Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 4027 ggr
juliino
0

Känsligt inlägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att jag behöver skriva av mig och få ur mig alla mina tankar kring marsvinen just nu och kanske få någon klok kommentar av någon om orkar läsa igenom hela inlägget.
Ni får ursäkta eventuella stavfel jag har dyslexi dock har jag jobbat bort det mesta själv.

Jag är 16 år och har 14 marsvin. Jag har haft marsvin sedan jag var 7år och under hela den perioden har jag mått dåligt och marsvinen har varit det som fått mig att må bra. Jag går om ett 10år frivilligt, eftersom jag vill gå en djur linje och då måste jag antingen bo på internat eller pendla och det kände jag mig inte redo för utan jag kände att jag behövde mina föräldrars stöd samt att jag trivs väldigt bra i skolan jag går i nu vilket jag inte gjort under hela min skoltid.

Jag har då ADD och dyslexi som på något vis sitter ihop med dyskalkyli.
Jag går tre dagar i skolan och det går jätte bra.

Jag har haft ångest sedan jag var väldigt liten och när jag blev äldre fick jag även panikångestattacker. Men när jag fick dom var det bara att gå in och sätta sig hos marsvinen och höra dom prata, kurra och mummsa på hö.

Nyligen tog jag en överdos och blev inlaggd. Och nu är det stor risk att jag har Ringorm här hemma.

Jag har varit sängliggandes ett par dagar nu och är fruktansvärt ledsen för om det är Ringorm så min mamma har fått tagit hand om djurena. För mig känns detta helt fel.

Jag är en människa som älskar mina djur så att det gör ont. Och jag har varit helt förtvivlad sedan jag kom hem från sjukhuset. Just nu orkar jag knappt med mig själv. Men bara tanken på att lämna ifrån mig mina marsvin får mitt hjärta att vilja gå i bitar.

Min mamma sköter dom mer än gärna tills jag klarar av det eftersom hon vet hur mycket dom betyder för mig och hon vet hur förkrossad jag skulle bli om någon flyttade.

Dom får rikligt med mat och rena burar.

Men sen är det ju det här med ringormen. Nästa vecka tas skrapprov.
Jag har fruktansvärt svårt att förstå hur detta ska gå?

Förlåt, jag behövde skriva av mig. alla i min närhet säger bara åt mig att sluta tänka på det. Men min hjärna fungerar inte så när det gäller mina djur. Mina marsvin är min värld och har varit det under så många år nu. Det är hos dom jag hittar glädje när allt känns tungt.

Depp inlägg blev det.

Michaela-N
4

Sänder tröstkramar till dig 

sandraedlund
1

Skickar trötekramar till dig jag också! <3 
Tycker synd om alla människor som dig som skall behöva genomgå ångest… Det är ett stort problem i dagens värld.

Din mamma vill bara att du skall tänka på dig själv antagligen och är en ryyyyyyymt bra mamma som stöttar dig och tar hand om marsvinen <3

Du har mammas stöd, fundera inte på det så mycket, utan försök koncentrera dig på dig själv och på marsvinen.

Stor styrkekram!

_Charlie
17

Vet du vad? Ringorm är inte farligt. Ingen kommer dö av Ringorm. Marsvinen lider inte ens av det. Ta det lugnt. Invänta tiden för skrapprov och provsvar. Andas. Om det visar sig att det är Ringorm behöver du inte stressa. Samla kraft och se till att du själv mår bra, ta sedan itu med den eventuella ringormen. Kram!

juliino
0

Tack för styrkekramarna det värmer.

#3 Jag vill ju inte riskera att andra djur blir smittade. När jag låg i ambulansen pratade jag men hon som satt med mig och det visade sig att hon hade marsvin hemma och hon hade ju varit i kontakt med mig. Överförs inte sporerna så lätt?

Mamma pratade med några som jobbar på veterinär kliniken och dom sa att det inte alls var ett så stort sanerings jobb då ringorms sporerna inte överlever länge utan sina värd djur. Men jag har för mig att dom kan överleva väldigt länge?

Det vore ju lättare med om jag fick behandla marsvinen med medicin. Men jag hade ett marsvin som fick "svamp" och vet gav mig en medicin som jag skulle ge i munnen som man skulle ge vid Ringorm men vet sa att han ej hade Ringorm. Marsvinet fick problem med magen men jag gav honom med proviva. Så blev hans mage lite okej.
Skulle inte vara kul med 14 marsvin som var kassa i magen.

