Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2213 ggr
emmaaslund
5

Prata med sina marsvin

Jag är en av dem som ständigt pratar med mina djur och jag vet att jag inte är ensam. Mina grisar får höra allt (http://ettlivmedsvin.blogspot.se) och lite till. Dock kommer jag ibland på mig själv med att säga riktigt sjuka saker, som idag. Idag letade jag efter häftstift som fanns i en väska långt upp i en garderob och det flög ur mig: 

"Ja, ni pojkar. Se vad stolta ni kan vara över er smarta matte. Det kan ni skriva om i era memoarer".

Om ni minns, vad är det konstigaste/roligaste ni har sagt eller berättat för era grisar?

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Fridaaaa
0

Jag brukar prata med mina djur med haha :D
Om allt möjligt :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmaaslund
1

Haha eller hur? Tänk vad de får höra! Jag fyller ofta i deras svar själv också, de måste ju undra vad man håller på med!

/ Emma

ElmerKrudd
0

Haha, jag pratar jämt med mina djur också. Oftast när jag är ensam hemma, men annars också. Då tycker folk att man är lite knasig ;P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Fridaaaa
0

#2 Ja de får höra allt möjligt haha :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ilya
3

Hahahaha fy så roligt, log verkligen med hela själen när jag läste ditt citat!! :'DD

Jag pratar alltid med djuren, och för mig själv också, haha!! Det ger en trivselkänsla.. att småprata med sig själv och med djuren.

Minns inget såhär på rak arm som jag sagt men jag har en standardfras jag alltid säger till djuren när jag fått höra en intressant/rolig nyhet.

Oftast säger jag det till hunden (som kallas Benny men heter Benji) med förvriden röst:

Hörderu det Benny?! Och så upprepar jag det jag precis fått höra.. det är något min familj står ut med varje dag, haha. Standard som sagt :P

När jag vill förstärka något jag sagt, eller ber om något så pratar jag också med/om hundarna. Om jag t.ex tycker att maten var extra god, så säger jag "Benny tyckte också maten var jättego". Trots att han inte ens ätit av maten.

Bara sånadär sjuka saker egentligen.. randomsjuka saker som jag älskar x'D

emmaaslund
0

#5 Hahaha, fantastiskt roligt ju! :'D Man blir så barnslig med djur, älskar det. 

När någon av mina grisar ser besviken ut eller verkar tycka något kan jag säga med (också väldigt förvriden, lite ledsen röst): "Ahhmen Malte då…"  (När gottegrisen Malte skriker efter mat och inte får)

/ Emma

Frida B
1

haha jodå, håller långa konversationer med svinen här hemma, och ibland så får jag svar. oftast handlar det om mat från deras sida ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Misarn
0

Oooh ja här pratas det hela tiden med både marsvin och hundar. Det blir allt mellan himmel och jord och jag inbillar mig att mina sötnosar förstår precis allt jag säger :-) Pratar även med andras djur och visst man kan få lite underliga blickar ibland om man går ut och pratar med Alice på promenaden men det bryr jag mig inte alltför mycket om haha :-P

Chocopops
2

Jag pratar alltid med marsvinen =) I bland kommer maken in å frågar - va sa du jag hörde inte. Svaret blir- jag prata inte med dig jag prata med grisarna,

Han ruskar på huvudet och gå Flört, Don säger ju lixom imnte i mot en utan bara lyssnar på vad man säger =)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Misarn
0

#9 haha känner verkligen igen de här hemma också :-P

[saphirasmarsvin]
0

Hahaha :D Störtskönt!

Jag har en väldigt stilig kille här hemma med finaste hängläppen. Han och jag har haft många diskussioner om livet, hihi ;) Det räcker att jag kliar honom lite under hakan så håller han med! :D

juliino
0

Här hemma snackas det extremt mycket med alla djuren ;)

Sen kan jag väl säga en lite mer pinsam sak som sker när jag eller min syster är på gott humör…Då får vovvarna ingå i dans Skäms

Jag gillar inte att dansa men ibland när man är på riktigt gott humör så kan man sjunga en trudelutt och då brukar speciellt lilla hunden bli så busig och hoppa runt och hopp upp på bakbena. Haha men detta sker bara när jag eller syrran är på väldigt gott humör SkämsOskyldig

Lilje
0

Hahaha, härlig tråd!

Jag pratar också med marsvinen, blir väl endel knäppa grejer ibland också.. de är dessutom perfekta att öva muntliga framföranden på, de sitter ju där och är söta och lyssnar (- äter om inte annat) så väl så väl ;)

fossingen
0

Haha. Jag pratar varje dag med mina djur, katterna, marsvinen och kaninerna om allt möjligt. Ibland kollar de som om jag vore knäpp och ibland sitter vi och har små konversationer.

