Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 3784 ggr
MikaelaH
0

Svart fot!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett marsvin på 2 månader(putte)=)

Man han har en kol svart fot.

Är det normalt eller inte.

SKRIV!!!Skrattande

soetare
0

Nej jag tror inte det..mitt förra marsvin hade det oxå..plus att hälften av nosen var svart och den andra halvan var brun..men han är död nu!!

Ps. Han hette oxå Putte<3<3 (=(=

Willemor
0

Jag har haft ett likadant marsvin som din putte i samma färg och hon hade också olika färger på trampdynor och klor d.v.s någon fot mörk  och någon ljus. Helt normalt.

sezierra
0

Har du bild på tassen?

ciss
0

Det är normalt? Ett marsvin med vit kropp har oftast vita fötter, ett marsvin där någon kroppsdel är svart kan ha en svart tass och så vidare ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Det beror på färgen/färgerna på kroppen.

- Mvh Emma

monkan
0

Vårt ena marsvin, Floyd, har ett kolsvart bakben med svarta klor. Det beror på att han är "schackrutig" och den ena svarta rutan är halva rumpan och det benet. Det enda kruxet är att det är svårare att klippa klorna på det benet då jag inte ser vulvan…

shintaida
0

#6     MONKAN!!

Det heter PULPAN….det andra betyder nåt annat…*fniss*

Slå upp ordet…hehehe 

Ta inte illa vid Dig, det är inte som jag vill vara elak mot Dig! Förlåt i förhand, då i så fall…. 

// Shintaida

jojo96
0

Ja, klippa i vulvan gör nog hiskeligt ont *rodnar*

KvirrZ
0

#8 Ja, det får man nog hålla med om *tss*

- Mvh Emma

ElinM
0

Jag hade ett marsvin som hade en vit tass, svart tass och två bruna tassar, så det är helt normalt :)

svampi
0

Mitt marsvin ThunderWhip SuperWomen eller Alma som vi kallar henne har en vit tass, och dom andra är bruna.

Abico
0

#8 - haha, jo. Då kan man ju förstå att marsvinen inte gärna sitter still när man tar fram klotången XD

Hanna 

Blondi3
0

*skratt* jag får hålla med om att det lär göra ont :P tur jag har 2 hanar :P hehehe

monkan
0

#7 sorry sorry - var nog lite ¨trött där och anatomi är inte min starka sida… Generad

KvirrZ
0

#14 ;) Så nu förstår du att det skulle göra ont iaf :P

- Mvh Emma

Nicey_och_Smulan
0

Hihi…det e inte lätt med ord och annat…hiih men skojigt var det Flört

MikaelaH
0

Jag har ingen bild men kan fixa en!