Fridaaaa
2

#4 Inte så stor risk. Men Ringorm läker ut av sig själv bara att smittan sitter kvar om man inte behandlar. Men andas och ta det lugnt. Det är inget farligt <3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
9

#4 Risken att du nu smittat ambulanssköterskans marsvin är obefintligt liten, oroa dig inte.

Hur omfattande saneringen måste vara är olika från person till person. En del tycker att allt ska saneras, varenda liten pinal i varenda liten vrå och allt i trä ska brännas ungefär. Andra sanerar så gott de kan och oftast räcker det. Det viktigaste är ju marsvinsrummet och det som är i direkt anslutning till det.

Men det viktigaste just nu är inte att behandla dina marsvin mot Ringorm och sanera ditt hus. De kommer fortsätta må bra. Marsvinen vill ha sin matte kvar även efter ringormen. Detta är inte slutet, det finns ett alldeles underbart liv ihop med dina marsvin även efter ringormen. Låt det inte knäcka dig, för det är det inte värt.

Nästa gång du mår så fruktansvärt, hugg tag i någon här inne och prata med, berätta om alla dina hemska känslor som äter upp dig. Jag är gärna kräkpåse om det kan hjälpa. Eller ta hjälp av mamma, mamma är alltid mamma och kommer alltid vilja hjälpa dig! Vad du än gör, lämna inte in handduken efter 16 år, du har knappt börjat leva ännu. Du har ett helt förbaskat underbart liv framför dig, byt inte bort det!

[Maijah]
2

Itrafungol som ges oralt till marsvin vid Ringorm blir de inte dåliga i magen av, har behandlat för Ringorm två gånger här hemma tidigare med samma preparat. Jag vet hur hopplöst det kan kännas när man misstänker Ringorm, men Ringorm går att bli av med och du måste tro på dig själv och inte ge upp hoppet, hur svårt det ens känns. Sänder en värmande tanke och håller tummarna framöver.

juliino
0

Tack Frida. Det är ändå svårt att inte oroa sig. Jag har även 5 hamstrar och dom går ju inte att bada och jag tänker bara på hur mitt marsvin reagerade på ringorms medicinen och hamstrarna är ju ännu mindre. Har en riktigt gammal hamster som jag inte är säker på skulle klara av att få fjång på magen. Man måste ju tydligen behandla alla djur i hushållet.

juliino
0

#6 Tack så mycket! Skulle det gå att sanera mitt sovrum där jag ibland har haft marsvinen, Marsvins rummet och köket som är utanför. Ett sovrum där mina hanar bott tillfälligt. Och sedan ta dom andra rummen lite "lätt".

#7 Ska se om jag har kvar burken, för och se om det är samma.
Det marsvinets avföring blev klumpigt och ljusare samt luktade väldigt starkt precis som medicinen.

Tack alla era ord värmer!

[Maijah]
0

#7 Ja det var ingen skillnad på marsvinens avföring sen innan när de fick medicinen här. Itrafungol är från början skapad för katter men används även till marsvin, medicinen luktar körsbär (?) och marsvinen verkar inte tycka att det är så äcklig faktiskt.

juliino
0

#10 Jo det är den. När Bobbo åt den blev jag väldigt rädd. Det luktade väldigt starkt om hans avföring nästan frätande som när vi har halsbränna. Konstig förklaring men hoppas du förstod. Men det gör mig lite rädd för att använda det.

[Maijah]
0

#11 Hmm vad konstigt. Har använt den på 5 marsvin och ingen reagerade så..

jezzijezz
1

Ge inte upp! Grabba tag i din fina mamma å låna från hennes styrka!

Håller med om att marsvinen e kanon när man mår dåligt! = )

*Skickar över massa styrkekramar*

juliino
5

Efter era fina komentarer känns det här med Ringorm lite lättare.
Jag har som sagt varit säng liggandes i ett par dagar och bara tanken på marsvinen har gjort min förtvivlad. Men nu ikväll tog jag mig ner till marsvinen och gud vad skönt det var. Att få stoppa ner handen i bokhylle-buren och känna 6 marsvins nosar gnuggas mot handen. Och alla mina älskade pojkar stod och trängdes på kanten till sina burar. Nej fy aldrig ska någon av dom flytta här ifrån.

Whippersnapper
1

Hejja juiiino! Tänker på dig. Ture hälsar massor och hoppas ni ska må bättre snart. Kämpa!