Det jag frågade marsvinshanen sist var "Ska du hälsa till pappa, han fyller år idag? Va, va? Kurre, ska du hälsa?" Han stod bara och stirra på mig med huvudet lite på sidan och med munnen öppen tills jag satte mig på köksstolen, då började han prata lite som hur synd de är om honom som inte hunnit få sina grönsaker i tid XD

Chocopops
3

Kom precis på mig själv när jag inne hos djuren, sa till dom - Nu ska mamma åka i väg så får vi se om jag har något gott med hem till er Tungan ute

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

wingren
3

Min pappa är väldigt djurvänlig, även om han inte vill erkänna det ^^. Så en dag när han trodde han var själv hemma hörde jag honom sjunga för våran katt, ungefär såhär "Findus är en gris nöff nöff nöff, findus är en gris"

När en man på 43 år sjunger så, då måste man fan asgarva xD

tantnett
0

Underbara inlägg. Skrattande Och visst känner man igen sig. Skäms

Självklart pratar man med sina djur, jag är också en flitig korsordsfantast och dagligen får dom frågor från mig om olika knepiga korsordsord. gissa va duktiga mina raringar är. Flört

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Ratzo
0

Haha vilken gullig pappa du har :p

I can't drown my demons, they know how to swim.

emmaaslund
2

#13 Haha exakt! Känner igen mig i det där med att öva framföranden. Jag föreläste för en grupp på AMF i höstas och "övade" kvällen innan för min dvärghamster. Jag satt skräddare på golvet framför buren och Hjulström låg ihoprullad i sin bädd hahhhaha!

/ Emma

Lyan
0

De flesta som träffar mig brukar nästan bli chockade över hur extremt mycket jag kan prata XD Men när jag är ensam så säger jag knappt pip, inte ens till djuren. Jag hälsar på dem och säger hejdå, säger något ord ibland. Pratar lite mer med hunden men mest kommandon och beröm, jag går inte och småpratar med henne. Jag pratar liksom i huvudet, svårt att förklara, men där är definitivt inte tyst :-P Håller på att bli tokig ibland på allt som snurrar i skallen

[Liinda]
1

Jadå jag pratar hela tiden med mina djur både marsvinen och katterna och så förklarar jag för marsvinen vad jag sa till katterna haha.

Typ om katten gör något dom inte får så säger jag åt dom något i stil med

"Nej men sådär får du ju inte göra, det vet du ju! Eller hur? Nu lyssnar du på mig" Och sen säger jag till marsvin "Nej jag prata inte med er, jag prata med Bullen han kan inte riktigt rå för att han inte kan bete sig".

Tror min Sambo är van, jag pratar så ofta med dom att det går som på räls.

wingren
0

Kom på en till grej, jobbade mycket på hunddagis/pensionat förut och då pratade jag mycket med vovvarna. Sen när jag satte mig i bilen på väg hem kunde jag ofta komma på mig själv med att jag fortfarande pratade istället för o tänka xD haha. Och min lillasyster pratad ofta och mycket med myror när hon var liten, hon pratade även med tven och allra helst med teskedsgumman ;)

godisgrisen
0

Jag pratar med mina djur hela tiden nästan oavbrutet. Rätt skönt man behöver inte göra så snygga formuleringar och man behöver inte säga några smarta saker.Flört

Tilda11år
0

Pratar med grisen hela tiden. Först kan jag prata om mamma elr pappa sen babblar jag om nåt matte tal. Fast nät jag tänker efter tänker nog grisen: är verkligen gurkan rund? Elr hmmmmm fattar inte vad gurka+morot=???? ///tjejen som pratar på med grisen och den döda. Fast hon är ku död men jag tror hon förstår.

Frida B
0

haha kom på mig själv med att säga till hanen här hemma: "Melvin, sluta ragga  nu!" när dom hade golvtid, han var på mimmi hela tiden..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Virvlan
0

Jag pratar också med mina djur. Ropar på dem och brukar säga "nu är mamma hemma". Dom pratar ju så klart tillbaka, ibland är de kanske tur vi inte förstår varandra. För ibland har dom massor att säga eller klaga över? haha :p

Jag älskar mina små marsvin och de hoppas ja dom på nåt vis känner. Dom är smarta djur =)

lisora
0

Jag säger alltid hejdå och godnatt till mina grisar… (som nu endast är en gris Gråter) Sen pratar jag säkert med dom väldigt ofta om väldigt konstiga saker men det är inget jag tänker på direkt, mitt förra marsvin brukade få följa med mig på toaletten när det var mörkt och jag var ensam hemma för jag var mörkrädd, haha! Saknar honom så :(

Virvlan
0

jag säger också godnatt/god morgon till mina och hejdå /hej när jag går eller kommer hem :)