Drömmer om argente
Hallådär :)
Ville skriva av mig lite om min relativt nyfunna kärlek till argente i alla dess variationer. Helt j*kla fantastiskt fina! Jag har varit lite på jakt efter en nonself eller crested i argente (helst lemon eller silver) men det är verkligen inte det lättaste att hitta! Jag upplever det lite halvsällsynt med dessa grisar? Har jag letat på fel ställen eller är det så att det inte är speciellt många som avlar på denna kombination?
All hjälp i sökandet efter dessa grisar (nonself eller crested i argente) uppskattas ödmjukast! :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Håller med dig. Argente är jätte fint. Har faktiskt turen att äga en golden argente pe, sheltie med okänd stam- Gull-Britt kallad Gullan.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vacker! Vilken lyckans ost! :D
/ Emma
De är superläckra, men ovanliga. Tyvärr! Delvis har det nog att göra med att rödögda inte är så lättsålda. Vet de som fött upp silverargente men det var helt hopplöst att sälja till kel.
Wiras uppfödning har åtminstone förut haft en del argente, främst greybaserade i silver och golden, men jag vet inte säkert att hon har kvar dem. Du kan ju testa att höra med henne. maria@wiras.se
#3 Jag förstår det, för jag har själv tidigare sneglat på rödögda djur överlag och inte dragits till dem. Har dock helt ändrat uppfattning vilket för mig personligen känns superkul, alltid härligt att öppna sig för nytt vare sig det kommer till ögonfärg hos marsvin eller annat :)
Jag hittade en uppfödning vid namn Heartplace´s som dessutom är belägen i närheten av mig. Däremot vet jag inte hur uppdaterad hemsidan var eller hur aktiv uppfödaren är idag.
Tack så mycket, henne ska jag absolut kontakta! :)
/ Emma
Oh ja! Argente är riktigt fint :) Jag vet att Niffer's i Danmark har någon argentekull på G. Faktiskt en där mamman är lemonargente och pappan är silverargente ;)
#4 Tyvärr, Heartplaces har lagt ner för många år sedan.
#5 Åhå! Det låter ju.. helt superkalasläckert! :o Det måste kollas upp!
#6 Neeedrans! :/
/ Emma
#8 Riktigt snygg tjuvparning måste jag säga! ;)
Det häftiga som jag tycker med nästan alla cresteds, är att det nästan ser ut som att det är en liten person där i! Haha, det låter lite creepy men det är på ett bra sätt :) Med lilla kepsen, kikandes.
/ Emma
Japp, de ser ut att ha attityd, helt klart.
mellan en self beige hona (som troligen var beige zobel) och en coronethane i goldenag/golden/white. Född i september 2000.