#6 Väldigt bra inlägg!

Vi är nog flera som kan känna igen oss lite i känslan du beskriver när ens djur blir sjuka.

Det är tufft men det går att klara!

Kramar

Jessica Holländare
1

Många styrkekramar till dig och hela din familj! Tycker det är underbart att höra att marsvinen betyder så mycket för dig. Och det är bra att du kan skriva av dig om hur du mår, brukar kännas lättare då (jag vet, har med tampats med ångest, fick citalopram utskrivet som är humörstabiliserande. Utan dom hade jag inte varit där jag är idag.)

Kämpa på i lagom takt och ta hand om dig. Kyss

Lyan
4

Jag vet (tyvärr) vad du går igenom, både med Ringorm, depressioner och självmordsförsök förutom att jag är bipolär och har drag av aspergers istället för add. Skickar massor av styrkekramar och hopp om att det går att komma igenom. Som _Charlie säger så är inte Ringorm farligt och marsvinen lider inte om de inte har väldigt många utslag. Om behandling och sanering känns helt omöjligt nu så avvakta och behandla bara utslagen (kan dock vara bra att ta skrapprov innan). Om du inte ställer ut eller säljer djur så är inte saneringen lika viktig utan ta så som du själv föreslog och ta det som djuren har varit i kontakt med och dra över det värsta i resten av rummen. Det finns annat än itrafungol och det är imaverol som är bad. Det är dock ett licenspreparat. Ta bara en dag i taget (eller en timme som jag får göra när det är som värst) och försök ta det lugnt utan en massa krav och måsten, det kommer fler dagar och det är ingen katastrof om du skjuter fram saker till senare. Massa styrkekramar

Caf_Roy
1

Jag har inte så mycket erfarenhet av Ringorm på marsvin, däremot en del om det på hästar.

En häst blir vanligtvis smittad om man borstar den med samma borste som man använt på en häst med Ringorm, eller om man har något annat som kommer i nära kontakt med en ringorms-häst och sen i nära kontakt med en frisk.

Så att sporer skulle ha vandrat från dina kläder till hennes och sedan vidare till hennes marsvin ser jag som högst osannolikt.

Anledningen till att alla är så rädda för Ringorm är inte att grisarna blir jättesjuka av det, det är dels för att marsvinen och deras omgivning behöver behandlas och saneras, vilket kan vara jobbigt om man har supermånga, dels att man inte kan låta marsvinen träffa andra marsvin innan dom är färdigbehandlade (utställningar, sälja, para) och slutligen för att de kan bära på smittan utan att ha utslag, dvs det syns inte alltid att ett marsvin är smittat.

Summa summarum behöver du inte oroa dig så länge inte marsvinen upplever obehag eller något av dom ska flytta. Och det sulle de ju inte.

Om marsvinen visar symptom, behandla. Sanera så mycket du orkar (kanske kan be din mamma hjälpa dig med den biten?) och tvätta dig och byt kläder innan du gullar med någon annans marsvin.

Så länge dina marsvin inte ska någonstanns är det ingen som bryr sig om de är smittbärare så länge de är symptomfria, och visar de symptom finns det ju som sagt flera väldigt enkla behandlingsmetoder.

Stor kram och lycka till!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Snuttegris]
6

Juliino jag tycker du är beundransvärd. För att vara så ung och med dina diagnoser så är jag mäkta imponerad av att du engagerar dig i dina djur och låter dom komma i första hand.

Jag själv har diagnosen Borderline och jag lider även av social fobi, ångest och panikångest. Har själv en gång i tiden tagit en överdos så jag förstår till en viss del vad du går igenom.

Vi är säkert flera här inne som lyssnar och stöttar dig och dina djur när livet känns piss (ursäkta uttrycket). Jag är en av dom i alla fall som med glädje stöttar och finns vid din sida och gärna lyssnar när du behöver lätta på trycket av känslor.

Ge inte upp. Du kommer att lära dig att förstå dig själv och hur du fungerar. Låt ingen få dig att känna att du och ditt liv inte är värt något. Du är ovärdelig. Du är unik.

Sätt dig ner i lugn och ro en gång om dagen och bara djupandas ett par ggr (när du är inne hos grisarna tillexempel) och tänk att du är stark och det finns inget som du inte klarar. Varva ner i kroppen och sinnet och bara va en stund. Du har gjort precis rätt i att gå in till marsvinen och lyssna på när de mumsar hö. Det är väldigt lugnande. Kom bara ihåg detta med att andas rätt. Andas djupt ner i magen, håll andan någon sekund och pusta sedan ut.

