Är dom renrasiga eller pet? :)
Jag tänkte först säga att de kan vara renrasida utan att för den sakens skull behöva vara rastypiska. Alltså att alla individer av en ras inte är perfekta. Men nu efter att ha sett de sista bilderna så vågar jag nästan säga helt säkert att de inte är rasrena alls. Fick du med stamtavla på dem?
Ingen stamtavla. :/
Och det var ingen SMF-registrerad uppfödare väl (hoppas jag!)?
Det vet jag faktist inte. Köpte dom från faboden.se :)
#8: Ska klippa dom snart. Vågar inte klippa så långt in ifall pulpan är där. :) Men är det säkert att de är pet? :)
Om du inte har någon stam på dem så går det ju egentligen inte att lova varken det ena eller andra. De är pet eller otypiska abessinier, speciellt den i #2 och #3.
Men klipp klorna på dem tycker jag också. Klipp lite och ofta, annars växer pulpan också.
#7 Gick in och kollade hemsidan, verkar vara en zoo butik. Brukar oftast vara pettar i zoobutiker.
Just den här zooaffären föder upp egna djur och har åtminstone för flera år sedan haft en del rasdjur, så det är lite knepigare att veta.
#11: De är uppfödare. Men dom säljer burar, tillbehör osv…
#10: Ska nog klippa dom imorrn. :)
Jag känner till att åtminstone någon/några SMF-registrerade abyuppfödare säljer djur till Fäboden. Men jag tänker som Idipidi.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Vet inte hur jag känner med fäboden, det är inte som en zooaffär men köpte min Lulle av dem… Världens bästa marsvin men det slutade med att han fick urinsten som vi opererade bort men som kom tillbaka efter ett halvår och satte sig i urinröret. :( Han hade tydligen ovanligt mycket kalk i urinen så jag börjar misstänka att de avlat på ett marsvin som haft urinsten och att det gått i generna :/
Sen säljer de även ensamma marsvin, Lulle fick vi ensam för "det är inga problem alls" men han fick en kompis efter några veckor. De har även höhäckar. :/ så det är en trevlig affär med burar osv men tror inte man kan lita hela på vad de säger.
Värt att tilläggas är också att alla Lulles syskon dog vid födseln. Tror det var något knas med min gris <3 :(
#15: Okej! :D
#16: Va synd med din stackars Lulle. Dom kanske inte har så bra koll och så där, men jag gillar stället ändå! :) Har köpt alla mina djur där sen jag var jätte liten (förutom katterna)…
Har aldrig hört att dom säljer ensamma marsvin. Är du säker på att dom kanske trodde att du redan hade ett marsvin hemma? Jag använder också höhäck just nu (även om det inte rekommenderas), men jag kommer ta bort den sen när jag fått en ny bur! :) Jag tycker också det är en trevlig liten ''affär''. Marsvinen är alltid pigga i Fäboden iallafall när jag varit där! :)
Stackars lilla gris :(…
#16 ja jag är säker, de kanske ändrat det nu? men till oss sa de i alla fall att marsvin kunde vara ensamma utan problem.
men annars tycker jag också det är en väldigt mysig affär, köper all mitt spån och hö där!
#18: Konstigt :/…
Ja, visst är det en mysig affär. Jag köper alltid hö där, det är både billigt och bra! :)