanske det är lika bra för marsvinens skull att de får somna in.

[Kamillah]
0

Nu har hon lagt upp en ny annons. Denna gången skriver hon att det är pga allergi. Men är någon intresserad av att ta hand om dem (ska tydligen inte alls vara sjuka på något sätt) och bor i örebro-området, så kontakta mig så kan jag prata med henne.

Jag tror hon skrev att de var agressiva och hade cancer så hon skulle ha en ursäkt till att avliva dem nämligen..

PrinzeZz
0

jag är igentligen inte så förtjust i marsvin men om det finns någon som kan hämta upp dem på kistamässan och ta hand om dom så kan jag ev hämta upp dem och agera "mellanhand" om det behövs.

MEN jag måste kolla upp med min vän som jag åker med om det är möjligt att få in en till transportbur i den överfyllda bilen, för jag är inte intresserad av dem själv.

Jag ska i så fall in till örebro på onsdag morgon/förmiddag och kan hämta upp dom då. om dom vill möta upp mej

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

pinku
0

Jag kan hämta upp dem på kista-mässan. Jag har misstänkt Ringorm hemma, men jag kan inte bara låta dem dö… Mao, om ingen annan känner sig manad ställer jag upp

PrinzeZz
0

#14 är du där alla dagar?

TS kan du kola med människan om hon vill bli av med dem och i så fall kan möta upp mej i örebro på onsdag morgon/förmiddag så kollar jag med min vän om de får plats i bilen, kan inte lova något men det brukar gå att lösa.

pinku
0

#15 Hade inte tänkt det egentligen, men i värsta fall får jag skicka någon annan att hämta upp dem :)

MarsvinsGrisen
0

Jag söker en marsvins hane och bor nära! Så är de hanar så finns jag här!! ;)

Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com

[Kamillah]
0

#15 Jag har skickat henne ett meddelande nu!

[Kamillah]
0

Jahapp då kan vi avsluta denna tråden då, hon hävdar att några vänner till familjen kom och hämtade dem igår efter att de lagt upp en bild på facebook, vet inte om jag tror på det men hoppas ju att det är sant och att de har det bra nu.

PrinzeZz
1

jahapp ja då får vi hoppas att de får de bra vart de än hamnar