När det gäller ringormen så är det många fina och erfarna människor här inne som har gett dig otroligt bra råd. Inte mycket jag kan tillägga där. Precis som dom säger så är inte Ringorm något farligt för grisar och det plågar dom inte. Däremot är det extremt jobbigt detta med sanering (nog därför många får panik när dom hör ordet ringorm). Men som sagt ta det lugnt och ta en dag i taget nu och fokusera på dig själv. Det andra ger med sig tids nog.

Ge dessutom din mor en stor kram för att hon är en sådan underbar mamma som ställer upp för både dig och dina grisar.

Ta hand om dig tjejen och kom ihåg att du är värdefull.

Åsa Persson
2

Hejsan

Känner starkt för dig och anar vad du går igenom. Min syster tog självmord eftersom hon inte orkade axla sitt ADHD med borderline inblandat (det var nog något mer också men jag har faktiskt glömt vad, jag tycker inte det känns så viktigt, accepterade att hon var svårt sjuk och så). Jag har också en dotter som varit svårt utsatt för mobbing och som skär sig ibland när det känns tufft runtomkring henne. Hennes största stöd här i livet är sin hund.

När hon mår som allra sämst - så tar vi hand om hunden. Hans finns där för henne, men vi matar, rastar och så vidare. Hon gör det hon orkar med honom. Det är helt okej, dom tillhör ju familjen allihop. Precis som du och dina marsvin gör <3

Det här med ringormen… Jag fick Ringorm av en smittad häst när jag var liten. Det gick över med hjälp av salvor men det tog jättelång tid innan läkarna förstod vad det var och vad som krävdes. Jag vet inte om Ringorm på något sätt var sällsynt på 70-talet men jag minns det tydligt. Men jag minns också att det fanns bot emot det och det som hjälpte bäst för mig var att hålla huden mjuk och smidig även lång tid efter att det försvunnit. Huden blev skör.

När jag fick min Ringorm hade vi hundar i familjen men ingen av dessa blev smittade. Ingen annan i familjen heller.

Sänder styrkekramar till dej!

Fridaaaa
0

#20 Dock försvinner dessvärre inte smittan av Ringorm enbart med salvor :( Så därför behöver man annat med :)

Men vad du har gått igenom och går igenom :(

Åsa Persson
0

#21 jag var ju bara sex, sju år när det hände (nu är jag 40), det står nånstans att det var på 70-talet. Jag minns bara salvor och att det var svårbehandlat. Kan vara så att det läkt ut av sig själv eller att jag fått annat emot det också, men jag minns som sagt bara salvor.

Fridaaaa
0

#22 Okej :)

juliino
3

Tack alla för era super fina kommentarer. Var väldigt osäker på att göra detta inlägg då jag är en sådan person som håller allt inom mig och gillar inte att ösa ur mig mina problem på andra. Men era svar har verkligen fått mig på bättre humör.

Jag har varit på en utställning utan marsvin men fastnade inte för det och det är inget jag vill göra om. Mina planer var redan innan ringorms misstankarna kom att bara ha dom marsvinen jag har och njuta av dom. Tidigare har jag fött upp några få kullar  dock har dom flesta ungarna stannat.

Hamstrarna kan man troligen inte behandla då det nog inte finns någon tillräckligt mild behandling för dom. Utan jag får ta i dom så lite som möjligt och sanera deras burar.

Aristarcos
1

#24 sätt dem i ett annat rum kanske och ha noga hygien så kanske inte de drabbas, kolla med veterinär om det finns behandling för hamstrarna.

juliino
0

#25 Frågade på hamster iFokus och där var det en som haft Ringorm på sina hamstrar och hon hade bara låtit det vara.

Får se vad vet säger.

juliino
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och kikade igenom mina bilder och kände att jag fick ännu mer styrka av att få se bilder på mina älskade grisar. Har lite svårt att ta mig ur sängen då jag blir yr och vinglig och grisarna är en trappa ner men idag har jag varit nere tre gånger.

Gud vad jag älskar dessa grisar. Jag vet att alla inte var så noga igenom tänkta men dom är vansinnigt älskade och även om min mor får rycka in just nu så kommer jag komma tillbaka. Men jag tror inte det går någon nöd på dom…Mamma ger dom liiite mycket mat. :)

Min Birger på bilden som jag är oerhört stolt över. Jag har fött upp honom själv och hans föräldrar är födda här.

