Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 11050 ggr
[Sicali83]
0

Bokhyllebur, har ni bilder?

Har hört att man kan bygga marsvinsbur av en bokhylla, är det någon som har bild på en sån?

[Maijah]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns jättemånga trådar med bilder i, använd gärna sökfunktionen! :-) Men visst här kommer en billy alá 200x80 cm:

[Sicali83]
0

Jag har använt sökfunktionen men jag ville ha en egen tråd där det samlades bilder. Din är väldigt snygg, men mina vildar hade hoppat upp på hustaket och över kanten inom fem minuter.

[Maijah]
0

#2 Ok :-) Jag har en tjej som lätt kan hoppa över 30 cm högt om hon bara vill, hon sitter gärna på hustaken och ja, (dock är det tillfälliga papphus på bilden#1) hon är ganska vild av sig och väääldigt nyfiken. Men i buren stannar hon faktiskt. (nu är den ju upphöjd också, men det gjorde hon även när den stod på golvet). Många marsvin väljer att hålla sig i buren, det är ju deras trygghet och där finns mat ;-) När min ena tjej var ung (och även hennes söner) så nej, inte ville de hålla sig till rasthagen heller. Men buren stack de inte ifrån, dock hoppade t.om småkillarna (nu snackar vi 2-3 veckor gamla bara) in i buren (30 cm;ers kanter) från golvet.

Lejonhjarta
0

Jag å dottern, tigersprang, håller på att bygga Billybokhylle-bur nu. 1 åt killarna å 1 åt tjejerna. Tar bilder under arbetets gång. Av hyllplanen gör vi små hus i olika storlekar.

Virvlan
0

Jag skulle vilja ha så där. Men hur gör man rent på bästa sätt? tvättar osv??

Tacksam för svar :)

elsasputte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I denna bor mina två pojkar :)

[saphirasmarsvin]
0

Så här bor några av mina tjejer :) Dock ser inredningen annorlunda ut varje vecka.

Två sammansatta Billy-bokhyllor som tillsammans ger en yta på 160x200 cm.

Yellow-Submarine
0

7# haha vad rolig grisen till höger såg ut när han sprang och benet stack ut sådär, den svarta såg också rätt eljest ut :P

min bur. vi ska bygga en ny snart och i vanliga fall så har dom en hage som sitter ihop med buren men den är ute på gräse just nu. hade heller int hunnit he i all inredning då det var i tvätten.

Virvlan
0

Fina…men hur gör ni rent? ni som använder kutterspån.

Lixim
0

jag har vax duk som täcker golv och väggar i bokhyllan sedan ett lager spån och en fleece filt över spånet. Vid städning tar man bort filten o tvättar den, tar bort spånet o skurar vax duken, sen i med spån o på med filt.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Virvlan
0

Bra idé!! Håller det bra?? Ursäkta många frågor. Jag är bara nyfiken på era bra uppfinningar =)

Lixim
0

jag tycker det håller bra. Jag städar var tredje dag, men jag har ju ett par stycken så då blir det lätt mer lukt om man inte städar ofta

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Moctezuma
6

Vår bokhyllebur :)

[Maijah]
1

#13 Nejmen gud vilken snygg bur! Riktigt snygg.

[Jessica-B]
0

#13 håller med #14… fantastiskt fin bur - å ja vet att ja sagt det förr i en annan tråd as well ;)

Svea-
0

# 13

JÄTTEFIN ÖPPEN MYSIG BUR!! Superavvis!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Fridaaaa
0

När jag får hem min (om det går som det ska haha) så kommer jag lägga vaxduk i den och sedan spån ovanpå.

I skinnyburen kommer jag även ha en sida med halm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moctezuma
0

#14, 15# & #16 Haha, tackar tackar :D

Virvlan
0

Jätte jätte fin bur Moctezuma

[Jessica-B]
0

Så ser mina två burar ut

[donkeyqueen]
0

#13 Snygg bur! Mått? Höjd på kant?

Moctezuma
0

#21 Tack :D

Måtten är ungefär 180 x 80 x 26 cm.

Jag har fler bilder och beskrivningar på bloggen från och med detta inlägg och några inlägg framåt, ifall någon vill läsa mer om burbygget :)

http://linasmarsvin.blogspot.com/2011/04/dag-1.html

[donkeyqueen]
0

#22 Ok Hur högt upp från golvet står den?

Moctezuma
0

#23 Buren står uppe på ett skrivbord som är ca 75 cm högt. Alldeles lagom höjd när man ska städa :)

Virvlan
0

#13 Vad använder du till fönster? plast?

Mollertons
1

Här är en av mina bokhylleburar. Har en till likadan. I denna bor de tre tjejerna. :)

Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu

Fridaaaa
0

#26 Sådan grön matskål har vi till katterna, köpt på Börjes? ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lisora
0

#13 tycker din är så sjuukt snygg (och det tyckte min mamma med så med övertalning ska jag nog kunna fixa en liknande i alla fall). :) tar upp denna gamla tråd igen, tycker de är så roligt att se hur kreativa burar ni byggt Cool

liinneakangas
0

#13: Exakt en sån bur vill jag ha! Den är så coolt gjord! ;)

Sammetskatt
0

#7 Hur kommer du åt att städa Förvånad

Denna kommentar har tagits bort.
Moctezuma
0

#19 Tack! (Missade din kommentar tidigare, sorry.)

#25 De är gjorda av plexiplast!

#28 Tack! Det är bara för er att sätta igång och bygga, det tar lite tid med det är verkligen värt det :)

#13 Tack ska du ha!

Den som vill läsa mer om hur vi byggde buren kan läsa om det på http://linasmarsvin.blogspot.fi/2011_04_01_archive.html :)

Denna kommentar har tagits bort.