Vila i frid Beata
Ännu ett av mina älskade små gryn har lämnat mig och jag vill såklart starta en tråd i hennes minne också, som mina andra små änglar också fått.
Beata blev 5 år gammal och hon har varit frisk sen första dagen jag fått henne, så det här kom som en stor chock för oss. Hon hade börjat tappa lite hull på sistone men det är inte så konstigt när man blir till åren. Men hon var fortfarande lika glad och pigg som vanligt.
Så igår när jag skulle ge dom mat, så kom alla små gryn fram och hämtade sin mat, Beata kom fram sist, gick fram till kanten och tittade på mig då såg jag i hennes ögon att hon var väldigt dålig. Sen sjönk hon liksom bara ihop! :(
Lyfte ur henne ur buren och låg med henne i sängen och pratade med henne, försökte mata henne men hon orkade varken tugga eller svälja. Så då visste jag att hon var påväg till andra sidan.
Så jag låg där med henne i sängen medans vi väntade på att jourhavande veterinär skulle hinna ta sig till stan. Och hon krampade och pep så svagt om vartannat. I nästan 1 timme kämpade hon utan att somna in och det var det jobbigaste jag har varit med om. Man vill bara ta smärtan ifrån dom men hur.
Tillslut så fick veterinären hjälpa henne få sin sista vila <3
Hon har lämnat ett stort tomrum här hemma, och nu är det för lungt i buren.
Älskade Beata skutta runt lycklig och pigg på andra sidan! <3