Fridaaaa
0

#27 Så himla söt! :D
Kram på dig

juliino
0

#28 Tack! Han är hel go. Bus i hela kroppen har han ^^

Fridaaaa
0

#29 Han ser ut att vara en riktig buskille hihi ^^,

Caf_Roy
0

Vad gäller att behandla hamstrar, borde det inte gå att tvätta dom med medlet (det är något schampo-liknande man har om det är en häst) om man typ använder en blomspruta eller något och ser till att det är lagom temperatur på vätskan och i rummet och torkar dom noga efteråt? Jag förstår att man kanske inte kan sätta dom i en balja kallvatten, men klarar de verkligen inte av att bli blöta alls?

Jättegullig och snygg var han! Stolt ska du vara!

Kan du inte ta med dig ett par marsvin upp på en handuk eller något (ta med lite sallad också) så kan du gosa mer med dom utan att vara där nere hela tiden? Det brukar min mamma göra när hon jobbar hemma, hon har dom på en handduk brevid sig på skrivbordet. Man kan också låta dom springa runt fritt på golvet vilget dom tycker är kul och vi tycer är gulligt att kolla på, men det blir ganska mycket att städa då eftersom dom inte är pottränade.

Bamsekram!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[jadestone]
1

Måånga kramar till dej!!

Jag lever själv med depression och social fobi. Mina djur har länge varit min livlina. Dom har många gånger fått upp mej ur sängen när jag mbara viljat stanna där. Så förstår helt och fullt hur du känner för dom. Men dom dömer dej inte för att du inte orkar gå ner till dom en dag. :) Dom blir glada bara att du kommer någon gång. Hålla fast vid livet och dina djur. Periodvis kommer det vara svårt och tufft att göra detta, men det kommer oxå finnas stunder när det är värt det. Sitt tex bara o titta på dina grisar o se vad dom hittar på, kanske lockar fram ett leende hos dej var dag.

Djur är det bäst man kan ha för att må lite bättre. Dom finns alltid där för dej. Dom blir alltid glad att se dej.

Mer kramar till dej

juliino
1

#31 Nej, Hamstrar får inte alls bli blöta. Dom är väldigt känsliga mot det och blir dom blöta drar dom lätt på sig en förkylning.

#32 Tack så hemskt mycket!

Det finns så otroligt fina människor här på marsvin iFokus! Mega kram till er!

Roonja
1

#27 Jag smälter, vilken söt liten ängel! Oskyldig

Jag kan förstå lite vad du går igenom. Alla mår någon gång dåligt, även jag har gjort det, men det har inte gått så långt som det gjort för dig. Men jag mår lite dåligt ibland. Men det blir bra! Jag lovar. Du är en underbart vacker och snäll tjej och jag är stolt över att vara din vän! Va stark! Det blir bättre! <3

juliino
0

#34 Tack så mycket Roonja det värmer!

Har varit ännu en sväng på sjukhuset pga ännu en överdos men efter det har det bara gått uppåt.

Ringormspaniken har lagt sig. Jag är igång och behandlar 3 av 14 men imorgon ska jag in med en annan pga infekterat tandkött (allt händer på en och samma gång) och då lämnar jag in vikterna på resten och får veta doserna dom ska ha så sätter jag igång och medicinerar resten med.

Har varit extremt mycket med djurena nu en tid så jag har känt mig som världens oturs moln Det började med Ringorm, Sköldkörtelsjukdom på två kanske tre, en hamster som troligen fick stroke och avlivades, en hund med utslagna tänder som måste opereras och infekterat tandkött på marsvinet.

Om någon trevlig själ tittar in i tråden och kan svara på min fråga skulle det vara snällt.

Nu har jag då börjat medicienra, Kan jag avvakta med att sanera till lite senare tex efter jul? Eller bör detta göras i samband med medicineringen?

Tex&Tillman
2

Jag låter någon annan svara på din senaste fråga då jag själv inte vet. Men jag vet där emot hur det är att må riktigt dåligt och att ha såna hemska tankar då man inte längre känner att man orkar med livet.

Jag själv har Aspergers syndrom och kämpar dagligen med mig själv. Det är inte lätt och jag har kämpat i många år. Men jag kan säga dig detta. Det blir bättre om man bara kämpar sig igenom det och inte ger upp. Jag har haft många dalar, men jag kryper sakta upp igen. Svårt som attan, men klart värt det.

