En pinne till marsvin?
Går det att ta en pinne från ett äppelträd mitt i vinter och ge marsvinen? Och det är väl ofta kryp eller bacterier på pinnarna hur får man bort de?
Ja ddet går bra :)
På vintern är inga kryp framme.
Man ger den som den är, har jag alltid gjort.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1Okej va bra :) ska man låta den torka innan den ges? :)
Det är jätte bra att ge! Som du kanske såg i den andra tråden du kommenterade om leksaker så rekomenderar många det. Bra sätt att hålla marsvinet sysselsatt! :) Bakterier behöver du inte oroa dig för, vi & marsvinen får i oss över 100 bakterier varje dag. Och precis som #1 skriver så är inte småkrypen ute nu.
#3 tack så mycke, ja jag såg att måna skrivit om det :) men kan jag ge den nu fat den är fuktig eller ska jag låta den torka ;)
#4 Om den bara är lite fuktig så går det nog bra att ge. :)
Grenar från fruktträd går alltid bra o ge. När jag ger på sommaren så gör jag inget annat än o skakar av grenen före jag lägger den i buret/rummet. Sen har vi ju det i trädgården med så jag e säker på att det inte är besprutat eller insektsinvaderat ;) Nu när det är fuktigt gör jag likadant ^^ Mina grisar brukar inte sätta igång o gnaga fören den är rumstempurerad, men de e kanska lite kräsna ^^
#6 tack så mycke för tipsen ;) mina älskade pinnen ;) blir att lägga in en ny snart :D