Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1649 ggr
emmaaslund
0

Andras åsikt om antal grisar

Jag har några funderingar som vi alla kan ha ibland, dessa rör marsvinsantal och hur omgivningen ser på ett marsvinsintresse. Jag har haft djur i större delen av mitt liv men inte marsvin på många år förrän nu, väntade på två av mina pojkar i 7 månader så jag har haft gott om tid att förnya kunskaperna om de små liven. Har nu upptäckt att marsvin verkligen är ett djur för mig på alla sätt och jag vill (trots att jag fått hem fyra stycken under ganska kort tid) nu söka efter "fler". Detta förstår jag i mångas öron (speciellt de som inte sysslar med marsvin) kan låta som ett samlartänk och "räcker det inte med fyra?" Jo, det kanske det gör men min relativt nya kärlek till marsvin och det intresse som väckts säger mig att jag gärna har fler grisar här hemma att pyssla om och älska. Jag är högskolestudent och spenderar majoriteten av studietiden hemma vilket innebär att gristid _finns! 

_Inlägget blev lite av ett försvar för mina egna tankar om att skaffa ytterligare grisar, men det känns som att det behövs. Känner någon igen sig i dessa tankar? Och varför ska man behöva försvara ett intresse? 

Marsvin passar mig som sagt perfekt för att de fungerar superbra som lägenhetsdjur och de kräver inte mer tid och resurser än vad jag har att ge. Ett marsvinsintresse är ju inte tokigare än att folk lägger tid och pengar på bilar, hundar eller shopping? 

Vad vill jag ha sagt med inlägget? _Jag vet inte riktigt. 
_Jag antar att jag vill ha likasinnades åsikt om hur jag tänker om att skaffa ytterligare marsvin, när jag har den tid, kunskap och de ekonomiska resurser som behövs.

/ Emma     -     http://ettlivmedsvin.blogspot.se

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[Valtari]
0

Förstår dig fullständigt! Det finns inget perfektare djur än de söta små grisarna.

Vad hade du tänkt dig för nya marsvin? Jag har nämligen en super söt sheltie hona till salu. :)