Djuren gör det bättre. Så det är jättebra att du har dina grisar att söka tröst hos =)

Om du känner att du vill prata med nån som själv har gått igenom och går igenom jobbiga saker så är det bara att höra av dig. Jag finns här =)

Många styrkekramar från mig =)

Mirinda
1

Juliino - Det är ytterst sällsynt att jag saknar ord… Men nu gör jag det. Har inte läst din tråd förrän nu - du vet ju i vilken tråd jag varit.

Ord har jag inga - finns inga som räcker till, men tårarna rinner; så berörd är jag. Du är en fantastisk tjej - vilket mod du har… och vilket stort hjärta!

Du har mycket att lära oss andra.

VARMA KRAMAR

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

juliino
0

#36 Tack så mycket för dina fina ord och för att du delar med dig av din egen erfarenhet.

#37 Det har varit väldigt kul att få spela med dig Mirinda! Man har fått tankarna på något annat och samtidigt kommit alla här på forumet närmare.

Dina ord värmer oerhört. Tack så mycket!

Creation
0

Du verkar verkligen vara inne i en otursperiod. :-( Stooora styrkekramar!

#35 Det är nog bäst att sanera parallellt med behandlingen, för att försäkra sig om att alla sporer försvinner helt innan behandlingen är över. Ringorm är verkligen ingenting man vill ha tillbaka!

Jag har inte haft Ringorm själv, men vad jag hört är att man bör sanera runt varje behandlingstillfälle. Sedan kanske en lite större sanering vid slutet.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Roonja
0

Jag har haft Ringorm, men som tur så smittade jag aldrig mina djur. :) Vi använde salva för att få bort ringormen. Och vi hade lite salva runt också som Creation säger. :)

Creation
0

#40 Jag menade runt tidsmässigt, inte fysiskt. :p Saneringen när marsvin får Ringorm brukar oftast bli rätt omfattande, av hela rummet de bor i.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Roonja
0

#41 Okej trodde du menade att man skulle ha lite runt också. :)

Madick
2

Hej, jag tänkte jag skulle ge dig en vinkel från mammasidan. Om min dotter skulle må dåligt så skulle jag som mamma göra ALLT för att hjälpa henne. Att ta hand om marsvin, även om de behöver behandling, skulle vara en så liten del i allt jag skulle vilja göra. Faktiskt kan det vara så att just att hon kan ta hand om dem åt dig gör att hon känner att hon gör nytta och hjälper dig på det sätt hon kan. Det finns ingen värre känsla än att se sitt barn må dåligt och inte kunna göra något åt det.

Hoppas du mår bättre snart. Mina fyra marsvin gör mig alltid lugn så jag förstår hur du menar att det hjälper att sitta där med dem runt dig.

[mansolsson57]
0
#0 var för bara tre dagar som du går i skolan
juliino
2

#44 Tidigare gick jag på en annan skola och då gick jag fulla veckor och fulla dagar. Slutade med att jag gick in i väggen och låg hemma i sängen i månader. Sen när jag väl började komma till skolan och det började gå bra började dom öka på en gång och satte in allt på en gång så jag gick hem igen. Sen hitta vi en ny skola och jag fick anpassa efter hur mycket jag klarade av och det började med 2 dagar i veckan. Nu är det 3 dagar i veckan. Det är allt jag klarar av just nu. :)

kodex
1

Styrkekramar till dig, har inte läst denna tråden förrän nu. Men förstår hur du känner! Eller om jag inte förstår hur du känner fullt ut så förstår jag hur folk mår och vet hur hemskt det är!

juliino
0

#46 Tack <3

[mansolsson57]
0

#45 så sorligt

Mirinda
0

Hej Juliino!

Jag hoppas att det går bra för dig nu när din nya skoltermin börjat.

Jag har följt Varulvsleken under julomgången (har läst tråden när jag smitit en stund från familjen under vår långa julledighet). Det verkar spännade att få vara medium. Men jag kan tänka mig att det kändes lite knepigt att få en roll som inte varit med förut - i a f om du upplevde det på samma sätt som jag när jag var spion. Jag visste till en början inte hur jag skulle använda mig av rollen för att hjälpa byborna.

Det är jättekul att du fortsätter leka med oss andra. Du är ju en av de erfarna "rookiespelarna", precis som jag. Man lär sig något nytt i varje omgång.

Du är i mina tankar. Må så gott!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare