Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 9793 ggr
crystorm
1

Snabb hjälp med kön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har dessa 6 månades för kön? Enligt säljaren ska det vara hanar, stämmer det?

Picasso
0

Tycker det ser ut som en av var Obestämd

crystorm
0

Borde dom inte fått ungar då om dom är snart 6 månader?

MoaL
0

Ja, jag skulle säga att det är en hane till vänster och hona till höger.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[PetzLinda]
0

#3 Tvärtom, en hona har Y-format kon och en hane ett i-format kön.

Men ja TS, det verkar tyvärr vara en av varje så du får vara med på att honan KAN vara dräktig, om du inte har turen att någon av dem, eller båda är sterila.

Binajis
2

Och jag tycker det är två tydliga hanar :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Chocopops
1

Om du provar att tryck lite lätt åvanpå könet så ska du känna ett litet penis ben där, sen om du kan ta en bild till på varge och samtidigt dra i sär lite

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fridaaaa
0

Tycker med att det är 2 hanar.
En hona har ett tydligt Y när de är så pass gamla :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Binajis
0

Fast den till höger verkar sakna snopp… utan att se ut som en hona för den sakens skull. Kan man få en ny bild på denne?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Fridaaaa
0

#8 Ja den var lite mer klurig, ser ut som både och ;)

crystorm
0

En bild där jag dragit isär på den som ser snopplös ut. Ca 0,5-1 cm ovanför könet känner jag en ca 1 cm lång hård sak innanför huden.

Chocopops
1

#10 det där är en hona, du bör sära på dom med en gång , men risken är stor att hon redan är parad :(

crystorm
0

Vad är det för hårt jag känner ovanför? Kände på det andra marsvinet också och han har också det.

Himla tokigt om det är en av varje =S

Fridaaaa
0

#10 Där ser man att det är en hona :/

Hoppas inte det blir några bebbar nu!

nightmares
0

Om man trycker lite lätt framför/på penisroten så brukar den åka ut och bli synlig. Du skulle kunna testa det på den som definitivt är en hane och när du ser hur det fungerar på den där du är osäker. Jag tror att båda skulle kunna vara hanar trots allt, men svårt att säga säkert från bilderna.

Chocopops
0

Här har du en hona

Chocopops
0

Och här en hane, hät ser du även vart man ska trucka lätt så ska penisen komma fram

crystorm
1

Bättre bild på den vi är osäkra på. Den andra har ler klart en snopp men den här ser inte lika ut. Nåt är det som putar utnämning trycket ordentligt som jag gör på bilden men det är mycket mindre. Den har som sagt något hårt innanför huden (den andra också) en liten bit ovanför könet. Kan honor ha det?

crystorm
0

Skriver från mobil och missat stavningen ordentligt ser jag ;)

Essentials
0

Om de är 6 månader borde man la ändå kunna se om de har pung eller inte Glad

Chocopops
1

asså det är frågan om, kan du föresten känna några kulor på hen? för på denna bilden ser de ut som en hane, jag brukar vara säker men nu blir jag tveksam :S

[saphirasmarsvin]
2

Du skulle kunna hålla lite närmre könet när du "drar isär". Då är det enkelt att se om könet "öppnar upp sig" eller om könet fortsätter att se ut som ett streck under penis. Jag tycker nog det ser ut som två hanar trots allt ;)

crystorm
1

Vi har lokaliserat pungen på den garanterade hanen och vi tror oss ganska säkert känna en på den andra också fast inte lika stor. Det kanske är hanar ändå? Blir inte klok på det här haha

Fridaaaa
0

Tog lite jämförelsebilder

Från vänster till höger: 3 månaders hane, 1 års hane och 2 årshane :)

ElmerKrudd
0

Tråkigt om det är en av varje när de har sagt att det är två hanar. Du kan ju annars ta med dom till någon marsvinskunnig och be de kolla.

Är nog lättare att se irl :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Binajis
3

Jag tror fortfarande att det är två hanar, ser inget hon-aktigt alls över den osäkra. Däremot verkar hans snopp ligga mer inbäddad än vad de normalt gör.

Om man kollar på bilderna i TS så är könsområdena lika stora. En hona har mycket mindre kön överhuvudtaget vid vuxen ålder, då är det inte bara Y och i som är skillnaden.

_Charlie
0

Det var mig en klurig filur! :D

Om du tänker på oss människor. På kvinnor kan man sära på blygdläppar och finna en öppning innanför. Försöker du sära på en mans pungkulor finner du bara hud innanför.

Får man skriva en så målande beskrivning här? Sudda bort annars. Men jag tycker det är det bästa sättet att vara säker när man könsbestämmer, att tänka på hur vi ser ut.

Sanni
1

Jag tycker att det ser ut som 2 hanar. Min ena hane ser ganska liknande ut och han är redan 2 år. Nu ser han visst en aning manligare ut där nere (haha, var just och kollade Flört) men det var inte länge sedan som jag undrade varför han ser så ohanig ut.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Abico
1

Visst är det en lurig en, men jag håller med om att det är två hanar.

Hanna 

godisgrisen
1

Ser ju aningens skumt ut men jag håller med majoriteten och säger att du har två hanar. Även om den "skumme" inte ser ut som hanar brukar så ser han åtminstone inte ut som en hona på något sätt.