Frågor om utställningar
Jag har några VÄLDIGT nybörjarfrågor ifall jag i framtiden skulle ställa ut:
Hur och var anmäller man sig?
Vad har man utställningsplattan till?
Är det bara uppfödare som kan ställa ut?
Hoppas ni svarar på mina dumma frågor…
Om du vore en blomma, och jag vore en ko,
så skulle äta upp dig för du är så go´
Det är inga dumma frågor! Läs den info som finns på SMFs hemsida först, så kan du återkomma om du har fler frågor sen.
Klicka på utställningar så får du upp en meny till vänster. Hela den nedre delen av den menyn är länkar till information om utställningar.
Tack! Det fanns jättebra fakta. Det stod att man själv går fram med marsvinet till domarna, och då undrar jag: Var är man när marsvinet inte bedöms? Är man med när marsvinet bedöms och får tillbaka grisen direkt efter eller hur är det?
Ja precis, du är med när marsvinet bedöms och sen får du tillbaks marsvinet igen. Om det går väldigt bra kommer marsvinet till final och då får du ta fram det en gång till.
Var i landet bor du?
#2 Man har det i transporten medan man väntar.
Sedan tar man upp den en stund innan, får småfix innan man går fram med den. Man får själv hålla koll när man ska fram.
Utställningsplattan har man marsvinen på när man går fram med den och när man sätter fram den till domaren :D
Nej alla får ställa ut :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Jag bor i Malmö. Jag tänkte gå till Landskronautställningen först för att kolla lite innan jag börjar ställa ut själv…
#3,4 tack för infon. Sista frågan: Var lägger de marsinen som inte släpps in?
#5 De brukar få stå i transport någonannanstanns i byggnaden, där de inte har kontakt med andra marsvin :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.